Costurile de execuţie au crescut de la 370.000.000 de euro în 2002, când s-a făcut primul proiect, la peste un miliard de euro în prezent. După mai bine de 10 ani de declaraţii şi Costurile de execuţie au crescut de la 370.000.000 de euro în 2002, când s-a făcut primul proiect, la peste un miliard de euro în prezent.
După mai bine de 10 ani de declaraţii şi promisiuni, ieri a fost dat ordinul pentru lărgirea şoselei de centură a Bucureştiului. Autorităţile promit că, de anul viitor, va începe şi construcţia celei de-a doua centuri, cu profil de autostradă.
Ieri au început lucrările de extindere între Otopeni şi Voluntari, pe un tronson de 12 kilometri. "Lucrarea va dura doi ani şi vor apărea şi două pasaje de acces în Bucureşti, unul la Tunari şi altul la Ştefăneşti", a declarat şeful de şantier, Dan Chesaru. Extinderea la patru benzi a întregii centuri existente, pe toţi cei 76 de kilometri, va dura însă trei ani şi jumătate.
Exproprieri de 60 de ori mai scumpe
Anul viitor vor începe şi lucrările pentru închiderea inelului de centură, în zona Mogoşoaia, cu un pasaj suprateran.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, susţine că anul viitor va începe procedura de licitaţie pentru construcţia noii centuri. Problema o pun însă costurile, care vor fi umflate de exproprieri.
"Acum cinci ani, un metru pătrat de teren era un euro, iar acum preţurile au crescut până la 60 de euro pe metru pătrat", a explicat Orban.
Construcţia noii şosele de centură va avea profil de autostradă şi va măsura 100 de kilometri. În primă etapă, va intra în construcţie zona de nord a centurii, care va avea 52 de kilometri şi va face legătura cu Autostrada Bucureşti-Piteşti.
Până atunci însă, se va lărgi actuala centură, pe care se formează zilnic blocaje.
"Până terminaţi voi centura, mai schimb 10 perechi de cauciucuri şi vreo trei