30 aug. 2020 |
Kent Orrgren, CEO al World Class România: Circa 60% dintre membrii reţelei s-au întors în sală, iar alţii fac sport acasă, prin platforma noastră online |
30 aug. 2020 |
Moda britanică şi americană nu prinde la români: brandurile de fashion de pe aceste pieţe nu rezistă pe plan local. Top Shop e cel mai recent exit dintr-o serie mai lungă ce include nume precum New Look, Debenhams, Gap sau Forever 21 |
30 aug. 2020 |
Brandurile britanice şi americane de modă nu au priză la consumatorii români. Top Shop e cel mai recent exit, dar Debenhams şi Forever 21 au avut aceeaşi soartă |
28 aug. 2020 |
Tendinţe în business. Unde-s doi puterea creşte: Companiile româneşti semnează parteneriate pentru a-şi creşte vizibilitatea şi vânzările, iar pandemia accelerează trendul |
27 aug. 2020 |
Radu Savopol, cofondatorul cafenelelor 5 to Go, pariază pe un nou business: Văd potenţial pentru 15 unităţi Cereal Crunch în România, faţă de trei în prezent. Anul acesta mai deschidem trei |
27 aug. 2020 |
Lidl construieşte cel de-al şaselea depozit lângă Bucureşti. Deschiderea nu va avea loc mai devreme de 2022. Un proiect logistic al Lidl costă 20-30 mil. euro, conform datelor comunicate anterior de companie |
27 aug. 2020 |
Românii cheltuie circa 500 mil. euro pe haine şi pantofi sport. Decathlon încasează aproape un sfert din bani. Primii cinci jucători de pe piaţa de modă sport au împreună 40% din vânzări, dar cei de pe podium sunt dominanţi |
27 aug. 2020 |
Unde-s doi puterea creşte: Companiile româneşti semnează parteneriate pentru a-şi creşte vizibilitatea şi vânzările, iar pandemia accelerează trendul |
27 aug. 2020 |
Adaptarea la noua realitate a mutat cumpărăturile în online: vânzările online au crescut în primele şase luni cu 40%, cu un vârf de plus 75% în aprilie |
27 aug. 2020 |
CAPSULA DE BUSINESS. Georgiana Oltenescu, Globalworth: Nu cred că modul în care munca se desfăşoară acum va fi de lungă durată. Revenirea la birou se va face în etape, poate până în 2022 |
27 aug. 2020 |
ZF Live. Daniel Mischie, CEO City Grill: Restaurantele se redeschid la 1 septembrie. Doar cu terasele, încasările erau cu 70% mai mici ca în 2019, iar odată cu răcirea vremii declinul se adâncea |
26 aug. 2020 |
Dealerul Dacia-Renault din Piatra Neamţ, deţinut de Dan Ostahie, şi-a majorat afacerile cu peste 20% la 26,5 mil. lei. „Creşterea a fost susţinută de relaţia cu Altex, mai exact de anvelopele pe care reţeaua de magazine le are acum în ofertă şi le vinde.“ |
26 aug. 2020 |
Românii cheltuie circa jumătate de miliard de euro pe haine şi pantofi sport. Decathlon încasează aproape un sfert din bani |
25 aug. 2020 |
Kaufland, cu afaceri de 12 mld. lei şi 130 de hipermarketuri, a lucrat direct în 2019 cu 2.800 de furnizori, dintre care 2.300 din România. Achiziţiile interne au crescut cu 4,9% în cursul anului trecut |
25 aug. 2020 |
Ce vinuri beau românii: 90% sunt producţie locală, iar Spania, Republica Moldova şi Italia sunt principalele destinaţii de import |
25 aug. 2020 |
Piaţa de fitness din România e ţinută în spate de cinci oraşe mari care adună 500 de săli cu afaceri anuale de 100 mil. euro, aproape jumătate din total |
25 aug. 2020 |
Dealerul Dacia-Renault din Piatra Neamţ, deţinut de Dan Ostahie, şi-a majorat afacerile cu peste 20% la 26,5 mil. lei |
24 aug. 2020 |
Cum a influenţat pandemia numărul de insolvenţe: În primele luni de pandemie, cu şomaj susţinut de stat, firmele au stat în aşteptare. Din iunie, insolvenţele au explodat |
