O reţea de pietonale în jurul fostei Cetăţi, aceasta e strategia administraţiei clujene în ceea ce priveşte viitorul zonei centrale. Strategia municipalităţii pe termen mediu este de a închide circulaţia autoturismelor pe majoritatea străduţelor centrale. Pentru asta, Primăria vrea să atragă aproape un milion de lei de la Uniunea Europeană.
Citeşte şi Cum a schimbat Primăria planurile arhitecţilor clujeni. Adio zonă pietonală în Piaţa Unirii
Arterele din estul şi vestul Pieţei Unirii nu se vor mai închide pentru a nu încurca traficul, deşi aceasta a fost decizia Primăriei în trecut, după un proiect realizat de arhitecţi şi specialişti în urbanism. Proiectul iniţial a fost pus în sertar şi „nu se va arunca“, au precizat reprezentaţii municipalităţii. În schimb, străduţele din zona centrală vor deveni aproape în totalitate pitonale.
Plan B: pietonalizarea străduţelor centrale
În spatele Bisericii „Sf. Mihail“ s-a construit o parcare, ceea ce a stârnit controverse, deoarece zona trebuia să fie destinată exclusiv turiştilor şi pietonilor, alături de cele două laturi circulate în prezent. În replică, municipalitatea a pus în aplicare un plan B, discutat anul trecut, dar care nu a fost adus destul în atenţia publicului: transformarea străduţelor centrale în zone pietonale. Iar asta pe bani europeni.
„Proiectul prevede reabilitarea şi transformarea în pietonale a unor străzi din centru precum Ioan Bob, Micu Klein, Raţiu, iar apoi Brătianu, Kogălniceanu“, ne-a spus Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Nu se va renunţa nici la închiderea celor două laturi, însă acest lucru se va întâmpla abia în circa 5 - 10 ani, a adăugat Buzatu. Asta deoarece în prezent nu poate fi implementat din cauza traficului, problemă pentru care nu au fost identificate alternative.
Pentru reabilitarea străduţelor, Primăria a depus