30 iun. 2020 |
Companiile aeriene îşi schimbă strategia în vremea pandemiei şi pariază pe destinaţii de vacanţă mai degrabă decât pe cele de business |
30 iun. 2020 |
Luiza Naduh, Smiling Shoes: Am observat un val de apreciere pentru made in Romania. Oamenii încep să susţină businessurile locale, iar apoi efectul e în lanţ |
29 iun. 2020 |
Top zece jucători din comerţul alimentar, o piaţă de 22 mld. euro. Kaufland rămâne lider, dar Carrefour se apropie ameninţător de prima poziţie. Lidl şi Profi „vânează“ tot locul 1 |
29 iun. 2020 |
Antreprenori locali. Grupul de restaurante SHC, controlat de Radu Dumitrescu, a preluat restaurantul Embassy Park de pe malul lacului Herăstrău şi l-a rebranduit în Stadio |
29 iun. 2020 |
Arctic, cel mai mare producător local de electrocasnice, cu afaceri de 2,5 mld. lei în 2019, plus 8%: În pofida pandemiei, vânzările au crescut pe aproape toate pieţele din Europa până în prezent |
29 iun. 2020 |
Grupul SHC a preluat restaurantul Embassy Park de pe malul lacului Herăstrău şi l-a rebranduit în Stadio. Acelaşi brand a fost pus şi pe fostul Social 1 |
29 iun. 2020 |
ZF Cei mai mari jucători din economie. Topul reţelelor de comerţ. Carrefour suflă în ceafa liderului Kaufland, pe cei doi giganţi îi mai despart doar 90 mil. lei. Lidl vine puternic din urmă |
26 iun. 2020 |
Elveţienii de la Rieker au închis producţia din România, dar pantofii lor se vând în continuare în peste 250 de magazine locale |
26 iun. 2020 |
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laurenţiu Bănescu, Berea Zăganu: Consumatorii caută beri artizanale româneşti în perioada asta, încearcă să susţină afacerile mici şi antreprenorii locali |
25 iun. 2020 |
Pandemia a reprezentat o gură de aer proaspăt pentru Bucureşti, poluarea reducându-se cu 40%, însă reluarea activităţii economice ne aduce înapoi de unde am plecat |
25 iun. 2020 |
Ion Bălan, un antreprenor care lucrează 2.000 de hectare de teren agricol, a investit într-o cramă în Dobrogea pentru a duce mai departe tradiţia familiei |
25 iun. 2020 |
Cât costă să trăieşti în Bucureşti şi cum sunt preţurile faţă de cele mai scumpe şi cele mai ieftine oraşe din lume |
25 iun. 2020 |
Gianluca Martora, CEO Winmarkt România: Am înregistrat o creştere a veniturilor din chirii timp de cinci ani consecutiv, iar primul trimestru din 2020 nu a fost afectat de pandemie. În T2 încasările trebuie şterse cu buretele |
25 iun. 2020 |
Schimbarea la faţă a retailului în zece paşi: piaţa se va consolida în jurul marilor jucători, iar produsele „made in Ro“ vor avea întâietate în faţa importurilor |
24 iun. 2020 |
Eugen Păturan, Bata România: Criza ne-a luat cele mai bune luni, cele în care făceam profit. În 2020 vânzările vor scădea cu 30%, iar declinul profitului va fi mai puternic |
23 iun. 2020 |
Cele mai valoroase portofolii. Zece companii care au în ogradă 40 de branduri româneşti sunt evaluate la 700 milioane euro |
23 iun. 2020 |
Carrefour: Mulţi consumatori încep să prefere produsele locale din dorinţa de a susţine businessurile româneşti |
23 iun. 2020 |
Interstar Chim, producătorul dezinfectantului Igienol şi al clorului Rivex, o companie cu afaceri de 145 mil. lei: „În prima parte a anului cererea de produse de curăţenie şi de biocide a înregistrat o creştere semnificativă. Fabrica din Bucureşti a lucrat la capacitate maximă“ |
23 iun. 2020 |
Spumantele reprezintă doar 1% din producţia de vin, dar tot mai mulţi jucători pariază pe segment |
23 iun. 2020 |
Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti: doar cinci mai sunt deţinute de antreprenori |
23 iun. 2020 |
Eugen Păturan, Bata România: Criza ne-a luat cele mai bune luni, cele în care făceam profit. În 2020 vânzările vor scădea cu 30%, iar declinul profitului va fi mai puternic |
22 iun. 2020 |
Unilever a sărit de 1 mld. lei afaceri pentru prima dată în 25 de ani. „În ultimele două luni, dar şi în lunile care urmează, suntem conştienţi că elementul central pe care trebuie să ne bazăm activitatea companiei este flexibilitatea“ |
