31 ian. 2024 |
Interviu ZF. Dragoş Sîrbu, Flanco: „Astăzi avem o polarizare a pieţei. Vindem foarte ieftin şi foarte scump în acelaşi timp. Cine se află la mijloc suferă“. Flanco este al doilea cel mai important jucător din retailul electro-IT din România, cu vânzări record, de 1,275 mld. lei, anul trecut |
30 ian. 2024 |
Guvernul ţine adaosul comercial „sub cheie“ încă cel puţin două luni, dar procesatorii şi fermierii nu privesc cu ochi buni măsura |
30 ian. 2024 |
Antreprenori locali. Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco: Vacanţele au fost printre cei mai mari competitori pe care i-am avut în 2023, sezonul de vară în electro-IT fiind unul foarte, foarte slab |
29 ian. 2024 |
Luca Militello, CEO al grupului privat din sănătate Monza, investeşte 500.000 de euro în al doilea restaurant cu specific italienesc. În acest business, el este implicat împreună cu soţia lui şi alţi asociaţi. |
29 ian. 2024 |
Analiză ZF. Cel mai efervescent domeniu, piaţa de hrană pentru animalele de companie: Producţia a crescut trei ori într-un an şi se deschid două fabrici noi, în retail pariul e pe expansiune, pe când distribuţia e scena mai multor tranzacţii |
28 ian. 2024 |
Cea mai efervescentă piaţă: Hrana pentru animalele de companie atrage investiţii în două fabrici noi şi zeci de pet-shop-uri. Sectorul e şi scena mai multor tranzacţii |
26 ian. 2024 |
Retailerii se întâlnesc din nou, luni seara, cu prim-ministrul, Marcel Ciolacu, şi cu ministrul agriculturii, Florin Barbu, pentru a discuta despre adaosurile comerciale la produsele de bază. Se va prelungi sau nu plafonarea? |
26 ian. 2024 |
Se conturează o nouă reţea de cafenele: Boiler merge la Casa Presei Libere cu cea de-a şaptea unitateşi investeşte 380.000 de euro într-o cafenea cu zonă de bistro |
26 ian. 2024 |
Luca Militello, CEO-ul grupului privat din sănătate Monza, împreună cu soţia lui şi alţi asociaţi, pariază 500.000 de euro pe extinderea brandului de restaurante Sciccheria |
26 ian. 2024 |
De ce nu a reuşit Unilever să ducă mai departe povestea Frufru: Au fost preţurile prea mari sau lupta în piaţa de hrană sănătoasă a devenit mai dură, cu mărcile private ale retailerilor în prim-plan? |
26 ian. 2024 |
România a devenit prea scumpă, deşi salariul croitoreselor e cu 40% sub medie. Grupul suedez de modă H&M mai lucrează direct doar cu patru producători de îmbrăcăminte, care mai departe subcontractează alte fabrici mai mici |
26 ian. 2024 |
ANALIZĂ ZF. Producătorii români de ceramică, mobilă, materiale de construcţii sau modă spun în cor că lupta cu competitorii din China este inegală dat fiind că toţi clienţii se uită la preţ în primul rând |
25 ian. 2024 |
Analiză ZF. Antreprenorii din HoReCa fac paşi în afara graniţelor: Businessuri precum 5 to go, Tucano, Japanos sau Spartan mizează pe francize şi pe parteneri români plecaţi din ţară |
25 ian. 2024 |
Brandul german de modă Hugo Boss mai lucrează în România cu doar şase fabrici, de trei ori mai puţine decât în 2018 |
25 ian. 2024 |
De ce nu a reuşit Unilever să ducă mai departe povestea Frufru. Au fost preţurile prea mari sau lupta prea dură în piaţa de hrană sănătoasă, unde mărcile private ale retailerilor au ajuns în prim-plan? |
25 ian. 2024 |
Producătorii români: Lupta cu China este inegală dat fiind că toţi clienţii se uită la preţ în primul rând. Statul ar trebui să intervină |
24 ian. 2024 |
Pandora Prod din Focşani, unul dintre cei mai mari producători de îmbrăcăminte locali, a crescut cu 20% în 2023 |
24 ian. 2024 |
ANALIZĂ ZF. Paradoxul mărcilor private: lumea le cumpără pentru că sunt mai ieftine, dar ele s-au scumpit mai mult decât brandurile. Ce zic retailerii? Niciunul nu răspunde. În primele nouă luni din 2023, în medie, produsele de brand din piaţa de FMCG s-au scumpit cu 21,1% |
23 ian. 2024 |
