Guvernul Ponta bifeaza un al doilea esec major in privatizarea unei importante companii de stat. Dar, la fel ca si in cazul Oltchim, cand "vinovatul de serviciu" a fost gasit seful Oficiului pentru Privatizari de atunci, Remus Vulpescu, pentru procesul de privatizare a CFR Marfa, al carui esec a fost anuntat luni seara, cel aratat drept "responsabilul" este Cristian Ghibu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si totodata seful Comisiei de Privatizare a CFR Marfa, care a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Ghibu, fost manager de stat si apoi privat al CFR, a ajuns in Ministerul Transporturilor la propunerea fostului ministru Relu Fenechiu, fiind considerat un apropiat al acestuia.
"Domnule Chitoiu, raspundeti cu capul, viata si cu tot de succesul operatiunii de privatizare de la Oltchim". Afirmatia ii apartine premierului Victor Ponta si a fost facuta pe 6 septembrie 2012, inainte de licitatia pentru privatizarea Oltchim. Intre timp, privatizarea Oltchim a esuat, iar ministrul Economiei Daniel Chitoiu, adica ministrul direct responsabil, nu a raspuns in niciun fel. Dimpotriva, mimand inocenta, a pasat rapid intreaga vina asupra sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI): "Din punctul meu de vedere, domnul Remus Vulpescu trebuie schimbat din functie!" Ministrul Chitoiu nu a avut insa niciun punct de vedere despre propria functie, chiar daca, cu doar cateva zile inainte, promitea ca isi va inainta demisia in cazul in care va da gres cu privatizarea Oltchim. (Citeste Cine ar trebui sa raspunda cu capul, viata si functia pentru esecul privatizarii Oltchim)
La un an distanta, odata cu apropierea termenului limita pentru pentru semnarea contractului de vanzare a 51% din actiunile CFR Marfa, ministrul Transporturilor Ramona Manescu, in responsabilitatea careia a revenit in final ace