30 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Adrian Vasiliu, Johnson&Johnson: Sunt români competenţi care pot aduce valoare companiilor la care lucrează. În corporaţii factorul naţional contează mai puţin |
30 nov. 2020 |
România este pe locul nouă în lume între marii exportatori de încălţăminte după preţul mediu al unei perechi de pantofi realizaţi local şi trimişi peste graniţă |
30 nov. 2020 |
Cora: În perioada pandemiei, deşi proximitatea a avut un rol foarte important de jucat, hipermarketul a fost căutat pentru că oferă totul sub acelaşi acoperiş. Compania a avut anul trecut afaceri de 1,7 miliarde de lei, în scădere cu aproape 2% faţă de anul anterior |
29 nov. 2020 |
De ce a vândut Doina Cepalis integral fabricile Te-Rox Prod unui grup suedez. Valoarea tranzacţiei e sub 10 milioane de euro. Grupul din Paşcani care produce huse şi sisteme de siguranţă pentru scaunele auto pentru copii are trei fabrici, afaceri cumulate de 30 mil. euro şi circa 900 de salariaţi |
27 nov. 2020 |
Country manager, Nestle România: E important să păstrăm locurile de muncă şi să folosim cu cap fondurile UE pentru revenire. Nestle are în România în total circa 500 de salariaţi |
26 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Răzvan Diraţian, general manager la Avon Filipine: Am văzut în mediul de business că românii sunt bine pregătiţi, au foarte mult curaj şi creativitate în business |
26 nov. 2020 |
Leszek Wacirz, country manager Nestle România: Oamenii sunt mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, caută value for money şi promoţii. Când se va deschide iar lumea, obiceiurile de consum anterioare vor reveni |
25 nov. 2020 |
Dispar graniţele în comerţul online, unde lumea vinde de toate: Magazinele de jucării au acum componentă de supermarket, iar cele de electro-IT vând şi articole auto sau de bricolaj |
25 nov. 2020 |
România celor trei viteze. Un bucureştean are 10.200 de euro pe an pentru cheltuieli, faţă de 3.400 de euro un locuitor din Vaslui. Capitala se apropie de media UE, restul României e departe |
25 nov. 2020 |
Cum se adaptează restaurantele în pandemie: Hard Rock Cafe lansează pachete cu mâncare semipreparată pentru gătit acasă |
25 nov. 2020 |
Gala ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Lucian Vilău, Albert Cehia: Ce putem învăţa noi ca români de la cehi este partea de organizare, se simte influenţa germană. Noi le putem aduce partea de creativitate |
24 nov. 2020 |
În plină pandemie, pariul fondurilor de investiţii pe România s-a dublat la peste 1 miliard de euro. Acest nivel record are în spate o tranzacţie gigant - vânzarea operaţiunilor locale ale CEZ către fondul de investiţii Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA) |
24 nov. 2020 |
Marian Nedelea, Fater Group, în portofoliul căruia se găseşte brandul ACE: Ne bugetasem creştere pentru 2020, dar cererea a depăşit orice fel de planificare, fiind un context special pe care nimeni nu l-a anticipat. Vom ajunge la vânzări de 20 mil. euro |
24 nov. 2020 |
ANALIZĂ ZF. Fondurile de investiţii au investit în 2019 în România mai bine de 500 mil. euro, dar cifrele în 2020 este de aşteptat să se dubleze |
24 nov. 2020 |
Toată lumea vinde de toate, magazinele virtuale devin mici malluri: Noriel vinde ceaiuri şi dulciuri, pe lângă jucării, cel.ro are scutece şi parfumuri pe platformă, iar Altex are în ofertă apă şi anvelope |
24 nov. 2020 |
