>> Ei se tem de o evaluare internă "la sânge" a şcolilor pe care le conduc, având tendinţa de a supraestima condiţiile de studiu oferite. Raportul intern de evaluare a unităţilor de >> Ei se tem de o evaluare internă "la sânge" a şcolilor pe care le conduc, având tendinţa de a supraestima condiţiile de studiu oferite.
Raportul intern de evaluare a unităţilor de învăţământ preuniversitar s-a dovedit o încercare destul de dificilă pentru conducerile administrative ale grădiniţelor, şcolilor şi liceelor. La o primă vedere, cei mai mulţi dintre directori au supraestimat condiţiile oferite de unităţile pe care le conduc.
Deşi rapoartele ar fi trebuit afişate la vedere, pentru ca toţi beneficiarii actului educaţional să ia aminte de condiţiile oferite, mulţi directori au omis să se conformeze acestei prevederi legale, în prima jumătate a acestei luni.
Deficienţele nu sunt relevate la adevărata lor dimensiune, în primele rapoarte de autoevaluare. Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a solicitat aceste rapoarte prin sondaj de la doar 3.000 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi private, din ţară şi din Capitală. "Din primele semnale, majoritatea rapoartelor pe care le-am primit sunt notate cu <> şi <> , ceea ce mi se pare suspect", a atras atenţia preşedintele ARACIP, Şerban Iosifescu.
"Mulţi directori se tem de concurenţă. Ei se gândesc că unităţile de învăţământ similare din apropiere nu vor fi corecte în raportare, "umflând" mulţi dintre indicii de calitate, pentru a nu-şi pierde "clientela". În aceste condiţii, şi cei care şi-ar fi dorit să se autoaprecieze obiectiv renunţă la realitatea din şcoala lor, pe fondul aceleiaşi temeri", motivează Iosifescu.
"Unităţile şcolare sunt răspunzătoare în faţa opiniei publice! Şcoala nu este a statului, ci a contribuabilului! A