Mesajul a fost trimis. Multumesc!

2024
2023
2022
2021
2020
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008

Cristina Rosca, Ziarul Financiar

Recomanda:
3530 articole publicate pe Ziarul Financiar 96 in iul. 2020
Data Articol
31 iul. 2020 Fenomenul Lidl: Discounterul german a ajuns la afaceri de aproape 10 mld. lei după un galop de 24% anul trecut, un ritm de aproape patru ori mai rapid decât al consumului privat
28 iul. 2020 Doi antreprenori români, Sabin Dimian şi Ion Morozan, produc biciclete din bambus de 1.200 de euro pe care le vând în Olanda, Danemarca şi Suedia
28 iul. 2020 Radiografia industriei de restaurante în pandemie. Mai bine de jumătate dintre jucători au pierdut cel puţin 80% din business după redeschidere, iar livrările reuşesc arareori să contribuie cu peste 30% la încasări
27 iul. 2020 Terranova, unul dintre brandurile care au deschis retailul de modă în România, reia expansiunea. Compania va merge cu un magazin în centrul comercial ParkLake, în spaţiul lăsat liber de Forever 21
27 iul. 2020 Ileana Ştefan, un manager care a lucrat pentru Lidl în SUA s-a întors în ţară după trei ani: „Cred că în România trebuie să învăţăm să fim mai încrezători şi să nu mai vedem schimbarea ca pe o ameninţare, ci ca pe o oportunitate. Diversitatea este un punct forte pentru orice organizaţie“
27 iul. 2020 O piaţă care îşi pierde din aromă. Vânzările de parfumuri sunt aşteptate să scadă cu 14% în 2020 pe fondul pandemiei după mai mulţi ani pe plus. Românii cheltuie anual aproape 1,5 mld. lei pe parfumuri
27 iul. 2020 Daniel Gross, director general Penny, reţeaua cu afaceri de 4 mld. lei: Am creionat cinci scenarii pentru 2020 şi după şapte luni din an ne încadrăm în cel mai optimist, cu o creştere în linie cu 2019
24 iul. 2020 Zece dintre cele mai puternice reţele de magazine alimentare dezvoltate de antreprenori adună 200 de magazine şi afaceri de 1,3 mld. lei. Spre comparaţie, Cora, cel mai mic jucător din comerţul modern, ce numără o reţea de doar 11 magazine, are afaceri anuale de peste 1,7 mld. lei
24 iul. 2020 Analiză ZF. Turismul local se bazează în mod covârşitor pe români, dar mai bine de jumătate dintre oameni nu au bani să meargă în vacanţă
24 iul. 2020 Analiză ZF. Ultimii mohicani din comerţul alimentar: Zece dintre cele mai puternice reţele româneşti adună 200 de magazine şi afaceri cumulate de 1,3 mld. lei
24 iul. 2020 Roland Ruffing, CEO al Metro Cash & Carry România: Există o creştere a consumului de produse româneşti, dar vedem şi o creştere a numărului de afaceri mici, artizanale
23 iul. 2020 Lanţul american de cafenele Starbucks merge în inima Bucureştiului, într-o clădire istorică din Piaţa Romană: Este un pas strategic important pentru noi
23 iul. 2020 Ce l-a determinat pe Dragoş Gavriluţă, un executiv român, să se întoarcă în ţară după 20 de ani în Canada şi SUA: „Principala motivaţie a fost dorinţa de a realiza ceva special acasă“. El coordonează proiectul grupului elveţian Clariant, care face o fabrică de bioethanol de peste 100 mil. euro lângă Craiova
23 iul. 2020 Grupul francez L’Oreal ajunge la 20 de magazine proprii după ce a deschis un monobrand YSL în mallul Băneasa Shopping City
22 iul. 2020 Românii au cumpărat ceasuri Rolex de 37 mil. lei, vânzările Chronolink, importatorul mărcii de lux, crescând cu 44%
22 iul. 2020 Starbucks deschide o cafenea într-o clădire istorică din Piaţa Romană. GALERIE FOTO
22 iul. 2020 Lilia Dulgher, Gitana Winery din Republica Moldova: Pe piaţa din România vindem 60% din producţie. Suntem prezenţi şi în reţelele de supermarketuri, dar şi în horeca
20 iul. 2020 Antreprenori locali. Rareş Vâsc, un antreprenor care a locuit în Suedia, a revenit să producă biciclete din bambus
20 iul. 2020 Cătălin Pozdarie, Hervis: Criza economică abia acum începe. După redeschiderea mallurilor vânzările merg foarte bine, dar e doar o situaţie de moment
