Luni, 16 decembrie, în ultima ediţie din acest an a emisiunii „Nocturne“, de la TVR 1, Marina Constantinescu propune o întâlnire cu unul dintre cei mai mari actori de teatru şi film, Marcel Iureş. „M-am născut la Teatrul Bulandra“, a spus actorul care a avut curajul să părăseacă teatrul românesc pentru necunoscutul drum american. Lui Marcel Iures îi plac atât cuvântul „provocare“, cât şi conceptul în sine. De aceea, poate, ar fi rămas în America. „Am vrut să rămân la Hollywood, să facem milioane! dar eu nu mi-am dorit să mă mut în America. Eu sunt produsul culturii româneşti“, a afirmat sus şi tare actorul Marcel Iureş. „La Revoluţie, înainte de toate, am învăţat să înjurăm. După care, am învăţat să spunem «nu». Am continuat să spunem «nu» la aproape orice, privatizării, educaţiei, culturii“, a mai spus invitatul Marinei Constantinescu. Iar despre experienţa americană, Marcel Iureş şi-a amintit: „Eu şi cu Morgan Freeman ne plângeam de dureri de coloană. Ne-am consultat reciproc tratamentele şi eu i-am dat un paracetamol“. Cu un ton mai serios, actorul a continuat: „Am băgat de seamă că toţi creatorii de film plini de premii sunt foarte trişti. E bizar! De ce sunt nemulţumiţi? Ştiu, facerea filmului e un proces îngrozitor“. Marina Constantinescu alături de Marcel Iureş FOTO TVR 1 Şi tot la „Nocturne“, Marcel Iureş a recunoscut că, în ceea ce priveşte munca sa, este dependent de regizorii de poveste. Cât despre eroinele din filmul românesc, actorul consideră că acestea nu există şi nu sunt reprezentate corect. „E o lipsă de eroine. Femeia din filmul românesc aproape că nu există!“. Despre cum ne-a schimbat Revoluţia, despre exerciţiul înşelării maselor, despre cum am învăţat să spunem „nu“, despre libertate, dar şi despre ce înseamnă în România simplul gest de a îmbrăţişa un semen, aflaţi din dialogul Marinei Constantinescu, la „Nocturne“,cu actorul Marcel Iureş, lu