30 sept. 2020 |
Daniel Boaje a plecat de la McDonald’s România cu 12 mil. euro după ce şi-a vândut pachetul de 10% din acţiuni. El a condus operaţiunile locale ale McDonald’s timp de circa zece ani şi a fost acţionar minoritar în ultimii cinci |
30 sept. 2020 |
Belgienii de la Interparking cumpărat parcarea de la Bucur Obor din Bucureşti de la o firmă deţinută de Ionel Adrian Petrache şi Bogdan Lucov |
30 sept. 2020 |
Belgienii de la Interparking au cumpărat parcarea de la Bucur Obor din Bucureşti. Compania mai are alte trei parcări în Bucureşti – cea de la Universitate, cea de sub Teatrul Naţional şi una în Pipera -, precum şi o alta în Timişoara |
30 sept. 2020 |
Daniel Boaje a încasat 12 milioane de euro pentru pachetul de acţiuni de 10% pe care îl deţinea la McDonald’s România |
30 sept. 2020 |
Parteneriat în business. Reţeaua 5 to Go a deschis o cafenea într-un hipermarket Kaufland şi se extinde şi în alte magazine ale retailerului |
29 sept. 2020 |
Belgienii de la Interparking au plătit 5 mil. euro pe parcarea de la Bucur Obor din Bucureşti către o firmă deţinută de Ionel Adrian Petrache şi Bogdan Lucov |
29 sept. 2020 |
Cât de greu cântăreşte România în grupul Arcelik? Unu din şapte angajaţi ai grupului turc Arcelik, proprietarul Arctic, e în România. Gigantul are prezenţă directă pe 34 de pieţe şi are 23 de fabrici în lume |
29 sept. 2020 |
Ne încălţăm reciproc. România exportă pantofi de 11 mil. dolari în Bulgaria, dar importă încălţări de aceeaşi valoare de la sud de Dunăre |
29 sept. 2020 |
Formatul de discount câştigă teren în retail şi ajunge la 20% cotă de piaţă după ce a luat faţa supermarketurilor |
29 sept. 2020 |
Spaţiul din rond de la Piaţa Obor, ocupat în mod tradiţional de restaurante precum Pizza Dominium sau Calif, a devenit acum cazinou |
29 sept. 2020 |
Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 de mil. lei, dar pandemia a venit să întrerupă această perioadă de creşteri. Trei branduri – Strongbow (Heineken), Somersby (Carlsberg) şi Dacic (Zarea) – domină clar piaţa de cidru, având o cotă de piaţă cumulată de circa 70% |
29 sept. 2020 |
Belgienii de la Interparking au cumpărat cu 5 mil. euro parcarea de la Bucur Obor din Bucureşti. Compania mai are alte trei parcări în Bucureşti – cea de la Universitate, cea de sub Teatrul Naţional şi una în Pipera -, precum şi o alta în Timişoara |
29 sept. 2020 |
Parteneriat în business. 134 de locaţii dintr-o lovitură. Reţeaua 5 to Go a semnat un parteneriat cu Kaufland şi va deschide câte o cafenea în fiecare hipermarket al grupului german |
28 sept. 2020 |
Antreprenori locali. Credeaţi că nu se mai produc televizoare în România? În Chiajna, o fabrică realizează televizoare Schneider, JVC sau NEI de 430 milioane de lei. O parte din producţie rămâne în România, dar o parte ia drumul exportului către Germania, Franţa sau Italia |
24 sept. 2020 |
Pandemia va şterge aproape 30% din volumele de vânzări de bere din HoReCa în 2020. În România, din totalul volumelor de bere consumate de 16,7 milioane de hectolitri, HoReCa reprezintă doar 15% |
24 sept. 2020 |
Retailerul electro-IT Rombiz are o reţea de aproape 40 de magazine, pariind pe oraşele mici şi medii unde concurenţa e mai mică. În 2019 businessul a scăzut cu 11%, ajungând la 55 milioane de lei |
24 sept. 2020 |
Volumele de vânzări de bere din HoReCa vor scădea cu 28% în 2020 din cauza pandemiei de COVID-19 |
24 sept. 2020 |
Mărirea şi decăderea celui mai mare producător de vin. Businessul Murfatlar este vândut pe bucăţi de lichidatorul judiciar. Crama costă 10 mil. euro, iar cele 370 ha de vie pornesc de la 3 mil. euro |
24 sept. 2020 |
Toate muzeele din Bucureşti au anual 2,4 milioane de vizitatori. În Paris, doar cele mai populare cinci primesc de zece ori mai multe vizite |
24 sept. 2020 |
Brandul românesc de electrocasnice Albatros, cu produse realizate însă în China, a ajuns la afaceri de 130 mil. lei. Compania controlată de antreprenoarea Cristina Valentina Dumitra este activă pe segmentul preţurilor mici şi medii |
23 sept. 2020 |
Importatorul Moulinex, Rowenta şi Tefal a ajuns în topul celor mai mari distribuitori de electro-IT din România după ce afacerile s-au apropiat de 250 mil. lei |
