Meciurile de la EURO 2008, „Divertis Mall” şi telenovela „Inimă de ţigan“ au fost cele mai populare programe ale anului trecut. Sondajele de audienţă TV s-au citit uşor în anul care a trecut: fotbalul a făcut ratinguri, iar marile televiziuni s-au întrecut să difuzeze mecurile cu mize mari. Televiziunea Română a profitat din plin de drepturile TV pentru Campionatul European de fotbal din Austria şi Elveţia. Cele trei partide ale echipei naţionale la turneul final au adunat fiecare peste 2,7 milioane de telespectatori în faţa micilor ecrane (mediul urban).
La rândul său, Pro TV a beneficiat de o premieră fotbalistică: două echipe româneşti în grupele UEFA Champions League. Oportunitatea a fost exploatată la „sânge”. Partidele disputate de CFR Cluj şi Steaua au înregistrat peste 13 puncte de rating.
Antena 1 a vândut exemplar meciurile României în preliminariile Campionatului Mondial de fotbal din 2010. Partida cu Franţa de la Bucureşti a strâns 2,6 milioane de orăşeni şi a reprezentat un vârf pentru transmisiunile partidelor disputate de tricolori în această fază. Rezultatele modeste ale fotbaliştilor noştri n-au influenţat audienţa transmisiunilor.
La toate aceste programe fotbalistice se adaugă şi Liga I, cu ratinguri îngropate de noual canal GSP TV, dar a cărei „onoare” a fost salvată de derby-urile difuzate de Antena 1: Dinamo – Steaua, CFR Cluj – Steaua şi Rapid Steaua.
Antena 1 a luat caimacul divertismentului
Jocurile Olimpice de la Beijing au mişcat audienţa amorţită a Televiziunii Române, dar, datorită diferenţei de fus orar, interesul a fost mai scăzut decât cel de la Atena. Finala feminină pe aparate la gimnastică a fost cea mai urmărită disciplină olimpică: 6,49% rating. Totuşi, cel mai vizionat program sportiv (extra-fotbal) al anului a fost Gala de Box „Invincibilii”, difuzat pe 19 a