Mai poate artistul să schimbe ceva în Cetate? Mai ales dacă Cetatea se află în România? Iată întrebarea pe care şi-o pune regizorul Alexander Hausvater. Autoarea volumului "Despre dictatori şi alţi demoni. Iulius Caesar, jurnal de repetiţii", criticul de teatru Cristina Rusiecki, colectează mostre din naşterea spectacolului politic "Iulius Caesar". Volumul va fi lansat luni, de la 18.30, la Librăria Cărtureşti Verona.
"Energie, energie, energie!” Recunoaşteţi personajul? Regizor cu state vechi – mai bine de două decenii -, în experimentul din teatrul românesc. Cu vreo trei ani în urmă, îşi punea în cap să facă un spectacol politic. Premiera a avut loc la două decenii de la izbucnirea Revoluţiei.
La Teatrul Naţional Timişoara, "Iulius Caesar" avea să se transforme într-o meditaţie transistorică asupra schemelor politice şi a jocurilor de putere rămase aproximativ identice de câteva mii de ani încoace.
Mai poate artistul să schimbe ceva în Cetate? Mai ales dacă Cetatea se află în România? Iată întrebarea pe care şi-o pune Alexander Hausvater. Autoarea volumului "Despre dictatori şi alţi demoni".
"Iulius Caesar, jurnal de repetiţii", Cristina Rusiecki, colectează mostre din naşterea spectacolului politic Iulius Caesar. Cinci săptămâni de ochi holbaţi la repetiţii şi de urechi ciulite la artişti. Ce cred actorii despre personaje, de-a ce se joacă, ce îi enervează, ce distracţii îşi mai găsesc... chiar o colecţie de mici momente de sublim.
Cei din echipă reacţionează la problemele zilei, dar şi la cele din repetiţii. Cristina Rusiecki propune o carte vie care ia pulsul tuturor. De la reflecţiile despre dictatură la reflecţiile despre... cura de slăbire!
Plus inerentele glumiţe de la repetiţii. Lor li se adaugă importante probe din măruntaiele creaţiei filtrate în jurnalele unora dintre actorii participanţi