30 iun. 2023 |
Fondul de investiţii Enterprise Investors, care în 2022 a vândut ultima companie locală din portofoliu: În toamna anului trecut am lansat în România retailerul online polonez 8a, specializat în echipamente şi îmbrăcăminte pentru aer liber |
29 iun. 2023 |
Cine sunt micii investitori care pariază pe listarea Hidroelectrica? Şofer de Bolt: Am băgat şi eu 10.000 de euro la Hidroelectrica, din cei 70.000 de euro câştigaţi la Superbet |
29 iun. 2023 |
Unilever: Evenimentele din ultima perioadă şi inflaţia l-au determinat pe consumatorul român să fie foarte atent la modul în care îşi cheltuieşte banii. Cea mai mare companie e cea de import şi distribuţie, cu afaceri de 1,1 mld. lei anul trecut. |
28 iun. 2023 |
Grupul românesc BMF, un business integrat de facility management, cu afaceri consolidate de 30 mil. euro, a atras fondul de investiţii SARMIS Capital în acţionariat. „Acum avem pe masă câteva zeci de milioane de euro pentru dezvoltare“ |
28 iun. 2023 |
Guvernul limitează prin OUG adaosul comercial al procesatorilor şi retailerilor la maximum 20%. Într-o economie de piaţă, preţurile sunt reglate de cerere şi ofertă, nu de administraţie |
27 iun. 2023 |
EXCLUSIV ZF. Fondul de investiţii SARMIS Capital intră în acţionariatul BMF Grup, un business integrat de facility management cu 1.800 de salariaţi şi afaceri consolidate de 30 mil. euro |
27 iun. 2023 |
Retailerul de cosmetice Douglas se extinde în Arad, Craiova şi Alba Iulia. „Continuăm să investim în ambele canale“ |
27 iun. 2023 |
Antreprenori locali. Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj şi-a bugetat investiţii de 13 mil. lei în 2023, dublu faţă de anul trecut. „Avem în vedere mai multe investiţii în capacităţi noi de producţie“. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de circa 300 mil. lei după o creştere de 5% versus 2021 |
27 iun. 2023 |
Grupul Versuni, fostul Philips Domestic Appliances, investeşte 75 mil. lei în fabrica de espressoare de la Orăştie, ce a ajuns la afaceri record, de 1,5 mld. lei anul trecut. Fabrica de la Orăştie e cea mai mare fabrică de espressoare Philips din lume |
27 iun. 2023 |
Grupul de restaurante şi cluburi Fratelli şi-a bugetat afaceri de 85 mil. lei, cu 8% mai mari decât în 2022. „Momentan, tendinţa în rândul consumatorilor este de a ieşi cât mai mult“ |
27 iun. 2023 |
Fondul de investiţii SARMIS Capital face a treia tranzacţie şi intră în acţionariatul BMF, un business integrat de facility management. Fondatorul BMF: Acum avem pe masă câteva zeci de milioane de euro pentru dezvoltare |
26 iun. 2023 |
Consumul încotro: Declinul în volume s-a redus în luna aprilie, semn că temperarea inflaţiei îi face pe români mai dispuşi să cumpere bunuri de larg consum |
26 iun. 2023 |
Dragoş Sîrbu, Flanco: Mai bine de jumătate dintre clienţi îşi bazează decizia de cumpărare pe preţ. În 2020, procentul era de sub 35%. Retailerul electro-IT Flanco a obţinut anul trecut afaceri de 1,06 mld. lei, cu 2,8% mai mari decât în 2021 |
25 iun. 2023 |
Temperarea inflaţiei în aprilie a impulsionat uşor apetitul de consum al românilor |
22 iun. 2023 |
Retailerul de modă Peek & Cloppenburg se extinde în Craiova şi Iaşi. „Cu aceste deschideri, vom ajunge la zece magazine în România“ |
21 iun. 2023 |
Interviu Daniel Gross, CEO-ul Penny România: Clientul nu vrea să cumpere româneşte dacă produsul respectiv e mai scump. Preţ, promoţie şi apoi „made in Ro“, asta e ordinea priorităţilor. Compania a obţinut anul trecut afaceri de 7,2 mld. lei, cu 33% mai mari decât în 2021 |
20 iun. 2023 |
Interviu Danny Gross, CEO-ul Penny România: Clientul nu vrea să cumpere româneşte dacă produsul respectiv e mai scump. Preţ, promoţie şi apoi „made in Ro“, asta e ordinea priorităţilor. Compania a obţinut anul trecut afaceri de 7,2 mld. lei, cu 33% mai mari decât în 2021 |
19 iun. 2023 |
P&G numeşte pentru prima dată un român la conducerea operaţiunilor locale şi a celor din regiune. Radu Maftei lucrează pentru grupul american de peste 25 de ani |
19 iun. 2023 |
A venit vremea românilor la cârma operaţiunilor locale ale P&G. Executivul Radu Maftei preia conducerea businessului de peste 2 miliarde de lei. El va administra şi operaţiunile din alte 11 pieţe din regiunea Europei de Sud-Est. |