20 iul. 2020 Ionel Păsărică, fondator al microberăriei Capra Noastră: Berea noastră a ajuns în peste 100 de localuri, puburi şi restaurante şi în trei lanţuri de retail
20 iul. 2020 Creşterea puterii de cumpărare din România reflectată prin indicele Big Mac: Un român îşi cumpără din salariu 340 de hamburgeri, faţă de 230 acum patru ani ani. Cehii, deşi au salarii mai mari decât românii, au şi preţuri mai mari pentru Big Mac, deci puterea de cumpărare raportată la acest produs e mai mică
20 iul. 2020 Petrişor Grindeanu, CEO-ul producătorului de plăci ceramice Sanex: Acum suntem cu toţii mai atenţi şi mai sensibili la produsele locale. Este un context favorabil pentru dezvoltarea conceptului „Made in Romania“. Sanex a obţinut anul trecut afaceri de aproape 160 mil. lei, în urcare cu 20%
20 iul. 2020 Rareş Vâsc, un antreprenor care a locuit câţiva ani în Suedia, a revenit în ţară să producă biciclete din bambus. DiveraHub produce biciclete pe care le poate personaliza după datele biometrice ale clientului. „Am avut unele cerinţe poate mai atipice pentru o bicicletă, cum ar fi să încorporăm cristale Swarovski în cadru.“
20 iul. 2020 Turcii de la LC Waikiki au ajuns la 40 de magazine de modă în România după mai bine de un deceniu de prezenţă. În regiune sunt peste 170 de unităţi
20 iul. 2020 Ştefan Radu, CEO and innovation lead DealWise Shopping Platform: Cu DealWise ne dorim să fim un Wikipedia al ofertelor şi discounturilor. Platforma e o şansă pentru producătorii locali să ajungă pe alte pieţe unde altfel greu ar avea acces
20 iul. 2020 Andreea Petrişor, managing director foodpanda România: România este o ţară cu potenţial. Avem oportunitatea de a aduce un plus de valoare şi de a pune umărul la o creştere sănătoasă
20 iul. 2020 Top 50 cele mai inovatoare companii din lume în 2020: firmele din domeniul tehnologiei se bat cu retailerii, însă primele domină clasamentul la vârf
19 iul. 2020 Business Magazin. De ce s-au întors în România 11 români cu o carieră internaţională în multinaţionalele lumii
19 iul. 2020 Tânăra care după ce a fost şefă de promoţie la o şcoală celebră din Londra şi a lucrat la Bruxelles şi Paris, a decis să revină în ţara natală: „Văd foarte multe schimbări pozitive în România”
17 iul. 2020 Reţelele din comerţul modern îşi eficientizează businessul: cinci din nouă jucători au mai puţini salariaţi deşi au deschis magazine noi
17 iul. 2020 Codruţ Nicolau, director general adjunct al Patria Bank: De-a lungul ultimilor cinci ani am finanţat toate tipurile de societăţi, de la PFA-uri şi II-uri la SRL-uri şi SA-uri. Asta e adevărata Românie, un mix între simplu şi sofisticat
17 iul. 2020 Executivul român Sorin Bănulescu s-a întors în România ca HR director al HEINEKEN România după şase ani de mandate în Congo şi Haiti
17 iul. 2020 Analiză ZF. Eficientizarea comerţului modern. Reţelele de supermarketuri şi hipermarketuri au deschis 400 de magazine anul trecut, dar numărul de salariaţi a crescut cu doar 400. În anii trecuţi, se angajau mii de oameni
17 iul. 2020 Grupul german Dalli, cel mai mare producător de detergent din România, s-a apropiat de 400 mil. lei afaceri după ≤20% anul trecut
15 iul. 2020 Dan Doroftei, un român care şi-a construit cariera în SUA, s-a întors ca director de dezvoltare al proiectului Enayati Medical City
15 iul. 2020 România este a opta cea mai importantă piaţă pentru grupul polonez Amrest. Pe piaţa locală sunt deschise 52 de cafenele Starbucks şi două restaurante Burger King, adică 2,3% din totalul unităţilor grupului Compania a anunţat noi planuri de dezvoltare
15 iul. 2020 Sergiu Mititelu, Premium Porc: Vreau ca industria cărnii de porc din România să se bazeze în scurt timp într-o proporţie majoritară pe producţie locală şi nu pe importuri
15 iul. 2020 Suedezii de la H&M intră în clubul miliardarilor după un 2019 în care toţi indicatorii au galopat. Afacerile au crescut cu 15% deşi de doi ani grupul a frânat expansiunea
