În ultima perioadă, „Adevărul“ a trecut prin schimbări spectaculoase, devenind cel mai vândut ziar de calitate din România şi având cea mai mare creştere a audienţei. Publicaţia editată de Adevărul Holding a ţinut capul de afiş al evenimentelor media, fiind lansată pe mai multe fronturi. Începând cu vara anului trecut, ziarul „Adevărul“ a crescut, cum spune basmul, „într-un an cât alţii în şapte“. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că vânzările presei naţionale şi internaţionale sunt în declin. Fie că a fost vorba de tiraje, fie de audienţe sau colecţii de carte şi de DVD-uri, evoluţia „Adevărul“ a fost cea mai spectaculoasă din industria de media.
AUDIENŢA
Conform celui mai recent studiu de audienţă, „Adevărul“ a avut cea mai importantă creştere a numărului de cititori, cu aproximativ 13,2% faţă de valul precedent. Astfel, ziarul are în medie 473.000 de cititori pe ediţie.
O creştere deloc neglijabilă, având în vedere că, publicaţiile concurente au avut evoluţii mult mai modeste, iar „Jurnalul Naţional“ a afişat chiar o scădere cu 20.000 a numărului cititorilor. Această realizare vine după multe schimbări prin care publicaţia a trecut în ultimul an.
TIRAJul VÂNDUT
Astfel, potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), publicaţia editată de Adevărul Holding era vândută în 84.664 de exemplare pe ediţie, la mare distanţă de fostul lider, „Jurnalul Naţional“, care avea 62.055 de copii pe ediţie. La începutul acestui an, „Adevărul“ s-a menţinut pe prima poziţie, ajungând să vândă peste 80.000 de exemplare pe ediţie.
Creşterea tirajului reprezintă un mare succes, având în vedere că la începutul lui 2008, publicaţia era vândută în aproximativ 25.000 de exemplare.
NOTORIETATEA
Ziarul a devenit, potrivit unui studiu realizat de compania de c