Dispar graniţele în comerţul online, unde lumea vinde de toate: Magazinele de jucării au acum componentă de supermarket, iar cele de electro-IT vând şi articole auto sau de bricolaj. Această strategie a jucătorilor din online de a-şi transforma magazinul virtual într-un mall „cu de toate“ datează de mai multă vreme, însă pandemia de Covid-19 a accelerat trendul |
24 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 Traversăm criza împreună. Romanians Going Global: Andrei Hareţ, managing director Asahi Franţa şi Olanda: Am lucrat în mod direct cu peste 60 de naţionalităţi. Aş spune că am avut câte ceva de învăţat de la fiecare |
23 nov. 2020 |
Dana Tudorache pleacă de la The Body Shop după circa două decenii: "Am hotărât să mă retrag din business pentru a-mi începe aşa zişii ani sabatici." |
23 nov. 2020 |
Tendinţe în business. Cum a schimbat pandemia de COVID-19 comerţul? Magazinele offline supravieţuiesc, dar se schimbă, în timp ce online-ul câştigă noi adepţi |
23 nov. 2020 |
Sergiana, un retailer de carne cu 58 de magazine şi 1.400 de salariaţi: Am căutat să păstrăm ritmul investiţiilor în 2020, am deschis două magazine, am lansat un program de livrări pentru reţeaua de comerţ şi am inaugurat un restaurant |
22 nov. 2020 |
România este a cincea cea mai importantă piaţă pentru polonezii de la LPP cu 66 de magazine de modă sub cinci branduri |
22 nov. 2020 |
Antreprenori locali. Sergiana: Am căutat să păstrăm ritmul de investiţii pe care ni l-am propus înainte de declanşarea pandemiei. Am deschis două magazine şi un restaurant |
22 nov. 2020 |
Sergiana: Am căutat să păstrăm ritmul investiţiilor în 2020, am deschis două magazine, am lansat un program de livrări pentru reţeaua de comerţ şi am inaugurat un restaurant |
22 nov. 2020 |
Dana Tudorache pleacă de la The Body Shop după circa două decenii |
22 nov. 2020 |
Cum a schimbat pandemia de COVID-19 comerţul? Magazinele offline supravieţuiesc, dar se schimbă, în timp ce online-ul câştigă noi adepţi |
22 nov. 2020 |
Antreprenori locali. Sergiana, un retailer din Braşov: Am căutat să păstrăm ritmul de investiţii pe care ni l-am propus înainte de declanşarea pandemiei. Am deschis două magazine şi un restaurant |
19 nov. 2020 |
Top tranzacţii 2020. Pandemia nu a anesteziat complet piaţa de M&A din România: În 2020 s-au semnat circa 100 de tranzacţii cu o valoare cumulată de circa 3 mld. euro |
19 nov. 2020 |
Lidl România: Am cumpărat 92.000 de tone de fructe şi legume de la producători români, mai mult decât din afară. În vârf de sezon, 80% din cantitate e „made in Ro“ |
19 nov. 2020 |
Cum au evoluat preţurile post-lockdown: Dezinfectantul şi spirtul sunt cu peste 50% mai scumpe, pe când alcoolul de băut are preţuri mai mici |
19 nov. 2020 |
Vreau din România. Bomilact: Vânzările sunt cu 20% peste anul trecut, am beneficiat de orientarea clienţilor către branduri şi companii locale |
19 nov. 2020 |
Vreau din România. Bomilact: Avem o creştere de 20% faţă de anul trecut. Noi suntem dintre cei care au resimţit într-un mod pozitiv orientarea consumatorului către branduri şi afaceri locale |
18 nov. 2020 |
ANALIZĂ ZF. Industria textilă a pierdut 150.000 de locuri de muncă din 2008 până azi, iar pandemia dă o lovitură dură acestui sector dependent de marile nume din moda internaţională. România produce haine, fibre textile şi încălţări în valoare de 22 mld. lei anual, adică 2% din PIB |
18 nov. 2020 |
Daniel Gross, Penny, o companie cu afaceri de aproape 4 mld. lei: Pentru noi, 2020 a fost un an foarte bun, pe plus faţă de 2019 şi peste anii anteriori ca evoluţie. Ne aşteaptă însă un 2021 dificil, cu multe necunoscute. Bugetul total de investiţii în 2020 este de 90 mil. euro |
