Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), luptă contracronometru în privatizarea CFR Marfă: omul de afaceri trebuie să deschidă, până la 2 octombrie, un cont escrow, după care în termen de două zile, cel târziu până la 4 octombrie, să depună în acest cont 10% din preţul de cumpărare, respectiv 90,4 milioane de lei (20 de milioane de euro).
Suma este o garanţie a utilizării sumelor strict pentru destinaţia stabilită, respectiv cumpărarea CFR Marfă. Ulterior, pe 15 octombrie expiră termenul până la care şi restul de bani trebuie viraţi – 170 de milioane de euro, 10 milioane de euro fiind deja blocaţi în garanţii.
Consiliul Concurenţei, notificat
Transferul efectiv al dreptului de proprietate asupra pachetului majoritar din CFR Marfă este condiţionat şi de „emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii“ în conformitate cu dispoziţiile Legii Concurenţei „şi/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente“. GFR a trimis ieri Consiliului Concurenţei notificarea formală în privinţa achiziţiei operatorului feroviar de marfă.
Pe de altă parte, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, declara recent că estimează că o lună va trece de la notificare până când se va stabili dacă decizia se va stabili la nivel local sau va fi luată de către Comisia Europeană. Analiza ar putea dura, însă, cinci luni.
Gruia Stoica a afirmat că are suma necesară, însă nu va vira banii dacă nu are aviz pozitiv. „Doar n-o să fiu prost să dau banii până nu am aviz de la Concurenţă. Ce să fac, să ţin zeci de milioane de euro blocaţi pentru cinci luni, bani care ar produce o dobândă de milioane de euro?”, declara recent Stoica pentru Economica.net. Reprezentanţii Grampet au declarat, pentru „Adevărul“, că după depunerea notificării, „grupul de companii Grampet-GFR