Logo-ul şi sloganul brandului turistic al României lansate joi la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea şi promovarea brandului au fost finanţate din fonduri europene solicitate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Autoritatea de Management fiind chiar Ministerul.
În momentul întocmirii Ghidului solicitantului de fonduri pentru astfel de activităţi, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei - Autoritatea de Management şi Ministerul Turismului - solicitant erau două instituţii distincte.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a solicitat bani europeni în cadrul Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 - „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".
Mai exact, operaţiunea A - "Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional", pentru care valoarea unui proiect trebuie să fie cuprinsă între minimum cinci milioane de lei şi maximum 100 de milioane de lei.
Alocare de 75 de milioane de euro
Pentru această operaţiune, Uniunea Europeană alocă 75 de milioane de euro pentru perioada 2007-2013, iar solicitantul (Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin Direcţia Generală Marketing pentru Turism) poate să depună maximum trei cereri de finanţare în perioada de implementare, care nu poate depăşi 31 iulie 2015. De asemenea, activităţile propuse spre finanţare nu trebuie să mai fi fost finanţate din fonduri comunitare în ultimii cinci ani şi să nu beneficieze de fonduri publice din alte surse de finanţare.
Beneficiarul are obligaţia de a include în bugetul instituţiei co-finanţarea în cadrul proiectului, sume pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile în cadrul proiectului şi sume pentru acoperirea contribuţiei d