Deocamdată, proiectul care ar fi trebuit supus aprobării plenului Consiliului Judeţean a fost retras de pe ordinea de zi, pentru a fi studiat mai bine.
Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, vrea să pună taxe pe drumurile publice pentru autovehiculele de transport persoane, transport marfă, autotractoare, autotrenuri şi ansamblurile formate de acestea cu semiremorci şi remorci.
Conform unui proiect care ar fi trebuit aprobat săptămâna aceasta de aleşii judeţeni, dar care a fost retras de pe ordinea de zi în ultimul moment, nu se ştie din care motive, taxele sunt stabilite în funcţie de masa totală maximă autorizată a maşinii.
Astfel, autovehiculele pentru transport marfă, autotractoare şi autotrenuri ar urma să plătească 4 lei pe zi, 85 de lei/lună şi 720 de lei/an dacă maşinile nu depăşesc 2,5 tone. Taxele cresc în funcţie de greutatea maşinii: între 2,5-2,5 tone/1080 lei/an; între 3,5-5 tone-1620 lei/an; între 5-10 tone-2700 de lei/an; între 10-20 tone-4500 de lei/an şi peste 20 de tone-63000 de lei/an.
Pentru autovehiculele de transport persoane taxele sunt mai mici: maşini 8+1 locuri-1560 de lei/an; între 10 şi 20 de locuri-2160 de lei/an şi peste 20 de locuri-2880 de lei/an. Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean, sumele încasate se constituie venit la bugetul judeţului, cu destinaţie specială şi se instituie pentru „acoperirea cheltuielilor de construire, întreţinere, reabilitare şi dezvoltare a serviciului public al reţelei de drumuri judeţene, în scopul asigurării securităţii şi siguranţei rutiere”.
În acest moment, Consiliul Judeţean administrează 728 de kilometri de drumuri judeţene, din care mai mult de jumătate se prezintă într-o stare jalnică.
O recunosc chiar responsabilii reţelei de drumuri din Consiliul Judeţean, care au făcut o împărţire a drumurilor în funcţie de viabilitatea lor.