Compania RMGC care încearcă să exploateze zăcămintele de aur de la Roşia Montană a difuzat în această vară o serie de spoturi de informare controversate. În spoturile cu privire la exploatările de la Roşia Montană erau făcute mai multe promisiuni fară acoperire. Compania RMGC a retras clipurile imediat ce au apărut plângerile.
Consiliul Român al Publicităţii, organism care are rol consultativ în publicitate, a decis că cele două spoturi Roşia Montană dezinformează.
Clipurile erau menite să informeze asupra planurilor Roşia Montană Gold Corporation pentru zona pe care vrea să o exploateze. Compania promitea „fapte nu poveşti", promitea 70 de milioane de euro pe care îi vor investi în conservarea patrimoniu Investiţii pe care nu le pot justifica lui şi mii de locuri de muncă.
Investiţii pe care nu le pot justifica
Clipurile au fost contestate de către organizaţia Eco-Civica la CNA şi au ajuns astfel „pe masa" Consiliului Român al Publicităţii (RAC). Spoturile au dispărut de pe TV în data de 27 iulie, cu două zile înainte să fie înregistrate la RAC. Reprezentanţii RMGC au mers la discuţii cu reprezentanţii Consiliului pentru a da explicaţii. Însă nu au putut justifica chiar toate afirmaţiile care apăreau în spoturi.
„Mii de oameni din întreaga ţară vor avea din nou ce munci", spune o voce în spoturile publicitare. „Proiectul Roşia Montană creează mii de locuri de muncă", mai apare în clip. Cele două afirmaţii nu nu au putut fi susţinute de către reprezentanţii RMGC, potrivit cărora politica de personal implică angajarea cu precădere a persoanelor fără ocupaţie din zona exploatării. În plus, antrenarea altor companii pentru colaborarea cu RMGC („muncitorii care descarcă piesele venite pe mare", „şoferii care transportă străbătând ţara întreagă" etc.) nu presupune, obligatoriu, crearea de noi locuri de muncă („vor avea din no