23 sept. 2020 |
Cât contează pentru generaţia Z că un produs e made in Romania: Pentru unu din doi tineri provenienţa locală cântăreşte greu în decizia de cumpărare |
23 sept. 2020 |
Horea Popescu, partener CMS România şi coordonator al practicii Corporate M&A în Europa Centrală şi de Est: Piaţa locală de M&A s-ar putea înjumătăţi în 2020 la doar 2 mld. euro, dacă nu va fi salvată de semnarea în semestrul doi a unor deal-uri majore precum vânzarea activelor CEZ |
23 sept. 2020 |
De la lohn la producţie directă. Gigantul care deţine brandurile de echipamente sportive Salomon sau Wilson a cumpărat în România o fabrică în care producea de 15 ani clăpari în sistem lohn |
23 sept. 2020 |
De la liderul pieţei la faliment şi vânzare pe bucăţi. Lichidatorul judiciar scoate la vânzare crama Murfatlar pentru 10 mil. euro şi viile pentru 3 mil. euro |
22 sept. 2020 |
Grupul italian de asigurări Generali face peste 30 mil. lei în România în viticultură şi agricultură. Compania deţine 110 hectare cu viţă-de-vie pe plan local |
22 sept. 2020 |
Schimbare de strategie. Polonezii de la CCC lucrează cu trei fabrici din România. Pentru a accelera procesul de producţie grupul dezvoltă mai multe parteneriate în Europa. Grupul CCC, cu activităţi în retailul de încălţăminte, are 149 de fabrici furnizoare din 24 de ţări |
22 sept. 2020 |
Grupul care deţine brandurile de echipamente sportive Salomon sau Wilson a cumpărat o fabrică în România. Unitatea de producţie Chimsport din Orăştie producea deja în sistem de lohn pentru gigantul finlandezo-chinez |
21 sept. 2020 |
Cine sunt străinii care au vizitat România anul trecut: nemţii şi israelienii sunt pe primele locuri. România primeşte anual doar 2,7 milioane de turişti străini, fiind una dintre ţările europene cu cele mai mici cifre |
21 sept. 2020 |
Retailerii polonezi cântăresc tot mai greu în businessul din România: peste 500 de magazine de modă fac afaceri de 2,3 mld. lei, iar dezvoltarea continuă |
21 sept. 2020 |
Gigantul de modă Primark mai lucrează în România cu doar 13 fabrici, aproape la jumătate faţă de 2019. Irlandezii au pe lista de furnizori companii precum Alison Hayes, unul dintre cei mai mari producători de textile din România, dar şi fabrici mai mici |
21 sept. 2020 |
Producătorul de vinuri Villa Vinea: Afacerile din primele şapte luni au scăzut doar cu 4% dat fiind că am schimbat structura canalelor de distribuţie şi am pariat pe retail propriu |
18 sept. 2020 |
Antreprenori locali. Fabrica Alka de la Bucureşti a devenit furnizor pentru lanţul britanic de supermarketuri Marks&Spencer |
18 sept. 2020 |
Fabrica Alka de la Bucureşti este singurul furnizor de alimente din România pentru supermarketurile Marks & Spencer. La nivel mondial, gigantul britanic produce în 65 de ţări, lucrând cu aproape 1.400 de unităţi de producţie care au în total circa 930.000 de salariaţi |
17 sept. 2020 |
În România sunt 120.000 de magazine, dar numărul lor scade. Din total, 90% sunt foarte mici. Numărul de magazine include toate tipurile de retail, de la alimente, modă, electro-IT sau bricolaj, la cosmetice, carburanţi sau farma |
17 sept. 2020 |
Grupul italian Bialetti produce în Prahova cafetiere şi espressoare de 73 mil. lei. În fabrica din localitatea Plopeni lucrează 250 de oameni |
17 sept. 2020 |
Universul comerţului din România numără 120.000 de magazine, iar peste 90% dintre ele au sub 120 mp. La polul opus, sunt doar 84 de unităţi de retail de peste 10.000 mp |
17 sept. 2020 |
După Afaceri. Cum a schimbat pandemia de COVID-19 industria de artă? Interferenţa tehnologiei şi mixul dintre online şi offline sunt principalele noutăţi. De ce a fost nevoie de atât de multe eforturi pentru ca arta - în orice formă a ei - să reziste în aceste vremuri grele? Este ea o nevoie sau o plăcere? |
17 sept. 2020 |
Producătorul italian de cafetiere şi espressoare Bialetti a ajuns la afaceri de 73 mil. lei cu fabrica din Prahova unde lucrează 250 de oameni |
17 sept. 2020 |
Fabrica Alka de la Bucureşti este singurul furnizor de alimente din România pentru supermarketurile Marks & Spencer |
17 sept. 2020 |