15 iul. 2020 O familie de români care a locuit în Italia aproape 10 ani s-a întors în ţară şi a lansat o reţea de supermarketuri ajunsă la peste 30 de magazine
14 iul. 2020 Monica Iavorschi, managing director Karcher România, producător de aspiratoare: Obiectivul este dublarea businessului. Am creat soluţii alternative de vânzări precum leasing, închiriere pe termen scurt şi lung, alături de dezvoltarea de noi segmente de piaţă
14 iul. 2020 Un nou număr din revista După Afaceri. Ce impact are pandemia de Covid-19 asupra pieţei de bijuterii: apetitul s-a polarizat, piesele fine, minimaliste sunt purtate zi de zi, iar cele grandioase, arhitecturale sunt cumpărate pentru tezaurizare
13 iul. 2020 Bogdan Ciungradi, un executiv român, preia conducerea operaţiunilor de peste 220 mil. lei ale grupului Noriel din piaţa de jucării
13 iul. 2020 Grupul bancar olandez ING lansează platforma de discount DealWise. De proiect se va ocupa Ştefan Radu, care lucrează pentru ING de 20 de ani
13 iul. 2020 Diana Jora, Eau Thermale Avene România: Suntem în majoritatea lanţurilor de farmacii, atât în cele parte a unor grupuri internaţionale sau locale, cât şi în cele care funcţionează independent
13 iul. 2020 Cum se poate dezvolta turismul intern când România are una dintre cel mai slab dezvoltate infrastructuri? Hotelurile sunt multe, dar mici, vechi şi cu preţuri mari
13 iul. 2020 Cum arată viitorul comerţului postpandemie: Are în România comerţul stradal şansa să renască din propria cenuşă în timp ce era mallurilor începe să apună?
13 iul. 2020 Afacerile Auchan rămân sub 5,5 mld. lei în 2019 după un plus de doar 1%, cel mai lent ritm de creştere de la intrarea pe piaţă. Francezii au cu 1.500 de salariaţi mai puţin
13 iul. 2020 Şerban Radu, cofondator Cărtureşti: Noi credem în comerţul stradal şi cu el am pornit la drum. Nu e simplu să găseşti spaţii însă, iar de multe ori chiriile sunt foarte mari
13 iul. 2020 Daniel Mischie, City Grill: Pariem pe livrări la domiciliu, ne adaptăm noilor condiţii din piaţă. În 2021 vrem ca acest segment să aibă venituri de 10 milioane de euro
13 iul. 2020 Monica Iavorschi, managing director Karcher România: Obiectivul este dublarea businessului. Am creat soluţii alternative de vânzări precum leasing, închiriere pe termen scurt şi lung, alături de dezvoltarea de noi segmente de piaţă
13 iul. 2020 Auchan bate pasul pe loc: Afacerile retailerului francez rămân sub 5,5 mld. lei după o creştere de doar 1%, cea mai mică de la intrarea pe piaţă
12 iul. 2020 Ce şansă are comerţul stradal în România într-o perioadă în care supremaţia mallurilor stă sub semnul întrebării? „E nevoie de implicarea autorităţilor“
10 iul. 2020 Românii au cheltuit 3 mld. euro în 2019 în magazinele de discount. Vânzările s-au triplat în mai puţin de 10 ani. Pe piaţa locală sunt peste 500 de magazine cu preţuri mici operate de Lidl, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour)
10 iul. 2020 Analiză ZF - România preţurilor mici. Vânzările magazinelor de discount s-au triplat la aproape 3 miliarde de euro în mai puţin de un deceniu. În aceeaşi perioadă, comerţul alimentar în ansamblul său a avansat cu 20-30%
09 iul. 2020 Ce soluţie a găsit un producător de vin pentru a trece cu bine peste pandemie: „O mare cantitate se valorifică vrac prin magazinele proprii şi este o supapă foarte bună, asigurând o parte a cash-ului necesar desfăşurării activităţii în această perioadă dificilă“
09 iul. 2020 Adina Plopeanu, hotelul Privo din Târgu-Mureş: Ne gândim să mergem la Cluj-Napoca. Avem un proiect în derulare şi sperăm ca în 2-3 ani să-l putem concretiza
09 iul. 2020 România preţurilor mici. Vânzările magazinelor de discount s-au triplat la aproape 3 miliarde de euro în mai puţin de un deceniu. În aceeaşi perioadă, comerţul alimentar în ansamblul său a avansat cu 20-30%
