Ratingurile posturilor Realitatea TV şi Antena 3 au crescut cu 42,5%, respectiv 35%. În ultima lună a anului trecut, divertismentul TV a cunoscut un declin în favoarea politicii. Canalele de ştiri au profitat din plin de agitaţia politicienilor şi au punctat în sondaje. În mediul urban, audienţa postului Realitatea TV a crescut în decembrie cu 42,5% (pe durata unei zile – „whole day”) faţă de cea din noiembrie, iar a cea a Antenei 3, cu 35,1%.
Au fost cele mai mari salturi de audienţă de pe întrega piaţă TV. Realitatea TV a atins o audienţă medie de 171.000 de telespectatori pe minut, ajungând a treia televiziune în urban, după Pro TV şi Antena 1, şi depăşind cu 10.000 de persoane postul Acasă TV.
La rândul său, Antena 3 a atins pragul „psihologic” de 100.000 de telespectatori pe minut, „suflând în ceafa” canalului public TVR 1, cu o medie de 109.000 persoane.
Cu excepţia postului Prima TV, care a suferit o uşoară erodare a audienţei (1,7%), toate televiziunile s-au bucurat de întoarcerea „telespectatorilor rătăcitori” în faţa micilor ecrane. Chiar şi TVR 1 a mai strâns orăşeni, audienţa postului public crescând cu 21,1% faţă de luna noiembrie.
O veste proastă, totuşi, pentru angajaţii Televiziunii Române. TVR 1 a ajuns a şaptea televiziune în sondajele de audienţă (whole day), fiind depăşită de Kanal D, Prima TV şi, cum am amintit, de Realitatea TV.
TVR a ratat alegerile parlamentare
Spre deosebire de Realitatea TV şi Antena 3, care au simţit că alegerile şi vânzoleala politică reprezintă o pâine albă de mâncat în sondajele de audienţă, postul public a preferat aceeaşi politică editorială timidă, aşezată cuminte în banca ei şi cu fruntea plecată.
Obiectivitatea, echidistanţa şi sobrietatea pe care tot o invocă realizatorii emisiunilor social-politice nu sunt decât niş