Afacerea nord-americană a constructorului nipon nu mai este profitabilă. Divizia Toyota din Statele Unite a fost grav afectată de criza economică.
Yoshimi Inaba, şeful operaţiunii americane a constructorului nipon, a recunoscut, într-o conferinţă de presă, că afacerea pe care o conduce nu mai este profitabilă, notează ”Detroit News”.
Vânzările vehiculelor Toyota în SUA au scăzut cu 38 % în prima jumătate a acestui an (la 770.000 de unităţi), în comparaţie cu perioada similară a anului trecut – când au fost comercializate aproape 1,25 de milioane de maşini.
Ceea ce este încă şi mai grav, în 2009, piaţa de automobile din Statele Unite a înregistrat un recul de 35 %, aşadar, ”plonjonul” constructorului japonez a fost superior mediei.
Potrivit oficialului Toyota, gigantul auto evaluează în această perioadă eficienţa unei fabrici pe care o deţine în California. Unitatea, în care lucrează 4.700 de oameni, ar putea fi închisă.
O altă uzină Toyota, construită, dar încă neutilată, localizată în statul Mississippi, ar putea fi pusă ”la păstrare” sau chiar scoasă la vânzare.
Greşeli şi planuri
Inaba a surprins cu francheţea unor declaraţii. El a recunoscut că ”prea multe decizii importante, care au privit operaţiunea din SUA, au fost luate în Japonia”, şi a militat pentru o mai mare descentralizare.
Oficialul japonez a mai admis că maşinile produse de Toyota ar trebui să fie ”mai atrăgătoare şi mai dinamice”, atribute necesare în viitor, alături de tradiţionalul ”foarte solide”, care a fost suficient, până la un punct.