31 iul. 2024 |
Tranzacţie. Gigantul EssilorLuxottica, cu afaceri anuale de 25 mld. euro, intră pe piaţa locală de optică prin preluarea OPTIBlu şi Optiplaza, un business de 35 mil. euro şi 100 de magazine |
31 iul. 2024 |
Tranzacţie. Germanii de la DKV cumpără restul de 30% din Smart Diesel şi devin singurul proprietar al furnizorului român de combustibil |
31 iul. 2024 |
Analiză ZF. Cine susţine dezvoltarea economiei locale, diaspora sau străinii? Românii din străinătate rămân un pilon de bază al economiei locale. Remiterile au ajuns la 6,5 miliarde de euro anul trecut, un record absolut, fiind la egalitate cu ISD-urile |
31 iul. 2024 |
Diaspora a trimis acasă în 2023 mai mulţi bani ca niciodată, 6,5 miliarde de euro. Remiterile au ajuns la egalitate cu ISD-urile |
30 iul. 2024 |
Unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de optică de la nivel mondial, gigantul EssilorLuxottica, intră în România prin achiziţia magazinelor OptiBlu şi Optiplaza |
30 iul. 2024 |
Interviu ZF. Ce planuri are grupul Ahold Delhaize pentru România şi de ce a cumpărat Profi? Jesper Lauridsen, Ahold Delhaize: România este o piaţă strategică, de-asta şi vrem să investim aici. Planul este să dezvoltăm în continuare ambele mărci - Mega Image şi Profi |
30 iul. 2024 |
Grupul City Grill a investit 1,5 mil. euro în primele şase luni din 2024 şi are încă 2 mil. euro bugetate pentru a doua jumătate a anului. În total, localurile grupului sunt vizitate de circa 20.000 de clienţi pe zi. |
30 iul. 2024 |
De ce a cumpărat EssilorLuxottica magazinele OPTIBlu şi Optiplaza? „Prin această tranzacţie, ne creştem prezenţa în regiune şi dezvoltăm piaţa din România |
29 iul. 2024 |
TENDINŢE. Marii actori din comerţul modern pariază în ultima perioadă pe noi formate de magazine pe o piaţă unde concurenţa e tot mai acerbă, iar consumatorul e tot mai exigent. Cu ce vin nou? |
29 iul. 2024 |
Producătorul de vin Cramele Recaş intră în acţionariatul unuia dintre furnizorii săi de struguri şi îşi securizează astfel materie primă suplimentară pentru a susţine dezvoltarea businessului |
29 iul. 2024 |
Primele informaţii oficiale despre planurile Ahold Delhaize pentru România după achiziţia Profi. Jesper Lauridsen, Ahold Delhaize: România nu mai e low cost, are alte atuuri în atragerea de investitori |
28 iul. 2024 |
Business Magazin. Cine este Cătălin Gheorghe, cel care a intrat în business la 18 ani iar acum a creat un grup de 40 de restaurante cu afaceri de 15 milioane de euro cel mai cunoscut brand fiind Treevi Pizza al Taglio |
28 iul. 2024 |
Business Magazin. Cum a reuşit Adrian Ariciu să revigoreze vânzările Metro în România |
25 iul. 2024 |
Cum poate industria locală de textile să treacă de la lohn la producţie sub brand propriu: Aţi auzit de EMA\T, Maigre, Inlin sau Delicate Lace? Sunt branduri autohtone de modă, tinere, care pariază pe „made in Romania“ |
24 iul. 2024 |
România mai are specialişti în industria textilă. Cum îi pot folosi brandurile tinere de modă care susţin „made in România“ |
20 iul. 2024 |
Miliardarii din covrigi. Cum au ajuns patru reţele să ajungă miliardare |
19 iul. 2024 |
Covrigul de un miliard de lei. Luca, Petru, Matei şi Gigi, cele mai mari reţele crescute „cu covrigi“, conduc piaţa care a ajuns la 1 mld. lei anual şi continuă dezvoltarea. Cei patru jucători mari din piaţă - Luca, Petru, Matei şi Gigi - au afaceri de peste 750 mil. lei cu 250 de simigerii |
18 iul. 2024 |
Producătorul de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke şi-a propus să revină pe plus în România în 2024 după doi ani în care businessul a scăzut |
18 iul. 2024 |
