Gara Braşov a fost contruită practice de trei ori. Prima dată acum aproape 150 de ani, apoi după ce a fost distrusă în război, iar în final în 1962 a fost defitinivat proiectul actual.
Prima Gară a Braşovul a fost constuită acum mai bine de un secol de saşi. Potrivit documentelor, primul tren a intrat în gara Braşov în urmă cu 140 de ani. Venea de la Sighişoara pentru a marca finalizarea porţiunii de cale ferată dintre cele două localităţi, ultimul tronson al magistralei Oradea-Braşov. În perioada 1873-1879 s-au terminat lucrările la tunelele de la Predeal şi astfel s-a făcut legătura între Braşov şi Bucureşti pe calea ferată.
A doua gară a Braşovului a fost construită de Căile Ferate Ungare de Stat, prin extinderea vechii gări cu două aripi simetrice. Noua gară a fost inaugurată în anul 1906, când Braşovul avea 41.000 de locuitori. În timpul primului război mondial, gara a fost aproape distrusă, dar a fost refăcută în următoarele două decenii. Nu a fost însă ferită de calamităţi.
Eveniment istoric
În 16 aprilie 1944 a fost incendiată şi distrusă de bombardamentele americane. A urmat apoi o cosntrucţie provizorie, însă adevărata Gară a Brtaşovului care este şi astăzi în picioare a fost inaugurată în 1962. Un an mai târziu Braşovul sărbătoare un eveniment care a revoluţionat mersul cu trenul şi anume circulaţia primei locomotive electrice pe ruta Braşov-Predeal.
Este nevoie de modernizări Foto 50 de ani de Electrificare la Braşov
Gara Braşov este astăzi una dintre cele mai circulate din ţară şi un adevărat nod feroviar. Zilnic prin gară trec 150 de trenuri care pleacă în ţară sau peste hotare. Gara ar avea însă nevoie de reparaţii majore. Chiar şi Oana Pellea care a fost anul trecut la Braşov a comentat despre lipsa curăţeniei din Gară. Foto 50 de ani de Electrificare la Braşov
Oana Pellea şi-a scris părerea pe pagina ei