Sau poate cel câştigător s-a proiectat azi: „Poziţia copilului”, al cărui titlu pornea iniţial de la o figură de yoga, (care a căzut la montajul Danei Bunescu, dar pun pariu că nu din vina ei) pe care o practica mama abuzivă, Cornelia (neaşteptat de blonda, cu coc à la Audrey Hepburn : Luminiţa Gheorghiu).
Titlul provine şi din locul pe care îl ocupă în familie progenitura, devenită un bărbat matur, măcar ca vârstă (Bogdan Dumitrache), care omoară un copil care-i ţâşneşte în faţa maşinii, sau urma lăsată pe afalt, după ce bolidul de nu ştiu câţi cai putere, l-a proiectat câteva sute de metri, pe puştiul care a traversat aiurea, prin faţa unui automobil cu 140km/h.
Pe occidentali la ştiri însă îi preocupăm că vindem carnea de cal pentru tocătură (deşi se ştie bine că intra şi în reţeta mult căutatului Salam de Sibiu), pe motiv că ţăranii nu mai au ce face cu animalele, că li s-a interzis să mai iasă cu căruţa, că ar fi anacronici.
Din fericire la Berlinală reflectoarele au fost pe pelicula lui Călin Peter Netzer, şi mai apoi pe Ada Condeescu, shooting star, pe petrecerea românească, ori pe filmul Evei Pervolovici, în căutare de finaţare „Marussia”, ca şi pe proiectul lui Daniel Sandu, care mi se pare mai original şi mai interesant decât polonezul „În numele lui...”
La coferinţa de presă s-au găsit tot felul de justificări, la care nimeni nu se gândise, că se folosise muzică italienească, pentru a le intra în voie insularilor cu emgranţii autohtoni, sau întrebări care duceau spre politică: care e rolul femeii în societatea noastră? E la fel de stăpână pe situaţie ca în script? Aş fi răspuns că e la fel de puţin respectată. Balcanii îi avem în ADN!