Care sunt cei mai mari 20 de retaileri din lume după venituri şi câţi dintre ei lipsesc din România? Cele mai multe grupuri europene şi-au pus România pe hartă, dar cele americane şi asiatice lipsesc în bună parte |
18 iul. 2024 |
Cel mai ieftin produs alimentar, covrigul „cel de toate zilele“, ajunge la vânzări de 1 mld. lei. Reţeta? Scumpiri şi expansiune. Un covrig costă acum 2 lei, dublu faţă de anii de dinainte de pandemie şi de patru ori mai mult decât acum un deceniu |
18 iul. 2024 |
Interstar Chim, producătorul Igienol şi BioCarpet, şi-a bugetat să treacă pentru prima dată de 200 mil. lei cifră de afaceri în România în acest an |
18 iul. 2024 |
Covrigul de un miliard de lei. Luca, Petru, Matei şi Gigi, cele mai mari reţele crescute „cu covrigi“, conduc piaţa care a ajuns la 1 mld. lei anual şi continuă dezvoltarea |
17 iul. 2024 |
România a devenit piaţă dezvoltată şi sursă de trimis bani acasă pentru muncitorii asiatici: remiterile acestora au sărit pentru prima dată de 1 mld. dolari în 2023. Câţi bani trimit acasă muncitorii străini din România |
17 iul. 2024 |
Mai bine de jumătate dintre cei mai mari 20 de retaileri din lume nu sunt prezenţi în România. Cine lipseşte? |
16 iul. 2024 |
Se schimbă fluxurile de bani. România a devenit în ultimul deceniu o piaţă de muncă atractivă pentru lucrătorii din afara UE: remiterile muncitorilor asiatici au sărit de 1 mld. dolari în 2023. În 2023, circa 130.000 de muncitori străini lucrau pe piaţa locală, e vorba de angajaţi aduşi din ţări din afara Uniunii Europene |
16 iul. 2024 |
Analiză ZF. Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos. Unu din patru lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fast-food |
15 iul. 2024 |
Doi dintre executivii de top ai fondului de investiţii Abris, unul dintre cei mai activi investitori financiari din România, au fost arestaţi sub acuzaţia de fraudă la o companie din portofoliu prezentă anterior şi pe plan local |
15 iul. 2024 |
Electrolux a trimis în 2024 peste graniţe aragaze produse la Satu Mare în valoare de 630 mil. lei. Exportul a contribuit cu 60% la totalul businessului local |
15 iul. 2024 |
De ce se înghesuie brandurile mari de fast-food să vină în România? Un sfert din banii cheltuiţi local în restaurante merg către burgeri, shaorma şi pui prăjit |
15 iul. 2024 |
Încă un retailer cu profil discount se pregăteşte să intre în România. Olandezii de la Action se vor lupta cu Pepco şi Tedi pe piaţa articolelor pentru casă. „Preţul mediu în magazinele noastre e de 2,2 euro“ |
14 iul. 2024 |
Analiza de luni. Cele mai mari zece reţele străine din comerţul alimentar, faţă în faţă cu cele mai mari zece afaceri româneşti din sector. Cine sunt antreprenorii care se luptă cu greii internaţionali? |
12 iul. 2024 |
Gigantul Unilever dă afară o treime din angajaţii din birourile din întreaga Europă. Câţi oameni lucrează pentru Unilever în România şi câţi sunt afectaţi de aceste restructurări? |
12 iul. 2024 |
Cum explică retailerul de cosmetice Viorica faptul că are pierderi an de an: „Luptăm cu branduri consacrate, care au bugete de promovare peste cifra noastră de afaceri“ |
11 iul. 2024 |
Ce se întâmplă cu fabrica din Prahova a chinezilor de la Haier, un proiect de peste 70 mil. euro? „Situaţia pe piaţa europeană rămâne foarte dificilă şi continuă să pună presiune asupra businessului nostru“ |
11 iul. 2024 |
Parteneriat strategic. Altex şi Mobexpert se asociază într-un proiect de retail de 16-17 mil. euro în zona Pallady din Bucureşti. „E primul dintr-o serie mai lungă. E posibil să aducem şi alţi parteneri alături de noi“ |
11 iul. 2024 |
