138 de tronsoane extrem de periculoase au fost identificate pe harta rutieră a României: punctele în care se produc cele mai multe accidente cu morţi şi răniţi
Accidentul în lanţ de duminică seară, din judeţul Cluj, a mai marcat un weekend negru în statisticile rutiere. Un tractor s-a oprit cu remorca nesemnalizată în drum, un Seat nu l-a observat în întuneric, s-a izbit în atelaj, a deviat pe celălalt sens, unde a intrat într-un autocar plin cu călători, al cărui şofer a tras mult de volan, a intrat în şanţ şi s-a răsturnat. O secundă mai târziu, un BMW s-a izbit cu zgomot asurzitor de Seat. Un mort şi 10 răniţi grav a produs accidentul în numai câteva secunde.
Cele cinci zone de coşmar
Pe şoselele din România se moare mai mult decât în oricare altă ţară din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori. Un proiect derulat în ultimul an de IGPR a identificat cele mai periculoase tronsoane de drum din România, pe o hartă interactivă. Au fost identificate 138 de „puncte negre”, locurile în care s-au produs cele mai multe accidente grave în ultimii cinci ani. Se detaşează cinci zone din ţară unde aceste „puncte negre” se aglomerează precum norii de furtună.
Cea mai periculoasă şosea din România rămâne DN1, din Bucureşti spre Comarnic, pe Valea Prahovei. Aici s-au produs peste 450 de accidente majore în ultimii cinci ani, adică unul la patru zile, de fiecare dată rămânând în urmă morţi şi răniţi. În acest clasament sumbru urmează tronsonul Iaşi-Tg. Frumos, o bucată dreaptă, întinsă pe 45 km, unde s-au produs în ultimii ani 120 de accidente, cu 150 de morţi şi răniţi. A treia „zonă neagră” de la ieşirea din Focşani, spre Râmnicu Sărat, urmată de porţiunea din Hunedoara, dintre Simeria şi Orăştie. Pe această porţiune au fost mai puţine accidente decât în Vrancea, dar numărul de morţi a fost mai mare.
Cea mai concentrată zonă de „puncte negre