29 apr. 2024 |
Cum a devenit România un hub pentru centrele de tehnologie ale marilor companii internaţionale, de la Mega Image, Lidl şi Metro la Hornbach, H&M şi Estee Lauder |
29 apr. 2024 |
INTERVIU. Un nou jucător important se conturează pe piaţa de restaurante: Care e povestea Tomcat Hospitality, un grup cu circa 40 de restaurante sub branduri precum Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe sau Sagakura? |
28 apr. 2024 |
Antreprenori locali. Cum a reuşit un antreprenor ca în opt ani să dezvolte un grup cu 40 de restaurante şi afaceri de 15 milioane de euro în 2023? Tomcat Hospitality operează branduri precum Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe şi Sagakura |
28 apr. 2024 |
Tendinţe. Analiza de luni. Cum a devenit România un hub pentru centrele de tehnologie ale marilor companii internaţionale, de la Mega Image, Lidl şi Metro la Hornbach, H&M şi Estee Lauder |
26 apr. 2024 |
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive |
26 apr. 2024 |
Analiză ZF. Goana după preţuri mici schimbă faţa magazinelor mari: retailerii alimentari, de modă şi electro-IT pariază „în cor“ pe formatul de discount |
25 apr. 2024 |
Restaurantul Diplomat din nordul Capitalei şi-a bugetat afaceri de 16 mil. lei. “Avem oaspeţi oameni de afaceri şi antreprenori” |
25 apr. 2024 |
Inflaţia din ultimii doi ani schimbă formatele de magazine şi îi determină pe retaileri să pună pe piaţă formatul hard-discount |
24 apr. 2024 |
Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj a ajuns la afaceri de aproape 360 mil. lei, după o creştere de 20%, de patru ori mai alertă decât în 2022 |
24 apr. 2024 |
C&A deschide patru magazine în 2024. „Avem în plan să extindem reţeaua“ |
24 apr. 2024 |
Lidl: Românii sunt dispuşi să călătorească distanţe mai mari sau să se abată de la rutele obişnuite pentru a beneficia de preţuri mai avantajoase |
24 apr. 2024 |
Dezvăluiri de la Lidl: Cât de departe sunt dispuşi românii să meargă românii să găsească promoţii şi oferte |
23 apr. 2024 |
Octavian Radu a ieşit din afacerea de distribuţie de vinuri Vinexpert şi din businessul de hotelărie Ioana Hotels. „Am rămas cu firmele mari, pe care dorim să le creştem“ |
23 apr. 2024 |
Încă o companie locală a intrat în clubul miliardarilor: Producătorul de aspiratoare Kärcher, cu două fabrici în judeţul Argeş, a închis anul trecut cu afaceri de peste 1 mld. lei. „În doi ani ne-am dublat cifra de afaceri“ |
22 apr. 2024 |
Octavian Radu a ieşit din Vinexpert, cedând afacerea de distribuţie de vinuri proprietarului Crush Distribution din Cluj |
17 apr. 2024 |
Cronologia unui eşec. Cum a ajuns fondul suedez de investiţii Greenbridge, care a cumpărat grupul românesc Rus Savitar-Casa Rusu cu gândul să-l transforme în actor regional, să treacă holdingul „la categoria pierderi“ |
16 apr. 2024 |
EXCLUSIV ZF. Eşecul unui fond de investiţii: Cristian Rusu răscumpără producătorul şi retailerul de mobilă Casa Rusu la cinci ani de la vânzarea către fondul de investiţii Greenbridge din Suedia, care a băgat businessul în concordat preventiv |
16 apr. 2024 |
Brandul Cora dispare definitiv din România. Francezii de la Carrefour şi-au pus sigla pe magazinele locale |
16 apr. 2024 |
EXCLUSIV ZF. Eşecul unui fond de investiţii: Cristian Rusu răscumpără producătorul şi retailerul de mobilă Casa Rusu la cinci ani de la vânzarea către fondul de investiţii Greenbridge din Suedia, care a băgat businessul în concordat preventiv |
16 apr. 2024 |
Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România |
16 apr. 2024 |
Ce face astăzi Vasile Armenean, antreprenorul care a fondat producătorul de îngheţată Betty Ice, pe care l-a vândut gigantului Unilever cu 80 mil. euro? „N-am plecat în nicio secundă din business“ |
