Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat în această după-amiază că, în urma negocierilor cu Comisia Europeană, s-a acceptat ca toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania să fie finanţate din fonduri europene. În prezent, toate costurile de construcţie sunt suportate numai de la bugetul statului român, pentru că UE a dezavuat contractul cu Bechtel.
Anca Boagiu a declarat, în timpul vizitei pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia Vâlcele - Apahida, că în urma negocierilor s-a convenit finanţarea tuturor tronsoanelor Autostrăzii Transilvania din bani europeni şi că se va începe cu segmentul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj, transmite Mediafax.
Primul-ministru n-a aflat primul
„Decizia de a elibera zona Clujului de un contract absolut păgubos pentru România, cel cu Bechtel, şi de a continua lucrările într-un alt regim, economisind miliarde de la bugetul statului, arată că unde există voinţă pentru cheltuirea eficientă a banului public lucrurile se pot realiza. Vreau să vă dau o veste bună, pe care nu o ştia nici primul-ministru: ca urmare a negocierilor purtate cu colegii din Comisia Europeană, pe reţeaua TNT, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene. Este vorba de toate tronsoanele, tot ce înseamnă Autostrada Transilvania. Putem discuta ca membru cu drepturi depline în UE cu fruntea sus despre tronsoanele noastre de drumuri naţionale şi autostrăzi, fără să se mai spună că «aveţi o autostradă care vă face de râs»“, a spus Anca Boagiu.
Prima licitaţie, săptămâna viitoare
Potrivit acesteia, în ceea ce priveşte segmentul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, acesta va fi licitat săptămâna viitoare cu noile condiţii contractuale stabilite în urma renegocierilor. Întrebată care vor fi costurile de construire a tronsoanelor Autostrăzii Transilvania, B