15 iun. 2023 |
Lanţul de restaurante de tip fast-food Mesopotamia are 25 mil. lei pentru investiţii. Extinderea reţelei şi digitalizarea ei, principalele proiecte. Compania Set Corporation, cea care operează reţeaua Mesopotamia, a obţinut anul trecut afaceri de 218 mil. lei, aproape duble faţă de 2021 |
15 iun. 2023 |
ANALIZĂ ZF. Cum se văd investiţiile majore, care pun umărul la dezvoltarea producţiei româneşti, în business: cinci fabrici, afaceri de 2 mld. lei şi peste 3.300 de salariaţi în 2022 |
14 iun. 2023 |
Analiză ZF. Inflaţia galopantă îi îndreaptă tot mai mult pe români către mărci private: „Brandurile“ dezvoltate de retaileri au ajuns să mănânce 27% din piaţa de bunuri de larg consum. Vânzările de astfel de produse au crescut cu 18% în T1 |
14 iun. 2023 |
Ce impact au cinci dintre cele mai mari investiţii recente în producţia locală? Peste 1.000 de oameni nou angajaţi şi afaceri suplimentare de peste 1 miliard de lei |
14 iun. 2023 |
Gigantul german Kärcher are 20 mil. euro pentru extinderea producţiei de aspiratoare din România. Cele două fabrici din Curtea de Argeş lucrează la capacitate maximă |
13 iun. 2023 |
Zece momente care au marcat istoria de 27 de ani a comerţului modern local. Cronologia evenimentelor care au schimbat faţa unei industrii de 100 mld. lei. Când a fost deschis primul magazin? Cine a făcut primul miliard de lei profit? Care a fost prima tranzacţie de peste 100 mil. euro? |
13 iun. 2023 |
Vânzările de mărci private au crescut cu 18% în primul trimestru din 2023, mult mai rapid decât brandurile consacrate şi decât inflaţia |
12 iun. 2023 |
Analiză ZF. Cifra de afaceri cumulată a celor zece jucători din comerţul modern s-a apropiat pentru prima dată de pragul de 100 mld. lei după o creştere de 18,5% versus 2021. În clasamentul reţelelor, Penny a depăşit Auchan şi a ajuns pe locul şapte în top, iar asta după o creştere de 33% a vânzărilor, cea mai accelerată dintre toate reţelele, iar Metro a surclasat Mega Image. |
12 iun. 2023 |
BSH Electrocasnice, parte din grupul Bosch: În 2023, piaţa de electrocasnice va urma trendul anului trecut, când vânzările au scăzut uşor. Puterea de cumpărare a românilor e mai mică |
12 iun. 2023 |
Lidl devine primul retailer alimentar al cărui profit net sare de 1 miliard de lei în 2022 după un galop de 43% într-un an cu inflaţie record |
11 iun. 2023 |
Bat record după record. Afacerile marilor retaileri, pentru prima dată la un pas de 100 mld. lei în 2022 după o creştere de 18,5% |
09 iun. 2023 |
Mihai Cioltea, artizanul dezvoltării Zara în România, revine după o pauză de şapte ani în „familia“ Inditex ca director de expansiune pentru zona Adriatică |
09 iun. 2023 |
Lanţul de restaurante Trattoria il Calcio a fost preluat de către grupul Nuba, activ tot în piaţa HoReCa. Cumpărătorul a plătit peste 1,5 mil. euro pentru cinci localuri |
09 iun. 2023 |
Cum a schimbat inflaţia comportamentul de consum al românilor: În coşul mediu din comerţul alimentar mai sunt astăzi doar cinci produse, faţă de şase-şapte în perioada 2020-2021. Scumpirile pe bandă rulantă au dus la o scădere a volumelor de vânzări în comerţul alimentar local |
08 iun. 2023 |
De unde îşi fac românii cumpărăturile în vremuri cu inflaţie record? Magazinele de discount au devenit principala destinaţie din România, depăşind în premieră hipermarketurile |
08 iun. 2023 |
Retailerul de modă H&M şi-a înfiinţat o companie cu activitate de IT la Bucureşti, dar în acest moment firma este inactivă |
08 iun. 2023 |
Harta fabricilor închise în ultimii 15 ani: Unde au dispărut 50 de unităţi de producţie din România? |
08 iun. 2023 |
Impactul inflaţiei în consum: Românii au renunţat la unu-două produse din coşul mediu de cumpărături pentru a-şi echilibra bugetul |
07 iun. 2023 |
Gigantul din industria de modă H&M şi-a înfiinţat o companie cu activitate de IT la Bucureşti |
05 iun. 2023 |
Ziarul Financiar publică astăzi Atlasul de Business al României – ediţia a doua. Cum se vede „acoperirea naţională” din retailul modern, piaţa care a crescut de la un magazin în 1996 la peste 4.300 în prezent |