Telefonul Apple a devenit o figură iconică a industriei, fiecare alt smartphone este comparat cu acesta, dar unul dintre punctele sale forte este sistemul de operare iOS. Anul acesta, platforma împlineşte 6 ani de când a fost prezentată şi de când a trezit interesul utilizatorilor.
Primele trei versiuni ale iOS au venit, în principal, cu posibilitatea de a decupa texte, de a filma şi, poate cel mai important aspect, magazinul de aplicaţii App Store. De la iOS 4.0 a fost schimbat şi aspectul aparatului, aluminiul şi sticla fiind materiale preferate în detrimentul plasticului de pe iPhone 3G şi 3GS. Iar odată cu iPhone 5, ecranul a ajuns la dimensiunea de 4 inci, a doua mare schimbare a acestuia după display-ul Retina.
iOS la cota 4, cu prima mare schimbare şi prima mare problemă
iPhone 4 a venit cu un design nou, antenele fiind integrate în cadrul metalic care înconjoară aparatul, iar ecranul este unul Retina cu rezoluţie şi densitate mari: 960x640 pixeli, respectiv 330 ppi (pixels per inch). Ecranul a fost cea mai mare schimbare pentru iPhone, de la primul model, şi odată cu acesta lumea a fost interesată de acea densitate a pixelilor urmărită apoi la toate smartphone-urile competitoare. Cât despre iOS, noile funcţii au fost: multitasking, posibilitatea de a crea foldere şi hotspot-uri WiFi, şi FaceTime pentru apeluri video, dar doar prin WiFi.
Cu actualizarea 4.1, Apple a introdus şi Game Center, o comunitate pentru jucători menită să asigure o poziţie cât mai bună dispozitivelor Apple în lumea jocurilor video. Şi 2010 a fost anul în care iPhone-ul a ajuns în reţeaua CDMA, la operatorul Verizon.
Antennagate sau cum Apple a preferat să ignore o problemă
Spuneam că în 2010 Apple a întâmpinat şi prima mare problemă de când iPhone-ul a fost lansat. „Antennagate“ a fost numele pe care utilizatorii au dat-o pierderii bruşte de semnal pe