Guvernul şi delegaţia FMI au convenit să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operaţiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare. Privatizarea CFR Marfă a eşuat la 14 octombrie, după ce nu au fost indeplinite până la acest termen mai multe clause suspensive din contract.
Printre subiectele discutate, vineri, la Palatul Victoria, de reprezentanţii FMI cu premierul Ponta şi o parte dintre miniştri s-a aflat şi procedura de privatizare a CFR Marfă, potrivit unor surse oficiale, citate de Mediafax.
„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice“, au arătat sursele.
La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitaţie sau a condiţiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autorităţile române.
Printre subiectele de discuţie cu FMI s-au mai aflat rectificarea bugetară, colectarea veniturilor la buget şi absorbţia fondurilor europene.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat pe 14 octombrie, când era termenul de finalizare al tranzacţiei, condiţionat de îndeplinirea unor condiţii suspensive, printre care avizul din partea Consiliului Concurenţei, conversia creanţelor statului asupra companiei de stat în acţiuni şi obţinerea acordului finanţatoruilor externi şi interni ai CFR Marfă pentru schimbarea acţionariatului. Pentru finalizarea privatizării, în urma începlinirii acestor condiţii, Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român