16 apr. 2024 |
Fondul suedez de investiţii Greenbridge despre exit-ul de la Rus Savitar-Casa Rusu: Am avut de ales între a declara falimentul şi a lăsa 1.000 de oameni fără loc de muncă şi a vinde către foştii acţionari |
15 apr. 2024 |
Brandul românesc de modă Ami Amalia a cumpărat o clădire în zona Icoanei din Bucureşti şi deschide primul său magazin offline. Investiţia totală în acest proiect, respectiv investiţia în achiziţia clădirii, în recondiţionarea ei şi în amenajare, se ridică la 600.000 de euro |
15 apr. 2024 |
Tranzacţie. Românii încep să facă achiziţii dincolo de graniţă. Antreprenorul român Ferenc Korponay cumpără o companie maghiară şi vrea să dezvolte businessul cu produse pentru animale atât local, cât şi dincolo de graniţă. Omul de afaceri este cunoscut pentru că a vândut businessul Maravet către un gigant american |
15 apr. 2024 |
Remember Cora: de la anunţul intrării pe piaţă la dispariţia siglei de pe unele dintre cele mai mari magazine locale |
14 apr. 2024 |
Antreprenorul român Ferenc Korponay face o achiziţie pe piaţa din Ungaria şi pregăteşte alte preluări şi în România |
13 apr. 2024 |
Retailerul străin care a reuşit în numai şase luni să deschidă 10 magazine în România, şi are în plan să se extindă rapid |
12 apr. 2024 |
EXCLUSIV ZF. Antreprenrii români prind curaj: Ferenc Korponay, cunoscut pentru că a vândut businessul Maravet către un gigant american, cumpără o companie din Ungaria |
12 apr. 2024 |
EXCLUSIV ZF. Antreprenorii români prind curaj: Ferenc Korponay, cunoscut pentru că a vândut businessul Maravet către un gigant american, cumpără o companie din Ungaria |
12 apr. 2024 |
La şase luni de la intrarea pe piaţa din România, retailerul ucrainean Aurora a ajuns la zece magazine şi continuă expansiunea. Compania care activează în segmentul de discount are prezenţă în patru oraşe din Moldova, respectiv Iaşi, Suceava, Botoşani şi Fălticeni |
11 apr. 2024 |
DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru HoReCa şi retail, a închis anul trecut cu afaceri de 50 mil. euro, un nivel similar celui din 2022 |
11 apr. 2024 |
Analiză ZF. Care sunt cele 25 de categorii de bunuri FMCG care ţin în spate 70% din vânzările de mărci private? Lactatele, mâncarea pentru animale şi gustările dulci, printre ele |
11 apr. 2024 |
Nearshoringul devine din tendinţă realitate? Discounterul polonez Pepco vrea să lucreze mai mult cu fabrici din România, Polonia şi Turcia pentru a-şi alimenta magazinele. Compania este cel mai mare actor din moda autohtonă, având afaceri de 2,3 mld. lei în 2022 şi o reţea de circa 450 de magazine |
11 apr. 2024 |
Analiză ZF. Cronologia celor mai mari tranzacţii semnate în România: 2023 deţine recordul „megatranzacţiilor“, dar 2005 rămâne încă de neatins raportat la cele 3,7 mld. euro plătite de Erste pentru a cumpăra BCR |
11 apr. 2024 |
Retailerul ucrainean Aurora a ajuns în şase luni la zece magazine în România, toate în zona Moldovei. Următoarele oraşe vizate sunt Roman, Bârlad şi Târgu Neamţ |
10 apr. 2024 |
Ce se întâmplă cu operaţiunile Arctic după ce Arçelik şi Whirlpool au fuzionat? România îşi păstrează rolul strategic cu două unităţi de producţie. Circa 84% din producţie este exportată în peste 80 de ţări |
10 apr. 2024 |
Angajaţii companiei româneşti DAAS monitorizează din Bucureşti peste 1.000 de supermarketuri şi hipermarketuri din Europa şi America Latină. Ce înseamnă asta? |
10 apr. 2024 |
România se apropie de zece megatranzacţii semnate în capitalism. Şase au fost parafate în ultimii patru ani, marcaţi de pandemie, război şi inflaţie |
09 apr. 2024 |
