Preţurile carburanţilor i-au inspirat părintelui lui „Trabi Cabrio" ideea unui Trabant electric. A investit peste 5.000 de euro în originalul automobil şi speră să ajungă să fabrice maşini electrice
După ce a uimit Galaţiul cu excentrica limuzină Trabant, dar şi cu primul Trabant decapotabil, cel mai mare iubitor al istoricelor automobile germane, gălăţeanul Marin Dobre, vrea să dea o nouă lovitură pe piaţa auto: primul Trabant electric! Îl motivează nu numai pasiunea pentru celebra maşină germană, ci şi scumpirile repetate ale carburanţilor.
Citiţi şi:
Trabant transformat în limuzină
A aflat de pe Internet despre un kit de conversie a maşinilor clasice în automobile electrice şi a scos fără să clipească din buzunar 2.400 de euro, o sumă substanţială chiar şi pentru un patron de firmă care confecţionează caroserii auto.
„L-am comandat şi l-am primit tocmai din China. Acest kit este compus dintr-un motor electric de tracţiune şi un controler electronic dotat cu tehnologia MOS-FET, care reglează viteza.Tot în pachetul primit din China se afla şi o pedală de acceleraţie", spune „invetatorul" Trabantului electric.
Odată rezolvată problema motorului, Marin Dobre şi-a pus problema bateriilor. A găsit, tot pe Internet, 8 baterii litiu-ion, de 12 volţi, pentru care a plătit 2.600 de euro.
„Un ciclu de încărcare va dura aproximativ şase ore şi asta deoarece încărcătorul pe care l-am cumpărat este de înaltă frecvenţă şi are un microprocesor care analizează timpul de încărcare", ne-a mai spus Marin Dobre.
În bord, noul Trabant electric va avea un aparat de măsură, digital sau analogic, care îi arată şoferului starea bateriilor, precum şi distanţa pe care o mai poate parcurge maşina. Cât priveşte autonomia, Trabantul pe baterii poate parcurge între 120 şi 150 de km, cu o viteză de 40-50 km/h (în regim de croa