18 nov. 2020 |
Care este principalul produs de export al fiecărei ţări: România trimite peste graniţe maşini şi componente auto, ca de altfel aproape toate ţările din Europa. Italia exportă medicamente, iar Irlanda sânge |
18 nov. 2020 |
Pandemia nu a anesteziat complet piaţa de M&A din România: În 2020 s-au semnat circa 100 de tranzacţii cu o valoare cumulată de circa 3 mld. euro |
18 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Laurenţiu Dimitriu conduce businessul Nestle din mai multe ţări din zona Mării Adriatice |
18 nov. 2020 |
Luni, 23 noiembrie, va apărea pe piaţă o nouă ediţie a anuarului Top Tranzacţii. Cum arată piaţa de M&A din România în 2020, în contextul pandemiei: 100 de tranzacţii cu o valoare cumulată de circa 3 mld. euro |
18 nov. 2020 |
Jean Richard de Latour: Cele mai bune hipermarketuri Carrefour ca vânzări sunt Orhideea, Băneasa şi Braşov. Grupul francez Carrefour are un total de 360 de magazine în România sub mai multe formate – hipermarketuri, supermarketuri, proximitate, discount şi online l Din total, 40 sunt hipermarketuri |
17 nov. 2020 |
Loredana Butnaru, Miele România: Primele zece luni au fost cu mult peste aşteptări, avem o creştere de 41%. Mediul online a jucat un rol extrem de important în această evoluţie |
17 nov. 2020 |
Cine vine la GALA ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Ana Bordeianu s-a mutat în Australia pentru o poziţie de management în cadrul Vodafone |
16 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Un executiv român este director financiar pentru America Centrală şi Caraibe în cadrul companiei logistice Kuehne + Nagel |
16 nov. 2020 |
Brandul de ţară al României a ajuns să mai valoreze doar 160 mld. dolari, după o scădere dramatică de 26%. România coboară două locuri pe poziţia 49 |
16 nov. 2020 |
Dorina Mutu, cofondatoarea Annabell, un business cu afaceri de 317 mil. lei: Suntem la a doua generaţie de angajaţi ai Annabella. Ne dorim ca firmele din grup să rămână companii 100% româneşti, născute şi crescute aici |
16 nov. 2020 |
Unu din şapte lei cheltuiţi de români în restaurante a mers către fast-food-uri şi şaormerii. În 2020 pandemia a afectat aceste businessuri, dar mai puţin ca piaţa totală |
15 nov. 2020 |
Antreprenori locali. Dorina Mutu, cofondatoarea Annabella: Ne dorim ca firmele din grupul Annabella să rămână 100% româneşti, născute şi crescute aici, în România |
13 nov. 2020 |
Monica Iavorschi, Kärcher România: În lockdown vânzările s-au situat la jumătate faţă de normal, dar am reuşit să recuperam. Businessul va creşte şi în acest an. Kärcher România a obţinut în 2019 afaceri de peste 20 mil. euro, în urcare cu 18% faţă de anul anterior |
13 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 - Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Răzvan Diraţian este director general pentru Avon Filipine, o ţară aflată în top cinci pieţe Avon ca vânzări la nivel global |
13 nov. 2020 |
Lanţul de drogherii dm drogerie markt şi-a majorat businessul cu 5,5% în anul financiar 2020, sărind de 500 de milioane de lei. Compania are o reţea de peste 110 magazine în România |
13 nov. 2020 |
Domeniul aparatelor şi echipamentelor de curăţare, imun la pandemie? Monica Iavorschi, managing director la Karcher România: Businessul va creşte şi în acest an, iar ţinta este ca până în 2025 să dublăm cifra de afaceri |
12 nov. 2020 |
Apetitul pentru modă nu a dispărut, dar s-a mutat în online, unde vânzările merg spre 1 mld. euro |
12 nov. 2020 |