09 iul. 2020 Românii au cheltuit 3 mld. euro anul trecut în magazinele de discount. Vânzările s-au triplat în mai puţin de 10 ani. Pe piaţa locală sunt peste 500 de magazine cu preţuri mici operate de Lidl, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour)
09 iul. 2020 Petru Perciu, importatorul de băuturi BDG: Am avut multe scenarii pentru 2020. Acum suntem mult peste cel mai pesimist şi chiar şi peste cel mediu. Estimăm o scădere de 20-30%
08 iul. 2020 Unde-i strategia naţională, ca să nu mai importăm produse agricole? Industria alimentară a pierdut 30 de fabrici mari în ultimii 15 ani, iar 5.000 de locuri de muncă au fost şterse cu buretele
08 iul. 2020 ZF 15 minute cu un antreprenor. Petru Chiriac, cofondator Il Passo: Anul 2020 va aduce o scădere de 30% a cifrei de afaceri şi vom fi pe pierderi. Ne gândim serios să închidem o parte din magazinele noastre
08 iul. 2020 Mihaela Domsa, Profi: Pandemia ne-a arătat o dată în plus că piaţa internă nu poate face faţă unui şoc, nu are suficientă capacitate de producţie în industria alimentară
08 iul. 2020 Industria alimentară a pierdut 30 de mari fabrici de lactate, mezeluri, ulei sau zahăr în ultimii 15 ani, iar România importă alimente de 4 miliarde de euro
07 iul. 2020 Grupul bancar ING intră în comerţul online de modă cu platforma de tip marketplace DealWise. De proiect se va ocupa Ştefan Radu, care lucrează pentru ING de 20 de ani
07 iul. 2020 O surpriză imensă: ING Bank intră în comerţul online de fashion cu DealWise, o platformă de tip marketplace şi bate cu FashionDays sau answear.ro. “Suntem primul asemenea business ING Bank NV România, iar asta este de două ori un lucru bun.”
06 iul. 2020 Profi menţine ritmul expansiunii: retailerul, deţinut de fondul de investiţii Mid Europa Partners,, a deschis 20 de magazine noi în iunie
06 iul. 2020 Radiografia pieţei săpunului din Europa. Un român cheltuie anual 2,3 euro pe săpun, o sumă similară cu cea plătită de un ceh sau un neamţ. Preţurile sunt şi ele aliniate, salariile nu
06 iul. 2020 Miele România şi-a bugetat pentru 2020 o creştere uşoară a afacerilor, până la 49 mil. lei. „Deşi pandemia afectează toate ramurile de business, apetitul pentru electrocasnice premium rămâne ridicat“
06 iul. 2020 Peste 400 de salariaţi produc lenjerie intimă pentru gigantul italian Calzedonia la Arad: Compania Aries textile din Arad a avut afaceri de 242 mil. lei, cu un profit de 14 mil. Lîlei
06 iul. 2020 Walter Friedl, producătorul de vin Lacerta: Anul trecut 8.000 de persoane au venit la degustări şi pentru a face turul cramei. Aceştia se transformă în clienţi
06 iul. 2020 ZF 15 minute cu un antreprenor. Carmen Pavel, J’Info Tours: În S1/2020 vom avea prima pierdere din cei 30 de ani de activitate. Am trecut prin criza valutară şi cea din 2009, dar mereu am fost pe plus
06 iul. 2020 Analiză ZF. În comerţul alimentar din România lupta pentru putere este printre cele mai strânse din regiune: primii cinci jucători au doar 45% din piaţă, faţă de 70% în Cehia
06 iul. 2020 Sphera Franchise Group, care deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell. Iniţial, vânzările consolidate ale grupului au fost cu 80% mai mici faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dar ne-am repliat rapid şi am ajuns cu 65% sub nivelul anului precedent
06 iul. 2020 Ce puteţi citi în noul număr din După Afaceri Premium care apare pe piaţă miercuri 8 iulie
06 iul. 2020 ANALIZĂ ZF. Apetit crescut pentru mersul pe două roţi: Românii cumpără anual 600.000 de biciclete, piaţa dublându-se într-un deceniu
06 iul. 2020 Lanţul românesc de cafenele 5 to go a intrat în top 25 cele mai extinse reţele din Europa şi Orientul Mijlociu. Compania avea la finalul anului trecut circa 150 de unităţi, cu 50% mai multe ca în 2018
06 iul. 2020 Radu Tănase, cofondator al Calif: În 2020 am restructurat reţeaua de restaurante la jumătate, dar vom continua expansiunea. Stradalul ar putea ieşi câştigător
