Compania de stat CFR Marfă nu ar trebui să aibă pierderi şi, în orice caz, nu pierderile pe care le are acum, a declarat astăzi Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naţionale a României (BNR). Guvernatorul a adăugat că nu susţine ideea unei privatizări a unei companii de stat cu cvasi-monopol, doar de dragul privatizării.
„CFR Marfă ar trebui să nu mai aibă pierderi şi, în orice caz, nu pierderile pe care le are acum. Nu sunt pentru o privatizare a unei societăţi care - chiar dacă nu are un monopol- are un cvasi-monopol, doar de dragul unei privatizări. CFR Marfă trebuie să iasă din cercul vicios în care se află. În 2001 nu avea datorii, din câte îmi amintesc“, a explicat Mugur Isărescu.
Şi Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, a interat luni dimineaţă această idee, la RFI: „CFR-ul a fost mândria României. În perioada interbelică, cine lucra la CFR parcă ar fi lucrat la Bursa din New York. Eu aş vedea CFR Marfă, dar n-are nicio importanţă cum îl văd eu, dar l-aş vedea în sistemul de stat, cu un management foarte puternic“, a mai spus Vasilescu.
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.
Potrivit Executivului,