Tendinţe în business. Reţelele din comerţul modern vin cu formate noi în plină pandemie pentru a se adapta schimbărilor de consum şi pentru a atrage noi categorii de clienţi |
12 nov. 2020 |
GALA ZF 2020 – Traversăm criza împreună. Romanians Going Global. Un portofoliu cât jumătate de lume: executivul român Adrian Vasiliu coordonează divizia de dispozitive medicale pentru vedere a gigantului american Johnson & Johnson din 100 de ţări |
12 nov. 2020 |
Pandemia de COVID-19 a lovit în plin piaţa de modă offline, dar apetitul pentru haine şi pantofi a rămas şi s-a văzut în online, unde vânzările merg spre 1 miliard de euro |
12 nov. 2020 |
Vreau din România. Florin Burculescu, preşedintele cooperativei Ţara Mea: E necesar să dublăm industria alimentară locală, iar criza generată de pandemie ne-a arătat asta |
12 nov. 2020 |
Vreau din România. Florin Burculescu, preşedintele cooperativei Ţara Mea: E necesar să dublăm industria alimentară locală, iar criza generată de pndemie ne-a arătat asta. Industria alimentară din România este estimată la 10 mld. euro, iar potenţialul de creştere e uriaş |
11 nov. 2020 |
La coada clasamentului european: În România, doar 15% din volumele de bere sunt vândute în HoReca, pe când în Spania ponderea sare de 60%. În pandemie, acest model devine din dezavantaj avantaj |
11 nov. 2020 |
Industria electro-IT pare a fi imună la pandemie: Oamenii nu mai cheltuie bani pe vacanţe, ieşiri în oraş sau haine, ci pe espressoare sau televizoare. Paradoxal, se caută produsele scumpe. Românii au cheltuit anul trecut 3,5 mld. euro pe frigidere, televizoare sau aspiratoare, ceea ce înseamnă că în medie fiecare consumator a plătit 180 de euro în 2019 pe astfel de produse |
11 nov. 2020 |
Cine vine la GALA ZF 2020 - Romanians Going Global. Adrian Vasiliu coordonează pentru americanii de la Johnson & Johnson activitatea diviziei de dispozitive medicale pentru vedere din 100 de ţări |
10 nov. 2020 |
Unilever extinde fabrica de la Ploieşti: Având în vedere creşterea cererii în categoria de alimente, ne extindem capacitatea de producţie şi depozitare |
10 nov. 2020 |
James Simmons, managing director Unilever South Central Europe: Având în vedere creşterea cererii în categoria de alimente, ne extindem capacitatea de producţie şi depozitare pe această categorie |
10 nov. 2020 |
Compania care operează cele patru shaormerii Socului a ajuns la afaceri de 30 mil. lei. Businessul s-a dublat în doi ani. Cel mai recent deschis este restaurantul din zona Bucur Obor, unde este în permanenţă coadă |
10 nov. 2020 |
După Afaceri. Tradiţionala ie românească a devenit un produs râvnit, motiv pentru care tot mai multe magazine specializate apar pe piaţă, creând o punte între artizanii locali şi clienţi |
10 nov. 2020 |
Electro-IT-ul, o industrie unde cererea e alimentată de pandemie. Banii rămaşi necheltuiţi pe vacanţe sau pe haine noi merg acum pe televizoare şi espressoare. „Suntem prea săraci să cumpărăm ieftin, aşa că oamenii se uită la gama medie sau cea high, cu produse de 2.000 de lei sau peste, în condiţiile în care coşul mediu e de 800 de lei.“ |
09 nov. 2020 |
Executivul român Horaţiu Vasilescu a plecat de la Teilor la ManpowerGroup, un grup american din HR, cu afaceri de peste 250 milioane lei în România |
09 nov. 2020 |
Executivul român Horaţiu Vasilescu a fost recrutat de americanii de la ManpowerGroup la conducerea operaţiunilor locale de peste 250 mil. lei. Numirea vine după ce el a condus în ultimii cinci ani retailerul local de bijuterii Teilor, o afacere antreprenorială dezvoltată de Florin Enache |
09 nov. 2020 |
