Proiectele finantate in cadrul schemei "Dezvoltare a Resurselor Umane" - Phare 2002 vor avea ca rezultat cresterea abilitatilor catorva mii de angajati din intreprinderi private sau institutii de stat.
Responsabilii de departament, directorii "de linie", personalul administrativ, managerii de nivel 1 si 2 din fosta "Sectie de tabla" a Combinatului de Oteluri Speciale (COS) Targoviste vor primi instruire la standarde europene.
O firma din Bucuresti, cu profil educational, a avut initiativa de a realiza un proiect Phare de pe urma caruia vor beneficia angajatii unei intreprinderi proaspat privatizata. Desemnarea celor unsprezece "zone tinta" catre care sa se indrepte finantarile Phare a nascut controverse in anul 2001, la momentul adoptarii deciziei.
Chiar daca unele orase au scapat din schema, fondurile au fost de mare ajutor in anumite zone "foste industriale" cu reale probleme in ceea ce priveste restructurarea economica. Avalon Media, firma care a realizat proiectul finantat prin Phare, a studiat timp de doi ani necesitatile de formare profesionala din Targoviste.
Mai putin receptivi la inceput, managerii intreprinderilor au devenit in final deschisi colaborarii cu aceasta. "Compania Erdemir Romania, care a cumparat sectia de tabla de la fosta COS Targoviste, a fost de acord sa se implice intr-un program de traininguri si specializari pentru angajati.
Este destul de dificil, fiindca va trebui organizat programul de cursuri asa incat sa nu afecteze productivitatea", spune Razvan Costache, coordonatorul proiectului din partea Avalon Media. Proiectul a fost realizat cu ajutorul unui consultant si are ca partener institutul Irecson, pentru furnizarea de instruire profesionala complexa.
"Astfel, cursantii vor putea primi si certificate in urma finalizarii trainingurilor", spune Razvan Costache. Contr