21 aug. 2020 |
Doi tineri antreprenori, cu experienţă în IT, deschid un minimarket tehnologizat pe Calea Victoriei. „Un concept similar este Amazon Go în SUA“. Primul magazin Grab&Go va fi deschis în septembrie în apropiere de hotelul de cinci stele Radisson Blu de pe Calea Victoriei din Bucureşti |
20 aug. 2020 |
Textile House, o reţea de peste 20 de magazine second-hand amplasate în marile oraşe din ţară , face afaceri de 28 mil. lei anual. Retailerul Textile House este al doilea care dezvoltă un lanţ de magazine pe segmentul second-hand, după Humana |
20 aug. 2020 |
Cătălin Pozdarie, Hervis: Planurile de expansiune continuă şi în pandemie. Am deschis două magazine după 15 iunie |
20 aug. 2020 |
Cum se vede creşterea puterii de cumpărare în consum: Importurile de încălţăminte au sărit de 750 milioane de dolari anul trecut, un nivel record, după un plus de 8%. Preţul mediu al pantofilor aduşi de peste graniţă a crescut şi el |
20 aug. 2020 |
Judeţul Vâlcea este acasă pentru trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi, cu 150 de magazine. În Bucureşti reţelele străine domină fără drept de apel |
20 aug. 2020 |
Retailerul de modă Topshop a închis magazinul din Băneasa Shopping City la nici un an de la deschidere |
20 aug. 2020 |
CAPSULA DE BUSINESS. Marian Popa, DB Global Technology: Trebuie căutate beneficii de fond pentru angajaţi, cu impact pe termen lung. Oportunităţile de dezvoltare în carieră generează stabilitate |
19 aug. 2020 |
Reţeaua Annabella a ajuns la 80 de magazine după ce a deschis primul supermarket în judeţul Olt |
19 aug. 2020 |
Polonezii de la SMYK All for Kids şi-au bugetat cinci deschideri de magazine în 2020, cel mai rapid ritm de până acum. Retailerul de produse pentru copii a deschis cel de-al 19-lea magazin din România în Dâmboviţa Mall Târgovişte, aceasta fiind a doua inaugurare din 2020 |
19 aug. 2020 |
Metro a numit un român la conducerea operaţiunilor locale de peste 1 mld. euro. Este al doilea român CEO în istoria de 25 de ani a nemţilor pe plan local. Metro are 30 de magazine pe formatul cash&carry în România |
19 aug. 2020 |
Antreprenorii din industria restaurantelor au mers pe litoral pentru a acoperi o parte din pierderi. Replierea financiară nu s-a produs |
19 aug. 2020 |
Vâlcea, capitala retailului alimentar românesc: trei reţele au 150 de magazine în judeţ. Annabella, Euromarket şi Diana sunt trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi după cifra de afaceri şi după numărul de magazine. Toţi trei au sediul şi cele mai multe magazine în Vâlcea |
18 aug. 2020 |
Mirian Mircov, un antreprenor local, a cumpărat o cramă în vestul ţării şi pariază pe retehnologizare şi turism. Crama Pivniţele Birăuaş a fost înfiinţată în 2002, iar în urmă cu doi ani a fost cumpărată de antreprenorul Mirian Mircov |
18 aug. 2020 |
Formatul de discount câştigă teren: Magazinele cu preţuri mici controlează 20% din comerţul modern după ce vânzările cresc de două ori peste piaţă |
18 aug. 2020 |
Operaţiunile Metro Cash&Carry din România sunt conduse de un român pentru a doua oară în 25 de ani. Adrian Ariciu preia funcţia de CEO al companiei cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro începând cu 1 octombrie |
17 aug. 2020 |
Daniel Munteanu a construit o reţea de 40 de supermarketuri în judeţul Vâlcea şi se extinde acum în Argeş. Retailerul Euromarket este activ pe segmentul de supermarketuri, magazinele măsurând în medie 400 mp |
