In gura politicienilor, in perioadele* electorale si la emisiunile TV, viata bucurestenilor este roz. Dar anii trec, banii pleaca din buzunarul nostru in buzunarul altora si nimic nu se schimba. Iar cand se schimba, se inrautateste.
In urma cu vreo doua luni, Primaria Municipiului Bucuresti "a aflat" ca la mijlocul lunii septembrie este marcata "Saptamana europeana a mobilitatii". Sigur, Bucurestiul nu are nicio treaba cu dezvoltarea durabila a mobilitatii, Primarul Sorin Oprescu fiind cel care promoveaza proiectele de (i)mobilitate scumpe si ineficiente. Insa domnul Oprescu a inteles ceva. E frumos sa spui despre Bucuresti ca este o "capitala europeana".
Asa ca s-a pregatit sa "sarbatoreasca" Saptamana Europeana a Mobilitatii".
Iata cele 3 laturi ale aceleiasi (fascinante) administratii. 1. Cum este vazut Bucurestiul de catre primar
Pe site-ul oficial, primarul anunta ca Buzesti-Berzei-Uranus "va deveni o adevărată coloană vertebrală a circulaţiei din Centrul Bucureştiului şi va permite traversarea Bucureştiului de la nord la sud, pe traseul Piaţa Victoriei – Piaţa Coşbuc, într-un timp cât mai scurt, de cca 15-20 min, obţinându-se o axă nouă, neîntreruptă, de circulaţie, pe această direcţie".
In termeni de mobilitate urbana, primarul tocmai se lauda cu faptul ca cel mai ineficient mijloc de transport urban a fost promovat, oamenii fiind indemnati astfel sa-l utilizeze mai mult, in detrimentul mijloacelor alternative.
Iata cum, un oras blocat de traficul auto este condamnat de lipsa de viziune a unei administratii care incurajeaza traficul rutier prin centrul orasului. Incurajarea directionarii traficului catre un punct (centrul orasului) produce ambuteiaje. De aceea toate orasele care isi respecta cetatenii si vor sa rezolve ieftin problemele traficului, restrictioneaza accesul masinilor in centrul orasului. P