Aproape 13.000 de consumatori aveau, la sfârşitul lunii august, cel puţin o factură restantă de plată către Electrica. Valoarea totală a datoriilor se ridică la peste 32 de milioane de lei, o mare parte din această valoare fiind înregistrată de CN CFR. Sibienii nu sunt deloc conştiincioşi când vine vorba despre plata facturilor către furnizorul de energie electrică. Şi asta pentru că, de la începutul anului, Agenţia de Furnizare a Energiei Electrice Sibiu(AFEE) a înregistrat 12.598 de clienţi care „ au uitat“ cel puţin o dată să îşi plătească facturile la timp. „ Cei mai mulţi dintre datornici, respectiv 7.204 la număr, sunt consumatori casnici, urmaţi de 5.281 de agenţi economici mici şi alţi 113 agenţi economici mari“, ne-a spus Cosmina Olariu, specialist în relaţii publice la cadrul AFEE Sibiu. Potrivit acesteia, numărul datornicilor a crescut crescut cu 10% faţă de anul trecut a clienţilor cu facturi restante, dar totodată se înregistrează şi o scădere a consumului mediu luna pe client.
700 de clienţi deconectaţi lunar
Cum oamenii nu s-au dezobişnuit de veche meteahnă de a consuma şi a nu plăti, furnizorii serviciilor publice sunt puşi lunar în situaţia de a-i debranşa pe beneficiarii serviciilor oferite, după ce în prealabil aceştia primesc un preaviz. Astfel, de la începutul anului, numărul mediu a fost de 600 consumatori casnici şi 100 agenţi economici deconectaţi pe lună, faţă de 450 de casnici şi 85 de agenţi, cât era media anul trecut.
În plus, nu lipsesc nici cazurile în care AFEE a fost nevoită să îşi acţioneze în judecată clienţii, un fenomen care devine tot mai des în ultime perioadă. „ Anul acesta, am acţionat în judecată 300 de clienţi casnici şi 200 de agenţi economici, din care 100 de agenţi aflaţi în stare de faliment, Numărul este mult mai mare decât anul trecut“, completează Cosmina Olariu.
CFR-ul, c