17 aug. 2020 |
Grupul italian Melania a închis fabrica de pantofi pentru copii din judeţul Bihor. În cel mai bun moment aici lucrau peste 1.000 de oameni |
17 aug. 2020 |
Pandemia „rade“ 10% din vânzările cosmeticelor pentru bărbaţi în 2020. Estimările iniţiale vizau o creştere de 5%. Piaţa produselor de bărbierit – ce cuprinde atât aparatele de ras, cât şi gelurile şi cremele de îngrijire – se ridică la circa 300 de milioane de lei, conform estimărilor ZF pe baza celor mai recente date |
17 aug. 2020 |
Daniel Munteanu, un antreprenor din judeţul Vâlcea, face 150 mil. lei cu o reţea de 40 de magazine alimentare. „Continuăm expansiunea“ |
17 aug. 2020 |
Magazinele de tip discount au ajuns să controleze 20% din comerţul modern după ce vânzările au crescut de două ori mai repede ca piaţa. Pe formatul de discount în România activează trei jucători - Lidl, Penny şi Supeco (format al Carrefour) |
17 aug. 2020 |
Restaurantul Ivan Pescar din Tulcea: Depăşim 15.000 de clienţi anual, însă în 2020 activitatea noastră este cam la două treimi faţă de anii precedenţi |
14 aug. 2020 |
După Afaceri Premium: Organizatorii de evenimente s-au reorientat, iar picnicurile au devenit un tip de business. Pentru clienţi sunt o modalitate de a ieşi în oraş, dar nu la restaurant |
14 aug. 2020 |
Frank Wagner, Lidl România: În pandemie focusul rămâne pe produse alimentare şi va fi la fel şi pe viitor. Avem multe de făcut până la online, nu e prioritar pentru noi. Focusul la noi e pe cifre mari, nu pe lucruri trendy |
13 aug. 2020 |
Exportul a adus anul trecut mai bine de jumătate din businessul de 750 mil. lei al producătorului de electrocasnice Electrolux. Grupul suedez deţine o fabrică de aragazuri la Satu Mare, unde lucrează peste 900 de oameni |
13 aug. 2020 |
Retailerul german Lidl pariază că va ajunge liderul comerţului din România detronând hipermarketurile Kaufland. Frank Wagner, CEO al Lidl România: Dacă ne menţinem ritmul de creştere din primele luni ale anului, în 2020 ajungem liderul comerţului local |
13 aug. 2020 |
Frank Wagner, Lidl România: În 2020 ajungem numărul unu din piaţă dacă menţinem trendul din primele luni |
13 aug. 2020 |
Organizatorii de evenimente s-au reorientat, iar picnicurile au devenit un tip de business. Pentru clienţi sunt o modalitate de a ieşi în oraş, dar nu la restaurant |
13 aug. 2020 |
FF Group pierde distribuţia brandului Nike după mai bine de 20 de ani. Contractul a fost preluat de o companie din Balcani |
13 aug. 2020 |
CAPSULA DE BUSINESS. Tudor Ionescu, CBRE: Un birou reuşit e un hub de interacţiuni şi experienţe umane pe care tehnologia nu le poate suplini |
13 aug. 2020 |
Decizie surpriză: FF Group pierde distribuţia brandului Nike după mai bine de 20 de ani. Contractul a fost preluat de o companie din Balcani, Sport Time Balkans din Serbia |
12 aug. 2020 |
Antreprenori locali. Dan Pavel, Benvenuti: Traficul magazinelor din malluri a scăzut în medie cu peste 30%. Nu există centru comercial unde să nu avem declin |
12 aug. 2020 |
Alcovin Tulcea, producătorul vinurilor de Măcin: Doi antreprenori români şi doi belaruşi au dezvoltat un producător de vin în Dobrogea care operează 300 de hectare de vie |
12 aug. 2020 |
Afacerile Animax au crescut cu 20% în primul an integral în care reţeaua s-a aflat în portofoliul fondului de investiţii Rohatyn |
12 aug. 2020 |