03 iul. 2020 Octavian Radu începe să îşi dezvăluie cei 30 de ani de business: Am fost lideri la exportul de mobilă, producţia de şampon, curierat şi tipografie. Am făcut apoi investiţii nebune, după care a venit criza, în care a trebuit să vând firme şi imobile pentru a restitui peste 45 de mil. euro la bancă
03 iul. 2020 Ţările dependente de turismul intern ar putea fi mai puţin afectate de criza generată de pandemie. România e un exemplu cu doar 22% de vizitatori străini
03 iul. 2020 Cel mai important capitol din planul de relansare anunţat de guvern, granturile de 1 mld. euro pentru IMM: „Banii există în vistieria statului şi dacă nu pleacă acum către companii, guvernul va da banii degeaba pentru că va fi prea târziu“
03 iul. 2020 Şerban Roman, Enterprise Investors, fondul de investiţii care deţine Noriel: În perioada stării de urgenţă vânzările pe online au fost peste nivelul de Black Friday sau Crăciun. Estimaserăm o creştere, dar ne-a depăşit aşteptările
02 iul. 2020 Retailerul de încalţăminte Benvenuti şi-a bugetat o scădere de 40% a businessului în 2020 şi primele pierderi de după 2009. „Acum suntem la 70% din vânzările de anul trecut, dar am pierdut trei luni de activitate.“
02 iul. 2020 ZF Anuarul de business al României – Cei mai mari jucători din economie. Cei mai mari zece jucători din industria de restaurante, cafenele şi baruri adună afaceri de aproape 2,5 mld. lei şi controlează 15% din toată piaţa
02 iul. 2020 Carrefour intră pe segmentul drogheriilor, o piaţă unde lider este dm drogerie markt. Grupul francez e activ pe cele mai multe segmente de piaţă, de la hipermarketuri la supermarketuri şi magazine de proximitate (urbane şi rurale) şi de la discount la online
02 iul. 2020 Octavian Radu după 30 de ani de antreprenoriat: Capacitatea de a ne reinventa e cheia supravieţuirii în business
02 iul. 2020 Ce zic antreprenorii despre granturile de peste 1 mld. euro. Banii pentru IMM-uri vor fi o gură de oxigen pentru aceste afaceri. Fără aceste fonduri câteva mii de companii ar fi dispărut
01 iul. 2020 Antreprenori locali. Dragoş Panait, fondatorul restaurantului Red Angus şi al unei companii de consultanţă: Încasările industriei HoReCa sunt la 15% faţă de 2019
01 iul. 2020 Valer Hancaş, Kaufland: Peste 85% dintre furnizorii Kaufland sunt din România, iar procentul creşte de la an la an. Românii sunt interesaţi să consume local
01 iul. 2020 Compania Misavan din Iaşi, fondată acum două decenii de un absolvent de Teologie, produce şi distribuie produse de curăţenie în valoare de 80 milioane lei
01 iul. 2020 Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Mă bucur să văd că nu se vorbeşte despre deficite ca în criza anterioară, ci de investiţii. Cred că aceasta e calea ieşirii din criză
01 iul. 2020 Dragoş Panait, fondatorul restaurantului Red Angus şi al unei companii de consultanţă: Astăzi industria HoReCa încasează doar 15-20% din ce făcea în 2019
01 iul. 2020 Daniel Boaje, la final de mandat la conducerea McDonald’s România: Regretul meu e că nu am atins pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri
01 iul. 2020 Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Scenariul optimist arată azi că vom termina anul la nivelul lui 2018. Dacă vom reuşi asta, va fi un an foarte bun ţinând cont de contextul actual
01 iul. 2020 Benvenuti şi-a bugetat o scădere de 40% a businessului şi primele pierderi de după 2009. „Acum suntem la 70% din vânzările de anul trecut, dar am pierdut trei luni de activitate.“
01 iul. 2020 Anuarul de business al României – Cei mai mari jucători din economie. Cei mai mari zece jucători din industria de restaurante, cafenele şi baruri adună afaceri de aproape 2,5 mld. lei şi controlează 15% din toată piaţa
01 iul. 2020 Ce impact a avut pandemia asupra pieţei de 700 mil. euro a băuturilor spirtoase. Consumul s-a mutat din HoReCa în online, brandul a cântărit greu în decizia de cumpărare, iar scăderile au mers până la 40%