Efecte pozitive ale pandemiei pentru unele businessuri: Reţelele locale de magazine alimentare cresc mai rapid decât jucătorii internaţionali într-o perioadă în care consumatorii susţin jucătorii autohtoni |
09 nov. 2020 |
După Afaceri. Un designer ce a studiat şi lucrat în Elveţia şi-a lansat propriul brand şi creează bijuterii pe care le vinde în România, Franţa şi în Cipru |
08 nov. 2020 |
Se schimbă comportamentul de consum? Magazinele locale iau faţa supermarketurilor moderne în pandemie, vânzările cresc cu 17%, de două ori mai repede decât piaţa. „Am observat o evidentă orientare a consumatorului către susţinerea afacerilor locale şi alegerea unor produse de la branduri româneşti şi producători locali“ |
07 nov. 2020 |
Românii care au transmis din generaţie în generaţie un business de familie de care puţini au auzit. Brandul lor este mai cunoscut în Europa Occidentală decât acasă |
05 nov. 2020 |
Pariorii Europei: România e pe locul patru pe continent la interesul pentru pariuri sportive. Pe primele locuri se află Malta, Irlanda şi Cipru. La polul opus se află Spania, Italia, Germania sau Polonia |
05 nov. 2020 |
Metro reia încercarea de a vinde şi închiria spaţiile unora dintre magazinele din reţea |
05 nov. 2020 |
Retailerul german Metro reia încercarea de a vinde spaţiile unora dintre magazinele din reţea, dar cu opţiunea de a le reînchiria |
05 nov. 2020 |
„Campionii” pariurilor sportive. România, pe locul patru în Europa în ceea ce priveşte interesul pentru pariuri sportive. Românii caută în medie, pe internet, de peste 36.000 de ori pe lună sintagme de genul „pariuri sportive” |
05 nov. 2020 |
O familie din Mureş a construit în 30 de ani o afacere de peste 20 mil. lei în domeniul mobilei. Brandul Cioata este mai cunoscut în Europa Occidentală decât în România |
05 nov. 2020 |
Oana Lungu, Kaufland România: Mărcile private contribuie cu 18% la cifra de afaceri a companiei, dar loc de creştere există. Sunt ţări în Europa unde procentele sunt mult mai mari |
05 nov. 2020 |
După Afaceri. Cum s-a reinventat un bucătar local în plină pandemie, când restaurantele au început să se închidă: a lansat conceptul de private chef |
05 nov. 2020 |
O familie din Mureş ce deţine o afacere de peste 20 mil. lei în domeniul mobilei: Am ales să ne vindem şi în România după 27 de ani în care am mers exclusiv la export. Familia Cioata a pornit businessul cu acelaşi nume la scurtă vreme după căderea regimului comunist |
05 nov. 2020 |
Metro reia încercarea de a vinde portofoliul imobiliar: Nemţii caută cumpărător pentru spaţiile a nouă magazine, într-o tranzacţie ce ar putea sări de 100 mil. euro |
05 nov. 2020 |
Executivul român Bogdan Garofeanu a fost numit general manager la Red Bull pentru ţările din Europa Centrală, de Sud şi Est |
05 nov. 2020 |
Oana Lungu, Kaufland România: Mărcile private contribuie cu 18% la cifra de afaceri a companiei, dar loc de creştere există. Sunt ţări în Europa unde procentele sunt mult mai mari. Atunci când avem opţiuni, varianta locală primează |
05 nov. 2020 |
Metro reia încercarea de a vinde portofoliul imobiliar: Nemţii caută cumpărător pentru spaţiile a nouă magazine, într-o tranzacţie ce ar putea sări de 100 mil. euro. Valoarea întregului portofoliu imobiliar al Metro este de peste 400 de milioane de euro, în contextul în care un magazin (construcţie şi teren) este evaluat la cel puţin 15 mil. euro |
04 nov. 2020 |
Tribunalul din Bacău a decis anularea deciziei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă de a închide restaurantele şi barurile din judeţ |
04 nov. 2020 |