ANALIZĂ ZF. Tabloul economiei româneşti în T2 în aşteptarea evoluţiei PIB-ului: Datele din iunie oferă un licăr de speranţă că economia a atins fundul sacului după dezastrul din aprilie şi mai. Cât vor „costa“ cele două luni de contracţie |
12 aug. 2020 |
Dan Pavel, Benvenuti: Traficul din toate mallurile a scăzut, media e undeva la minus 30%, dar există şi centre comerciale unde declinul ajunge la 60%. Compania a avut afaceri de 133 mil. lei în 2019, plus 1,6% faţă de anul anterior |
12 aug. 2020 |
Teracota Mediaş, o fabrică de sobe presate şi pictate manual, rezistă pe piaţă de 113 ani. Care este reţeta? |
12 aug. 2020 |
Antreprenori locali. Ion Şoloman, Best Market: În lupta cu retailerii străini ai de ales, închizi sau devii mai bun. Noi suntem vecini cu Profi şi Mega Image |
12 aug. 2020 |
Exportul a adus anul trecut mai bine de jumătate din businessul de 750 mil. lei al producătorului de electrocasnice Electrolux |
12 aug. 2020 |
Ion Şoloman, reţeaua de magazine Best Market: Loc de dezvoltare există în piaţă. În lupta cu retailerii străini ai de ales, închizi sau devii mai bun |
12 aug. 2020 |
Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, şi-a majorat businessul cu 7%, la 1,8 mld. lei. Brandurile mici din grup cresc de 2-3 ori mai repede |
12 aug. 2020 |
Nemţii de la Penny intră pe segmentul livrărilor la domiciliu. Reţeaua de magazine lansează împreună cu compania AD Auto Total, importator şi distribuitor de piese auto, platforma de livrări Lyvra |
11 aug. 2020 |
Antreprenori locali. Ovidiu Simos, Simos din Suceava: Am fost curtaţi de marii retaileri, dar nu am cedat pentru că suntem un brand în zona noastră |
11 aug. 2020 |
Radiografia economiei în T2/2020 în 10 indicatori cheie: Datele din iunie oferă un licăr de speranţă că economia a atins fundul sacului. Cât vor „costa“ aprilie şi mai, luni de contracţie severă |
10 aug. 2020 |
Singurul magazin Louis Vuitton din Bucureşti a ajuns la afaceri de 41 mil. lei şi o marjă de profit de peste 25%. Fiecare dintre cei 11 salariaţi ai companiei au vândut genţi şi curele de 3,7 mil. lei |
10 aug. 2020 |
Ringier România devine singurul acţionar al platformei imobiliare.ro şi numeşte un nou CEO |
10 aug. 2020 |
După Afaceri Premium: Într-o lume a conferinţelor video şi a emojiurilor, pandemia ar putea să dea un imbold pieţei de papetărie? Românii cheltuie câteva zeci de milioane de euro pe agende, pixuri şi alte produse de papetărie |
10 aug. 2020 |
Etalonul pieţei de lux. Magazinul Louis Vuitton de la Bucureşti a avut rezultate record în 2019, după un avans de peste 20% al afacerilor şi al profitului net. Brandul de lux este unul dintre puţinele prezente direct pe piaţa locală, majoritatea mărcilor din această piaţă sunt aduse în sistem de franciză |
10 aug. 2020 |
Cum a schimbat pandemia obiceiurile legate de mobilitate. În România numărul vizitatorilor din parcuri a crescut cu 73%, pe când în farmacii şi supermarketuri sunt cu 2% mai mulţi oameni |
10 aug. 2020 |
Românii au cheltuit 1,2 mld. euro pe pantofi anul trecut, piaţa crescând cu 8,5%, susţinută de online. Pandemia a întrerupt brusc trendul ascendent, iar cifrele pentru 2020 sunt incerte |
10 aug. 2020 |
Ovidiu Simos, fondatorul reţelei de magazine Simos din Suceava: „Nu am închiriat spaţiile către retailerii internaţionali cu toate că am fost curtaţi, deoarece suntem un brand în zona noastră“ |
10 aug. 2020 |
Cum încearcă microberăriile să se diferenţieze pe piaţa de peste 1 mld. euro a berii: aleg etichete, sticle şi logouri care să îi convingă pe consumatori să cumpere |
