Modelul japonez Mazda6 încearcă să scoată capul în lumea Volkswagen Passat, cu o propunere 3D: dinamism, dotări, discount. Sursa: Mazda
Nu mai este niciun secret, clasa medie are mari probleme de adaptabilitate în România. Cea mai mare parte a banilor se concentrează în conturile unui club restrâns, cu o reputaţie pe alocuri dubioasă, în timp ce tot mai mulţi compatrioţi întâmpină dificultăţi în a-şi duce traiul de zi cu zi. Comerţul cu maşini noi nu face nici el favoruri segmentului D, clasei medii - după denumirea populară.
Asta pentru că românii cu bani (sau cei care sunt convinşi că vor face faţă unui împrumut mai consistent la bancă) preferă fie SUV-urile, fie berlinele de mari dimensiuni sau modelele sport, în timp ce aceia cu o putere de cumpărare limitată se orientează către ofertele mai ieftine reprezentate de modelele compacte şi subcompacte.
Primul raport lunar întocmit de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile în 2011 evidenţiază următoarea realitate: dealerii de maşini noi au livrat 3.097 de vehicule aparţinând segmentelor B şi C (inclusiv gama Dacia), 668 de maşini din clasele E, F şi SUV (inclusiv Duster), dar numai 304 autoturisme de dimensiuni medii.
Mazda6 este unul dintre cele trei modele japoneze prezente în topul clasei D pe luna ianuarie - unul dominat autoritar de maşinile germane (Volkswagen Passat) sau de sorginte teutonă (Skoda Superb) – alături de Honda Accord şi Toyota Avensis.
Autoturismul japonez încearcă să scoată capul în mica sa lume subjugată de pasiunea pentru tot ceea ce este nemţesc, cu o propunere 3D - dinamism, dotări, discount – care cu greu ar putea fi socotită originală, dar care ar trebui să-l extragă din mediocritatea comercială apăsătoare.
Marketing de criză
Dinamismul a fost dintotdeauna unul dintre capito