De 4x4. Cooper S ALL4, versiunea de top a primului crossover din gama mărcii britanice, are patru portiere, tracţiune pe patru roţi, peste patru metri lungime şi loc suficient pentru patru pasageri. Sursa: MINISursa: MINI
1 /.
Din capul locului trebuie spus că, pentru un autoturism care poartă sigla Mini, noul Countryman este nefiresc de încăpător şi înspăimântător de mare.
"Evenimentul zilei" a fost primul cotidian care a condus, pe drumurile din România, cel mai nou şi, totodată, bătător la ochi model din portofoliul producătorul auto britanic.
Maşina testată n-a fost una oarecare, ci exact versiunea de top, Cooper S ALL4, care, dincolo de cele patru portiere, cei peste patru metri lungime şi spaţiul suficient pentru patru pasageri (plus bagajele lor) delectează şi printrun sistem de tracţiune integrală.
Ca orice versiune de top, Cooper S ALL4 – 184 CP, se aventurează într-o zonă de preţ net superioară modelului de bază – 29.884 de euro cu TVA inclusă, faţă de numai 21.142 de euro cu TVA inclusă, cât face un Mini One Countryman – 98 CP (care este însă surclasat şi la dotări, şi la performanţe).
În comparaţie cu câteva modele similare, noul Countryman se evidenţiază confortabil drept o alternativă mult mai costisitoare. La fel de adevărat este că SUV-urile sau crossover-ele compacte precum Fiat Sedici, Toyota Urban Cruiser sau Skoda Yeti nu au nici măcar la un loc şarmul celui mai mare Mini şi nici nu pot visa, fiecare în parte, să ofere aceleaşi senzaţii ca modelul testat aici.
Mărimea nu contează
Cu o lungime de 4,11 metri, Countryman depăşeşte lejer pseudo-break-ul Clubman (3,93 metri) şi "umileşte" modelul hatchback (3,69 metri). Perechea posterioară de uşi, permite accesul către două locuri clar delimitate (sau o banchetă clasică). Scaunele din spate culisează înainte-înapoi,