Decathlon a promovat-o pe românca Olivia Mariescu în funcţia de CFO pe regiunea Europei Centrale şi de Est |
09 apr. 2024 |
Sfârşitul unei ere: Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, îşi schimbă numele după mai bine de 60 de ani în Beko România. Ce se întâmplă cu brandul? |
09 apr. 2024 |
Ce arată analiza ZF. Ambalajele au intrat la apă: ciocolata de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml sau balsamul de rufe de 1,625 litri sunt modul în care producătorii de bunuri de consum jonglează „din pix“ cu cantităţile. Cum s-a ajuns aici? |
09 apr. 2024 |
Tendinţe. Un nou segment de comerţ recapătă contur - angrourile româneşti. Cinci companii cu afaceri de 1,2 mld. lei readuc în prim-plan un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90 |
08 apr. 2024 |
Angrourile româneşti revin în prim-plan şi atrag românii cu marje de 5-7%, deci preţuri mai mici. Cinci companii cu afaceri de circa 1,2 mld. lei readuc în prim-plan un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90 |
05 apr. 2024 |
Ce soluţie au găsit proprietarii de hipermarketuri în lupta tot mai aprigă după consumatori: aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată |
04 apr. 2024 |
Ministerul Finanţelor spune că a retras total sau parţial ajutoare de stat deja acordate, însă nu oferă numele companiilor afectate, invocând un eventual prejudiciu de imagine. În ce condiţii revocă Ministerul de Finanţe acordul pentru finanţare şi optează pentru recuperarea totală sau parţială a ajutorului de stat plătit? |
04 apr. 2024 |
Noua strategie a magazinelor mari: acelaşi produs, preţuri diferite în funcţie de cantitatea cumpărată |
03 apr. 2024 |
Ministerul Finanţelor spune că a cerut înapoi banii acordaţi sub formă de ajutoare de stat, dar nu oferă numele companiilor în cauză |
02 apr. 2024 |
Tranzacţia dintre grupul turc Arçelik şi grupul american Whirlpool a fost finalizată. Ce se întâmplă cu operaţiunile producătorului de electrocasnice Arctic din Dâmboviţa? |
02 apr. 2024 |
Cât câştigă casierii şi lucrătorii comerciali din hipermarketuri şi supermarketuri? Majoritatea retailerilor străini ţin secrete salariile pe care le acordă angajaţilor, deşi tot mai multe firme mari se îndreaptă către transparentizarea câştigurilor |
02 apr. 2024 |
Stă anul 2024 sub semnul deflaţiei la produsele alimentare? Penny: Am remarcat scăderi de preţuri în special la ouă, lactate şi brânzeturi, legume şi fructe, unde impactul inflaţiei a fost semnificativ în 2023. Ce arată datele de la Statistică? |
02 apr. 2024 |
Arctic, cel mai mare producător local de electrocasnice, îşi schimbă acţionarul. Compania va fi deţinută de Beko Europe, în spatele căreia se află grupul turc Arcelik (75%) şi de grupul american Whirlpool (25%) |
01 apr. 2024 |
ANALIZĂ ZF. La paradisul femeilor. Românii cheltuie anual aproape 20 mld. lei pe haine. Jumătate din sumă merge către îmbrăcămintea pentru femei, în timp ce restul se împarte între bărbaţi şi copii. Vânzările de modă nu au reuşit nici până acum să ajungă din nou la nivelul record atins înainte de pandemie |
01 apr. 2024 |
La ce se uită românii când merg la shopping? Carrefour: Preţ, promoţie, brand, calitate şi provenienţă, aceştia sunt cei mai importanţi cinci factori. Carrefour are local circa 450 de magazine sub mai multe formate, plus operaţiuni online |
01 apr. 2024 |
ZF a lansat Top Tranzacţii 2023/2024. Care sunt cele mai importante 200 de tranzacţii din România în 2023? |
01 apr. 2024 |
Cât câştigă casierii şi lucrătorii comerciali din hipermarketuri şi supermarketuri? Salariul minim net porneşte de la minimul pe economie (2.079 de lei) şi ajunge la aproape 3.000 de lei pe lună. Cine cât plăteşte? |