Un antreprenor cu 12 magazine în Cluj, Home Garden Supermarket, şi o firmă de distribuţie: Consumatorul nu doar că a ales magazinele de proximitate, dar s-a orientat şi către susţinerea afacerilor locale |
03 nov. 2020 |
După Afaceri. Doi antreprenori care au locuit şi studiat în Germania s-au întors în ţară şi au pariat pe turism, investind 500.000 de euro într-un han istoric din Oltenia |
03 nov. 2020 |
Profi a deschis aproape 30 de magazine în octombrie şi a depăşit pragul de 1.350 de unităţi la nivel naţional |
03 nov. 2020 |
Un antreprenor cu 12 magazine în Cluj şi o firmă de distribuţie: Consumatorul nu doar că a ales magazinele de proximitate, dar s-a orientat şi către susţinerea afacerilor locale |
03 nov. 2020 |
Profi a deschis aproape 30 de magazine în octombrie şi a depăşit pragul de 1.350 de unităţi la nivel naţional. Compania e cel mai extins jucător din comerţul local şi unul dintre cei mai mari retaileri după cifra de afaceri de 7,3 mld. lei în 2019 |
02 nov. 2020 |
Villa Vinea: Exportul mai reprezintă doar 7% din business, deoarece în Italia, una dintre principalele pieţe, în pandemie consumatorii au cumpărat mai mult local. Producţia anuală a Villei Vinea, o cramă din judeţul Mureş, este de aproximativ 250.000 de litri |
02 nov. 2020 |
Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash&Carry România: „Va fi greu să generezi creştere în perioada următoare, însă noi vom face asta prin servicii. Motoarele vor fi LaDoiPaşi, operaţiunile de livrare şi investiţiile în zona digitală“. Compania a obţinut în 2019 afaceri de 5,8 mld. lei, plus 8% |
02 nov. 2020 |
Top 10 cele mai profitabile companii din România. „Perlele“ din energie, trei retaileri, Dacia şi o companie ce vinde ţigări au adunat câştiguri nete de 10,6 mld. lei în 2019 |
02 nov. 2020 |
Contra curentului: Proprietarii restaurantului. Red Angus deschid un nou local, o rotiserie de cartier, unde sunt vizaţi clienţii din proximitate |
02 nov. 2020 |
Un antreprenor care deţine o reţea de magazine în Prahova: Pandemia nu a afectat îngrijorător afacerea, dar se vede o tendinţă de scădere a consumului |
02 nov. 2020 |
Executivul român Andrei Hareţ a fost numit la conducerea operaţiunilor producătorului de bere Asahi în Franţa şi Olanda |
02 nov. 2020 |
Un antreprenor care deţine o reţea de magazine specializate în vânzarea de carne şi preparate: Pandemia nu a afectat îngrijorător afacerea. Există o tendinţă de scădere a consumului, dar am reuşit să o compensăm prin creşterea numărului de produse la ofertă |
02 nov. 2020 |
Andrei Hareţ a preluat conducerea operaţiunilor producătorului de bere Asahi în Franţa şi Olanda |
02 nov. 2020 |
Cramele Recaş: Vânzările de vin îmbuteliat au scăzut cu 10% pe piaţa locală, dar au crescut în acelaşi ritm la export. Reţeaua de magazine partenere a rămas constantă în S1/2020 |
02 nov. 2020 |
Dragoş Diaconeasa, un antreprenor care deţine o reţea de magazine în Prahova: Pandemia nu a afectat îngrijorător afacerea, dar se vede o tendinţă de scădere a consumului |
01 nov. 2020 |
Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash & Carry România: Pandemia a răsturnat orice plan, orice predicţie. Acum trebuie să vezi ce e rezilient la criză şi să te adaptezi. Metro Cash & Carry are în România 30 de magazine fizice, dar şi operaţiuni online |
01 nov. 2020 |
Ce puteţi citi în noul număr din După Afaceri, care apare pe piaţă marţi, 3 noiembrie. Care sunt noutăţile pe piaţa de lifestyle şi lux? Le descoperiţi începând de marţi în paginile noului număr din După Afaceri, revista lunară a ZF |