BSH Electrocasnice, care a renunţat să construiască în România o fabrică de maşini de spălat, a ajuns la un pas de 300 milioane de lei afaceri doar din import şi distribuţie |
17 sept. 2020 |
Magazinul La Cocoş vine de la Ploieşti şi în Bucureşti. Un antreprenor local face 54 mil. euro cu un magazin de 4.500 mp în Ploieşti. Acum el vine în Bucureşti în locul hipermarketului Carrefour Vitantis |
16 sept. 2020 |
După Afaceri: Un designer român a luat cu asalt piaţa de modă după ce a pariat pe creaţii făcute din fire electrice uzate. Alexandra Şipa a studiat la Londra, iar în prezent îşi împarte timpul între capitala Marii Britanii şi Bucureşti |
15 sept. 2020 |
Brandul românesc de modă PNK Casual a închis magazinul fanion de pe Calea Dorobanţilor |
15 sept. 2020 |
Românul Adrian Comăneci se ocupă de finanţele gigantului Mars pe cinci pieţe din Europa de Nord |
15 sept. 2020 |
După Afaceri Premium. Ion Niţă, un antreprenor, deţine la New York o cofetărie cu specific românesc, cu afaceri anuale de 1 mil. dolari. El a fugit din România comunistă acum 40 de ani şi a ajuns alături de familie şi de doar trei valize de haine la New York |
15 sept. 2020 |
Ce impact are pandemia asupra comportamentului de consum. Piaţa se polarizează, brandurile ieftine şi mărcile private din segmentul economic câştigă teren în detrimentul produselor cu preţuri medii |
15 sept. 2020 |
Un designer român a luat cu asalt piaţa de modă după ce a pariat pe creaţii făcute din fire electrice uzate. Alexandra Şipa a studiat la Londra, iar în prezent îşi împarte timpul între capitala Marii Britanii şi Bucureşti |
15 sept. 2020 |
După Afaceri: Ion Niţă, un antreprenor, deţine la New York o cofetărie cu specific românesc, cu afaceri anuale de 1 mil. dolari. El a fugit din România comunistă acum 40 de ani şi a ajuns alături de familie şi de doar trei valize de haine la New York |
15 sept. 2020 |
Discounterul polonez Pepco se pregăteşte să atingă pragul de 300 de magazine în România după ce a deschis 30 de unităţi în 2020 |
15 sept. 2020 |
Cum va schimba pandemia industria turismului mondial: Va fi nevoie de minim trei ani ca cifrele să revină la nivelul de dinainte de 2020, dar unii turişti îşi vor schimba definitiv modul de călătorie |
14 sept. 2020 |
Analiză ZF. Care sunt reţelele din comerţul modern cu cei mai productivi angajaţi: Metro şi Lidl sunt singurii jucători unde vânzările per salariat sar de 1 milion de lei. Kaufland are vânzări de 950.000 de lei/angajt, iar Mega de 750.000 de lei/angajat |
14 sept. 2020 |
Casa de avocatură Popovici Niţu Stoica şi Asociaţii a asistat grupul german Burda în vânzarea operaţiunilor din România cu afaceri de 130 mil. lei |
13 sept. 2020 |
Eficienţa din retailul românesc: cifra de afaceri per angajat a crescut cu 10% în marile reţele. Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern şi-au eficientizat businessul anul trecut, respectiv au avut o cifră de afaceri per angajat mai mare decât în 2018. Metro şi Lidl sunt singurii jucători unde vânzările per salariat sar de 1 milion de lei |
09 sept. 2020 |
ANALIZA ZF. Cele mai importante schimbări de management din România: 20 de companii cu afaceri totale de peste 3 mld. euro şi circa 10.000 de salariaţi şi-au schimbat şefii în 2020 |
04 sept. 2020 |
CAPSULA DE BUSINESS. Octavian Pantiş, Qualians: Pandemia de Covid-19 va creşte apetitul românilor pentru antreprenoriat |
02 sept. 2020 |
Cât de sofisticată şi complexă e economia României? România are o economie mai complexă ca a Spaniei şi este aproape de cea a Poloniei |
02 sept. 2020 |
ANALIZĂ ZF. Cât de sofisticată şi complexă este economia României, conform Universităţii Harvard? Suntem pe locul 25 în lume şi am câştigat 13 poziţii faţă de 2005. „România este o ţară cu o economie mai complexă decât părea la o primă vedere“ |
02 sept. 2020 |
Vânzările din hipermarketuri şi supermarketuri postează creşteri de două cifre în 12 judeţe: acestea sunt zonele unde retailerii merg cu magazine noi |
02 sept. 2020 |
Analiză ZF. Producţia de electrocasnice a sărit în 2019 de 6 miliarde de lei, după o creştere de 8,5%: Marile fabrici de frigidere şi aragazuri au angajat aproape 500 de oameni |
02 sept. 2020 |
Producţia de electrocasnice a sărit în 2019 de 6 mld. lei |