Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 km/h, iar cele de marfa cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai putin fata de "multi ani" in urma, potrivit CFR, care primeste sub 20 milioane euro pentru reabilitarea retelei, in conditiile in care necesarul trece de 10 miliarde de euro, transmite Mediafax.
"Nu e niciun secret pentru nimeni ca infrastructura feroviara are, sa spunem, niste performante tehnice sub nivelul asteptarilor si sub nivelul pe care publicul calator si clientii transporturilor de marfa le-ar dori. (...) Ne confruntam cu o situatie destul de grea, in sensul ca aproape 25% din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita si circa 75% din aceste lucrari de arta sunt scadente la diverse tipuri de reparatii. An de an, restantele la reparatii capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel ca in prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale", a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul retelei feroviare publice.
El a afirmat ca efortul financiar pentru realizarea reparatiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul "urias", de peste 10 miliarde de euro.
"Este evident ca nu isi poate permite in acest moment bugetul de stat sa aloce o asemenea suma, si chiar daca s-ar gasi resursele ca aceasta suma sa fie alocata, intr-un an de zile nu s-ar putea absorbi, pentru ca fizic nu se pot efectua aceste lucrari", a spus Micu.
Degradarea retelei s-a produs in timp, cauzand scaderea vitezei de circulatie a trenurilor.
"Astazi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfa aflata undeva la 21 de kilometri la ora si la calatori in jur de 43 de kilometri la ora. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii", a spus Micu.
E