22 iun. 2020 |
Sun Garden Management, o companie germană produce în judeţul Dâmboviţa saltele, perne şi umbrele de grădină de 650 mil. lei. Businessul s-a dublat într-un an |
22 iun. 2020 |
Panait Trantu, un antreprenor cu 30 de ani de experienţă face 7.000 de hectolitri de vin în zona Murfatlar. „Vrem să construim o cramă pentru segmentul premium“ |
22 iun. 2020 |
Afacerile Unilever au sărit pentru prima dată de 1 mld. lei după o creştere de 5% în 2019. „Planurile generale nu se schimbă în 2020, ne adaptăm din mers“ |
21 iun. 2020 |
Surpriză. Ioana Filipescu Stamboli pleacă de la Deloitte şi revine în antreprenoriat cu o firmă de consultanţă în M&A |
21 iun. 2020 |
Şerban Radu, cofondator, Cărtureşti: E clar că dacă ne-am apuca de mâine să consumăm cu predilecţie românesc, ne-am scoate singuri din criză |
19 iun. 2020 |
Vasi Andreică, Ted’s Coffee: Acum încep problemele pentru mulţi jucători din ospitalitate. Suntem pe cont propriu, nu mai avem susţinerea statului |
19 iun. 2020 |
Un român cumpără anual patru săpunuri pe care cheltuie în medie 10 lei. Dove curăţă singur 20% din vânzări, brandul fiind urmat de alte produse aduse din import |
18 iun. 2020 |
#trebuiesarepornimbusinessul. Virgil Mândru, Tohani România: Pentru un om de afaceri faptul că nu ştie ce va urma este cea mai mare problemă. Ne adaptăm în fiecare zi în funcţie de ce se mai întâmplă |
18 iun. 2020 |
Polonia are un nou jucător în liga mare a modei din România: grupul LPP a ajuns la afaceri de 450 mil. lei după o creştere de 50% |
18 iun. 2020 |
Mazars: Piaţa de M&A din România a atins un vârf în 2019 cu 50 de dealuri şi o valoare totală de 815 mil. euro. „Impactul pandemiei pe termen lung asupra pieţei e incert“ |
18 iun. 2020 |
Sud-coreenii de la Samsung au ajuns la afaceri de 5,1 mld. lei în România, businessul aproape s-a dublat în cinci ani. În 2020 impactul pandemiei a fost limitat de forţa brandului. Grupul este activ pe mai multe segmente ale pieţei electro-IT, în frunte cu cel al telefoanelor mobile, având în portofoliu şi tablete şi laptopuri, dar şi televizoare şi electrocasnice |
18 iun. 2020 |
Un român cumpără anual patru săpunuri pe care cheltuie în medie 10 lei. Dove curăţă singur 20% din vânzări, brandul fiind urmat de alte produse aduse din import |
18 iun. 2020 |
Vasi Andreică, Ted’s Coffee: Acum încep problemele pentru mulţi jucători din ospitalitate. Suntem pe cont propriu, nu mai avem susţinerea statului |
17 iun. 2020 |
Cât cheltuie europenii pe sănătate: România e codaşă cu doar 1.400 de dolari per capita pe an. Sistemul de sănătate e şi el pe ultimul loc ca nivel de dezvoltare. România are cel mai slab cotat sistem public de sănătate din Europa |
17 iun. 2020 |
Un antreprenor care deţine 15 magazine de proximitate Carrefour express în franciză face afaceri de 38 mil. lei: Avem 10.000 de clienţi pe zi |
17 iun. 2020 |
Anca Radu, Pepco: Cumpărătorii preferă magazinele stradale sau cele cu intrare din stradă şi evită locurile aglomerate. Pepco este cel mai extins retailer de modă din România cu o reţea de peste 280 de magazine în oraşele mari şi medii ale ţării |
16 iun. 2020 |
Penny Market: Avem un buget de investiţii de 2 miliarde de lei pentru următorii şase ani. Compania vrea să deschidă 20-25 de magazine noi în fiecare an pentru a ajunge la o reţea de 400 de unităţi în România în 2025 |
16 iun. 2020 |
Urmează Anuarul de business al României. Cei mai mari jucători din economie: cinci giganţi străini controlează 65-75% din piaţa de peste jumătate de miliard de euro a echipamentelor sportive |
16 iun. 2020 |
De’Longhi România, un business cu afaceri de 1,2 mld. lei: Am avut un prim trimestru foarte bun pentru business, însă în aprilie am resimţit impactul pandemiei. Producţia şi vânzările au scăzut, iar costurile au crescut |
16 iun. 2020 |
