Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a depus în această dimineaţă, la sediul Ministerului Transporturilor, documentele pentru calificarea la privatizarea CFR Marfă. Documentaţia a fost depusă de Teodor Băluţă, business development manager în cadrul grupului. Cei interesaţi să participe la licitaţia CFR Marfă pot depune documentele până astăzi, la ora 13.00.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat ieri că trei companii au cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea CFR marfă.
"Sunt trei companii care au cumpărat caietul de sarcini. (...) În general, ofertele se depun în ultima zi şi, în general, în ultimele ore", a spus Fenechiu, răspunzând unei întrebări, fără să nominalizeze firmele.
Ministrul a afirmat că, după relansarea procedurii de privatizare a companiei, ministerul a relaxat condiţiile, pentru că niciunul din cei trei investitori prezenţi în faza iniţială nu îndeplinea condiţiile.
"Există o relaxare a unor condiţii care nu are implicaţii asupra valorii cu care se va achiziţiona compania şi nici asupra siguranţei noastre privind seriozitatea firmelor care vor participa la această licitaţie", a spus ministrul, potrivit Mediafax.
Ministrul a fost solicitat să vorbească despre cât de gravă este situaţia companiei, în condiţiile în care CFR Marfă ar fi încercat în ultimele zile să vândă 2.000 de vagoane la fier vechi pentru a plăti furnizorii şi motorina.
"Situaţia companiei nu e cea mai roz, având în vedere datoriile pe care le are astăzi. Nu este chiar atât de gravă situaţia încât să consideraţi că totul stă în vânzarea acestor vagoane. Vagoanele care sunt scoase din uz trebuie vândute. E o procedură care s-a practicat de-a lungul timpului în România, atât la CFR Marfă, cât şi la CFR Călători, şi care se practică în toată lumea. Iar