Un management activ şi o promovare intensă, adaptată la contemporanitate, sunt câteva dintre variantele pe care directorul Muzeului Municipiului Bucureşti le-ar fi putut adopta timp de 13 ani pentru atragerea publicului. Şeful Muzeului Capitalei, Ionel Ioniţă, care ţine în anonimat instituţia, a beneficiat în ultimul an, potrivit declaraţiilor de avere, de o mărire de salariu de 10.000 de lei pe an.
Una dintre ideile pe care un grup de tineri le propun conducerii Muzeului Municipiului Bucureşti (MMB) ca să atragă mai mult decât 2.000 de vizitatori pe lună ar fi parteneriatele cu alte muzee municipale din Europa .
„ Inexistenţa unui manager este marea problemă a muzeelor de la noi. Până când nu vom scoate din „lada de zestre“ a muzeelor obiectele şi documentele valoroase, nu vom avea marketing cultural “, a declarat pentru „Adevărul“, Andrei Găitănaru, consilier în cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
Împreună cu Millenium Communications, ministerul a demarat un proiect prin care 10 absolvenţi ai Facultăţii de Relaţii Publice şi Comunicare se specializează pentru a deveni manageri de muzeu. „ Deja am demarat acest proiect şi vrem să instruim oameni pentru a şti să promoveze casele memoriale şi muzeale “, a adăugat Găitănaru.
Lecţii de la studenţi
Ieşirea din anonimat s-ar putea produce oricând, anul acesta, când directorul MMB, Ionel Ioniţă, ar putea să profite de împlinirea a 550 de ani de atestare documentară a Bucureştiului. Simplul fapt că muzeul deţine dovada acestei atestări ar putea fi o rampă de relansare. Din păcate, documentul este închis în muzeu. „Dispunem de mai multe spaţii de depozitare decât de cele pentru expoziţii“, a explicat Ioniţă.
Tocmai această scuză ar putea deveni a altă idee de a face vizibil MMB-ul: schimbarea sediului. „Nu m-ar deranja dacă ne-a