România rămâne pe radarele investitorilor în pofida scumpirii banilor şi a inflaţiei. În valoare, piaţa de M&A a depăşit 7 mld. dolari în 2023, susţinută însă masiv de două megatranzacţii. Anul acesta stă tot sub zodia creşterii. |
23 ian. 2024 |
Producătorul de îmbrăcăminte Pandora Prod din Focşani a preluat cei 350 de salariaţi ai fabricii Roşca Conf din acelaşi oraş. „Am luat această decizie pentru că aveam nevoie de personal pentru a onora comenzile.“ |
22 ian. 2024 |
Cine sunt cei mai mari producători de încălţăminte din Europa? Este într-adevăr România pantofarul Bătrânului Continent? |
22 ian. 2024 |
Analiză ZF. Ce planuri de expansiune au marii retaileri în 2024, un an în care se vor vedea primele efecte ale tranzacţiilor-cheie din 2023? Unele reţele menţin ritmul, altele accelerează. Cine stă pe loc? |
22 ian. 2024 |
România rămâne pe radarele investitorilor în pofida scumpirii banilor şi a inflaţiei |
21 ian. 2024 |
Ce planuri de expansiune au marii retaileri în 2024, când se vor vedea şi primele efecte ale tranzacţiilor-cheie de anul trecut? |
19 ian. 2024 |
Unilever îi concediază pe cei 120 de angajaţi ai Frufru şi Urban Monkey după închiderea fabricii de alimente sănătoase din Bucureşti. „Închid tot bussinesul Good People. Practic e faliment.“ UPDATE: Ce zice Unilever? |
19 ian. 2024 |
Lensa şi-a luat director comercial şi de achiziţii de la Carrefour. Gabriel Cubatov a lucrat 20 de ani pentru grupul francez. Retailerul de optică Lensa a ajuns la peste 80 de magazine offline, dar are şi operaţiuni online |
19 ian. 2024 |
Mega Image aproape a oprit expansiunea în România în 2023, anul în care compania-mamă Ahold Delhaize a anunţat că preia Profi |
19 ian. 2024 |
Ce a însemnat închiderea fabricii Frufru din Bucureşti de către Unilever? Circa 120 de oameni şi-au pierdut locul de muncă. Unilever: Asigurăm pentru toţi un tratament echitabil şi respectuos. Un angajat: Am un gust amar |
18 ian. 2024 |
Unilever îi concediază pe cei 120 de angajaţi ai Frufru şi Urban Monkey după închiderea fabricii de alimente sănătoase din Bucureşti. „Închid tot bussinesul Good People. Practic e faliment.“ |
17 ian. 2024 |
Modelul de lucru al multinaţionalelor: cumpără fabrici româneşti şi apoi le îngroapă. Unilever închide fabrica Frufru din Bucureşti după mai multe încercări de eficientizare şi vânzare fără succes a businessului „la pachet“. Ce se întâmplă cu cei peste 100 de salariaţi? |
17 ian. 2024 |
Modelul de lucru al marilor multinaţionale: Unilever şi-a construit businessul local prin achiziţii succesive de afaceri româneşti pe care apoi le-a „eficientizat“ la sânge. Gigantul a închis patru fabrici şi a renunţat la două branduri |
17 ian. 2024 |
Fondatorii Dedeman renunţă la fondul de investiţii Equiliant Capital. „Activitatea a fost preluată de Pavăl Holding.“ |
17 ian. 2024 |
Familia Pavăl, proprietara Dedeman, renunţă la fondul de investiţii Equiliant Capital şi îşi concentrează atenţia pe Pavăl Holding |
16 ian. 2024 |
Un eşec al unei multinaţionale într-un sector aparent de viitor: mâncarea sănătoasă. Unilever închide fabrica de alimente sănătoase din Bucureşti, a doua fabrică unde trage obloanele în câteva luni |
15 ian. 2024 |
Unilever vinde, după cinci ani, brandurile Frufru şi Urban Monkey. Cumpărătorul este Mihai Simiuc, fondatorul lor, cel care în 2019 le ceda gigantului anglo-american |
15 ian. 2024 |
Analiză ZF. Ce se va întâmpla cu consumul privat în 2024? Inflaţia va scădea în continuare, dar puterea de cumpărare nu-şi va reveni. Astfel, oamenii vor fi atenţi la ce pun în coşul de cumpărături |
07 ian. 2024 |
Business MAGAZIN. De ce vorbeşte toată Londra despre România? Cum s-a ajuns ca cea mai mare tranzacţie din România din 2023, achiziţia Profi de către Mega Image cu 1,3 mld. euro, să se negocieze într-un birou din Londra |