Din totalul primelor brute subscrise pe piaţa asigurărilor în 2006, brokerii nu au intermediat mai mult de 18%. Potenţialul acestui business este însă mult mai mare decât o arată în prezent cifrele. Contribuţia brokerilor de asigurări, într-o piaţă estimată anul trecut la 1,6 miliarde euro, a fost de circa 288 milioane. Suma reprezintă valoarea contractelor intermediate cu asigurătorii în numele clienţilor, şi exprimă, în procente, o creştere cu circa 24% faţă de an
Din totalul primelor brute subscrise pe piaţa asigurărilor în 2006, brokerii nu au intermediat mai mult de 18%. Potenţialul acestui business este însă mult mai mare decât o arată în prezent cifrele.
Contribuţia brokerilor de asigurări, într-o piaţă estimată anul trecut la 1,6 miliarde euro, a fost de circa 288 milioane. Suma reprezintă valoarea contractelor intermediate cu asigurătorii în numele clienţilor, şi exprimă, în procente, o creştere cu circa 24% faţă de anul 2005.
Reprezintă brokerajul cu asigurări o afacere profitabilă? Dacă analizăm evoluţia numărului de brokeri de pe piaţă, răspunsul nu poate fi decât afirmativ. În 2002, primul an în care Comisia de Supraveghere a publicat date despre activitatea intermediarilor în asigurări, erau activi pe piaţă 111 brokeri. Trei ani mai târziu, numărul acestora ajunsese la 280, pentru ca la începutul anului 2007 să fie înregistrate aproape 400 de companii. Creşterea numărului de brokeri n-a avut ca efect un progres în ce priveşte calitatea serviciilor şi nici o diminuare a gradului de concentrare a pieţei, aşa cum era de aşteptat. Conform datelor UNSICAR, asociaţie profesională care grupează cei mai importanţi 47 de brokeri de asigurări din România, membrii acesteia deţin împreună circa 65% din volumul de prime intermediate şi 53% din veniturile obţinute din activitatea de