Familia Muntean, care deţine crama Valea Ascunsă din Transilvania, a investit într-un complex cu 10 cabane de pescuit şi vrea să se extindă ca să producă ţuică şi coniac |
16 iun. 2020 |
Afacerile Mega Image au sărit de 6,6 mld. lei anul trecut după o creştere de 16% susţinută de creşterea consumului privat şi de deschiderea a aproape 100 de magazine |
16 iun. 2020 |
Un antreprenor care deţine 15 magazine de proximitate Carrefour express în franciză face afaceri de 38 mil. lei: Avem 10.000 de clienţi pe zi |
16 iun. 2020 |
Anca Radu, Pepco: Cumpărătorii preferă magazinele stradale sau cele cu intrare din stradă şi evită locurile aglomerate. Pepco este cel mai extins retailer de modă din România cu o reţea de peste 280 de magazine în oraşele mari şi medii ale ţării |
16 iun. 2020 |
Cât cheltuie europenii pe sănătate: România e codaşă cu doar 1.400 de dolari per capita pe an. Sistemul de sănătate e şi el pe ultimul loc ca nivel de dezvoltare. România are cel mai slab cotat sistem public de sănătate din Europa |
16 iun. 2020 |
Afacerile Mega Image au sărit de 6,6 mld. lei în 2019 după o creştere de 16% susţinută de creşterea consumului privat şi de deschiderea a aproape 100 de magazine |
15 iun. 2020 |
Radu Savopol, 5 To Go: Pe viitor, tot mai multe businessuri vor merge în cartiere şi mai puţin în zonele de birouri |
15 iun. 2020 |
Vasile Armenean se retrage de la conducerea Betty Ice Suceava la doi ani şi jumătate după ce a vândut businessul către Unilever |
14 iun. 2020 |
Mai bine de o treime din magazine Benvenuti rămân închise luni în semn de protest pentru că unele malluri au cerut chirie cât retailerul nu avea activitate |
14 iun. 2020 |
Mihai Bârsan, fostul şef de marketing de la Ursus, s-a asociat cu Raluca şi Bogdan Jianu, pentru a dezvolta o platformă de rezervări pentru cele mai faine 1000 de pensiuni şi case de oaspeţi din România, care să fie o alternativă la Airbnb şi Booking.com. ”Totul a pornit de la o idee prin care voiam să organizăm cine comuniste la oameni acasă” |
14 iun. 2020 |
Business Magazin. Mihai Bârsan, fostul şef de marketing de la Ursus, s-a asociat cu Raluca şi Bogdan Jianu, pentru a dezvolta o platformă de rezervări pentru cele mai faine 1000 de pensiuni şi case de oaspeţi din România, care să fie o alternativă la Airbnb şi Booking.com. ”Totul a pornit de la o idee prin care voiam să organizăm cine comuniste la oameni acasă” |
14 iun. 2020 |
Retailerul dm drogerie markt estimează o creştere a cifrei de afaceri de aproape 20% în acest an, la peste 500 mil. lei, dar ar putea trece pe pierderi din cauza pandemiei |
14 iun. 2020 |
Reţelele surori Kaufland şi Lidl „mănâncă“ peste 20% din tot comerţul alimentar din România după ce afacerile cumulate au sărit de 20 mld. lei |
14 iun. 2020 |
Radu Savopol, 5 To Go: Pe viitor, tot mai multe businessuri vor merge în cartiere şi mai puţin în zonele de birouri |
14 iun. 2020 |
Cât de dependente sunt economiile lumii de turism din perspectiva locurilor de muncă. În România sub 5% din populaţia activă e angajată în turism, printre cele mai mici ponderi din lume, la jumătate faţă de media mondială |
12 iun. 2020 |
Retailerul de echipamente sportive Decathlon şi-a majorat afacerile cu 9,5% până la un pas de 1 miliard de lei |
12 iun. 2020 |
Mazars: Piaţa de lux va fi afectată de pandemia de Covid-19, însă o particularitate a industriei e aceea că achiziţiile nu sunt raţionale, ci de impuls |
12 iun. 2020 |
Alexandru Lascăr, Stay Fit Gym: Industria de fitness a fost ţinută la perfuzii de către stat prin măsurile luate. În scenariul optimist scăderea va fi de 40% în 2020 |
12 iun. 2020 |
Magazinele din România ale grupului spaniol Inditex, proprietarul Zara, sunt mai profitabile decât cele din Germania sau Polonia |
11 iun. 2020 |
Daniel Gross, Penny Market: Suntem o companie cu origini germane, dar ne adaptăm local. Circa 60% din sortimentul permanent este „made in Romania“, iar 80% dintre furnizori sunt români |