EFECTE Animalul, altădată înlocuit de mijloacele de transport motorizate, revine la jug pentru că preţul benzinei a crescut foarte mult Dacă din 2007 şi până acum preţul barilului de
EFECTE Animalul, altădată înlocuit de mijloacele de transport motorizate, revine la jug pentru că preţul benzinei a crescut foarte mult
Dacă din 2007 şi până acum preţul barilului de petrol s-a dublat, în ultimii doi ani cel al unei cămile s-a triplat. Ce legătură are petrolul cu cămila?
Cei care pot răspunde cel mai bine la această întrebare sunt fermierii din statul indian Rajasthan, care au început să redescopere valoarea umilului animal. Pe măsură ce costul benzinei care le alimentează mijloacele de tracţiune a explodat, cămila revine la modă.
"Faptul că preţul petrolului continuă să crească reprezintă un avantaj pentru numărul cămilelor, pentru că şi cererea de cămile va creşte. Acum doi ani de zile, o cămilă costa puţin mai mult decât o capră, adică aproape nimic. De atunci, preţul s-a triplat", spune Ilse Kohler-Rollefson, de la League for Pastoral Peoples and Endegenous Livestock Development, citat de "Financial Times".
Această răsturnare de situaţie se produce într-un moment în care numărul cămilelor la nivel naţional a scăzut în India cu peste 50% în ultimul deceniu. Potrivit datelor oficiale, acum există aproximativ 450.000 de cămile.
Preţul unei cămile a scăzut dramatic când mijloacele de transport motorizate au devenit accesibile. Acum însă, când preţul combustibilului creşte, cămilele sunt iar la mare căutare.
Potenţialul economic al cămilei
Potrivit lui Hanuwant Singh, de la Lokhit Pashu-Palak Sansthan (LPPS), o organizaţie nonprofit a fermierilor, un mascul robust, cu o speranţă de viaţă de 60-80 de ani, costă acum până la 40.000 de rupii (973 dolari). Acum trei ani costa 10.000 de rupii. Iar un mijloc de transp