Protecţia Consumatorilor oferă soluţii clienţilor nemulţumiţi de actele adiţionale. În urma miilor de plângeri primite de la clienţi care au constatat nereguli în actele adiţionale înaintate de bănci, ANPC vă învaţă cum să procedaţi în astfel de cazuri.
ANPC semnalează principalele nemulţumiri ale consumatorilor şi le explică acestora cum să procedeze în conflictul cu instituţiile bancare.
Majoritatea celor care au înaintat plângeri spun că nu au primit actele adiţionale, deşi termenul pentru alinierea contractelor a expirat.
Citiţi şi:
De ce ne urmăresc băncile după moarte: românii nu citesc ce semnează
Băncile îşi vânează una alteia clienţii revoltaţi
Preţul dezvoltării pe datorie
Obligaţia de notificare a consumatorilor a revenit exclusiv creditorilor. Astfel, dacă nu poate dovedi că şi-a informat clienţii că trebuie să vină să consulte actele, banca va fi amendată.
Conform ordonanţei, ANPC poate aplica băncilor amenzi cuprinse între 10.000 şi 100.000 de lei pentru nerespectarea normelor şi le poate interzice să mai acorde credite până la aducerea tuturor contracte în conformitate cu prevederile legale.
Contractul poate fi suspendat
Multe persoane nu au semnat actele, iar acum se tem de invocarea adoptării tacite de către creditor. Chiar dacă noile prevederi au intrat în vigoare, clientul are în orice moment dreptul de a contesta actul adiţional, în cazul în care crede că banca a introdus abuziv clauze. Mai mult, acesta poate înainta instanţei o cerere prin care să ceară suspendarea executării contractelor în cauză până la soluţionarea litigiului.
După alinirea la ordonanţă, în contract nu trebuie să apară simltan comision de administrare credit şi comision de administrare cont. În funcţie de politica băncii, unul dintre ele va fi eliminat. Majorarea sau modificarea dobân