De la zero la 500 mil. lei în mai puţin de 15 ani. Care e povestea lanţului românesc de covrigării Luca, un business de 140 de unităţi, care vrea să cucerească şi piaţa din Polonia? |
10 iul. 2024 |
Încă un nume mare intră pe piaţa de fast food din România: Lanţul american Wendy’s vine pe plan local în sistem de franciză şi vrea 50 de restaurante în zece ani |
10 iul. 2024 |
Antreprenori locali. Cum a ajuns lanţul de covrigării Luca de la zero la 500 mil. lei în 15 ani? Astăzi reţeaua numără 140 de unităţi în România, iar recent a fost deschisă şi piaţa din Polonia |
09 iul. 2024 |
Businessurile româneşti prind curaj să treacă graniţa: Lanţul de covrigării Luca accelerează expansiunea pe piaţa poloneză şi deschide în luna iulie încă trei covrigării |
08 iul. 2024 |
Grupul german Rewe, care deţine magazinele Penny, vrea să aducă un nou brand pe piaţa locală şi să intre pe segmentul de drogherii |
08 iul. 2024 |
Se ascute competiţia pe piaţa drogheriilor. Grupul german Rewe vrea să aducă în România brandul de drogherii BIPA |
08 iul. 2024 |
Angajaţii fabricii de frigidere Arctic şi Beko de la Găeşti cer salarii mai mari |
06 iul. 2024 |
Cum a ajuns România să deţină cea mai mare, cea mai digitalizată şi cea mai eficientă fabrică de electrocasnice a grupului Beko, care tocmai a preluat afacerile din Europa a gigantului american Whirlpool |
05 iul. 2024 |
Cum a ajuns România să sufle în ceafa Poloniei pe piaţa de M&A, deşi are o economie de două ori mai mică? „Pieţele s-au contractat, inclusiv Polonia, pe când România a mers contra curentului“. În perioada 1 iunie 2023 - 31 mai 2024, în România s-au parafat 246 de deal-uri, pe când în Polonia au fost 253 |
04 iul. 2024 |
Cum poate industria locală de textile să treacă de la lohn la producţie sub brand propriu: exemplul a 10 mărci româneşti de modă care au decis să producă pentru sine, nu pentru alţii |
04 iul. 2024 |
România a ajuns să sufle în ceafa Poloniei pe piaţa de M&A, deşi are o economie de două ori mai mică. „România este o revelaţie a Europei“ |
03 iul. 2024 |
De unde provin ingredientele care se găsesc în Crispy Strips? Trei din patru furnizori ai KFC în România sunt locali, însă numărul producătorilor autohtoni scade de la an la an. „Preferăm furnizorii locali“ |
03 iul. 2024 |
Reţeaua LaDoiPaşi a depăşit pragul de 2.400 de magazine după ce a apăsat puternic pedala de acceleraţie. „Într-o singură zi au fost deschise 60 de magazine“ |
03 iul. 2024 |
Cum poate industria locală de textile să treacă de la lohn la producţie sub brand românesc? |
02 iul. 2024 |
Antreprenori locali. Producătorul de detergent Misavan a investit 10 mil. euro într-o fabrică nouă. „Suntem o companie dedicată pieţei locale, însă investiţia ne va deschide şi oportunităţi de export“. Pe piaţa locală de detergent mai există o singură fabrică majoră - cea a P&G de lângă Ploieşti |
02 iul. 2024 |
Aude cineva la Palatul Victoria? Braiconf îi cere guvernului să intervină pentru salvarea industriei textile din România |
02 iul. 2024 |
Braiconf îi cere guvernului să intervină pentru salvarea industriei textile din România, un „sector de tradiţie, dar care merge către dispariţie“ |
01 iul. 2024 |
Ce soluţie a găsit Australia pentru a ţine în frâu scumpirile şi pentru a echilibra balanţa de putere între comercianţi şi producători: ameninţă marii retaileri cu amenzi de miliarde de dolari |
01 iul. 2024 |
Cum a ajuns România a doua cea mai importantă piaţă pentru polonezii de la LPP? Românii au lăsat 1,6 mld. lei în magazinele de modă Sinsay şi Reserved |
01 iul. 2024 |
Multinaţionalele închid, antreprenorii deschid. Producătorul de detergent Misavan deschide o nouă fabrică cu 10 milioane de euro |