10 aug. 2020 |
Adevăratul roller coaster din consum. Cum a evoluat consumul de bunuri FMCG în primele şase luni din 2020. Goana după alimente de la jumătatea lui martie, cu creşteri de vânzări de 80%, a ajuns doar o amintire. Consumul a intrat în teritoriu negativ |
10 aug. 2020 |
Ringier România devine singurul acţionar al platformei imobiliare.ro şi numeşte un nou CEO, Dan Puică, fost la Bestjobs şi OLX. Tranzacţia vine la patru ani de la preluarea a 87% dintre acţiuni de către Ringier |
07 aug. 2020 |
Analiză ZF. Românii cheltuie 700 mil. euro pe băuturi spirtoase, iar peste 80% sunt producţie locală. „Distilatul de fructe, votca şi whiskey-ul sunt principalele categorii“. Ponderea importurilor în piaţa băuturilor spirtoase a crescut în ultimii ani, urmând trendul normal al pieţelor mai dezvoltate |
06 aug. 2020 |
Consumul privat a revenit pe plus în iunie, după două luni de picaj, susţinut în special de vânzările de mobilă, electrocasnice şi de comerţul online. Nu există apetit pentru modă |
06 aug. 2020 |
Schimbare istorică pe piaţa de îngrijire orală: GSK detronează Colgate din poziţia de lider. Românii cheltuie anual aproape 40 mil. euro pe periuţe de dinţi şi circa 70 de milioane de euro pe pastă de dinţi, conform celor mai recente date |
06 aug. 2020 |
Doina Cepalis, Te-Rox Prod: O companie trebuie să se pregătească ani de zile pentru a fi gata să atragă un fond de investiţii în acţionariat. Te-Rox are patru fabrici în care produce scaune auto pentru copii ♦ Grupul are afaceri de circa 100 mil. lei anual şi aproximativ 800 de salariaţi |
06 aug. 2020 |
Românii cheltuie 700 mil. euro pe băuturi spirtoase, iar peste 80% sunt producţie locală. „Distilatul de fructe, votca şi whiskey-ul sunt principalele categorii“ |
06 aug. 2020 |
CAPSULA DE BUSINESS. Sotiris Chatzidakis, CEO Clubs: Relaţia dintre angajat şi angajator nu e un război. Nu contează a cui e piaţa, trebuie găsită cea mai bună combinaţie ca relaţia să meargă. „După pandemie ne vom întoarce la un alt mediu de lucru, vom putea munci de oriunde, dar ce e important e că vom munci.“ |
05 aug. 2020 |
Brandul de modă Zara a avut afaceri de 945 mil lei în România în 2019, în creştere cu 7%. Pe plan local doar două branduri din modă - Pepco şi H&M - au afaceri de peste 1 mld. lei |
05 aug. 2020 |
Pandemia a dat peste cap piaţa de 5 mld. lei a produselor cosmetice: nouă din zece categorii vor scădea în 2020, deşi erau aşteptate creşteri pe linie. Singura categorie aşteptată să crească în acest an este cea a produselor destinate epilării |
05 aug. 2020 |
Ce a fost mai greu a trecut? Consumul a crescut cu 2,9% în iunie, revenind pe plus după două luni de picaj. Părerile privind viitorul sunt însă împărţite |
04 aug. 2020 |
Starbucks şi-a securizat punctele strategice din centrul Bucureştiului. Cea mai recentă mutare, o cafenea în Piaţa Universităţii |
03 aug. 2020 |
Reţeaua Lidl a avut afaceri de 9,7 mld. lei în 2019, plus 24%. Nemţii au angajat 2.000 de oameni |
03 aug. 2020 |
România are 276 de oameni cu averi de peste 30 mil. dolari, însă în următorii cinci ani numărul va creşte cu 42%, cel mai rapid din Europa. Spre comparaţie, în Polonia sunt aproape 650, iar în Ungaria 186 |
03 aug. 2020 |
Exportul de încălţăminte al României a scăzut pentru prima dată în 15 ani sub pragul de 1 mld. dolari după închiderea unor mari fabrici. Poate pandemia să inverseze trendul? |