Weekendul acesta, între 15 şi 17 iunie 2012, zona din centrul Capitalei va redeveni un spaţiu prietenos cu oamenii ce locuiesc în acest oraş. Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România organizează la Bucureşti, pe Strada Arthur Verona, a şaptea ediţie Street Delivery, eveniment de urbanism, arhitectură şi arte care îşi propune recuperarea peisajului urban de către pietoni şi comunitate.
Victimă a dezvoltării, în detrimentul confortului şi a calităţii vieţii, Bucureştiul a fost declarat cea mai poluată capitală europeană şi este un oraş din ce în ce mai puţin iubit de către pietoni, biciclişti şi toţi participanţii la trafic. În acelaşi timp, peisajul urban, s-a deteriorat şi s-a înstrăinat de cetăţeni, devenind rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale şi al intervenţiei dezvoltatorilor imobiliari, în absenţa unui dialog real şi al implicării entităţilor care pot negocia armonizarea ambientală şi dreptul comunităţii de influenţă în calitatea spaţiului public.
Ideea de bază a acestui eveniment pleacă de la faptul că, în foarte multe zone, dar cu precădere în centrul oraşului, lipseşte coerenţa unor trasee pietonale şi suntem privaţi de bucuria simplă a contemplării şi a promenadei. Street Delivery a apărut ca o formă de rezistenţă.“Street Delivery a început prin mici exerciţii legate de detalii, de parcelare, clădire, marginea străzii, gard, resturi de pavaje şi grădini, pentru ca după aceea, prin întâlniri succesive, să ajungem la concluzia că o bună vecinătate şi interesul comun ar putea să genereze ideea de traseu cultural. Nu am pornit, cum se întâmplă de obicei, de la o comandă publică, ci de la iniţiativa particulară şi nevoia agregării vecinătăţilor unui cartier. Scopul a fost să reîntregim Strada Arthur Verona, traversând Bulevardul Magheru -pentru că ea, de fapt începe dincolo de acesta- şi astfel, Parcul Grădina Icoanei s-a