31 ian. 2025 |
Analiză ZF. Cum poate deveni industria de hrană pentru animale un exemplu pozitiv pentru reducerea deficitului comercial: Investiţii de sute de milioane de euro pot transforma un deficit de 350 mil. euro în excedent? |
31 ian. 2025 |
Unilever confirmă că mută o parte din producţia de îngheţată din Bulgaria în România. „Fabrica Betty Ice de la Suceava este una dintre priorităţile de dezvoltare ale Unilever.“ |
30 ian. 2025 |
Auchan reia după o pauză de zece ani expansiunea pe formatul de hipermarket. Compania va inaugura însă un magazin de tip hipermarket-hard discount, aşadar nu un hipermarket clasic |
30 ian. 2025 |
Unilever mută o parte din producţia de îngheţată din Bulgaria în România. „Fabrica Betty Ice de la Suceava este una dintre priorităţile de dezvoltare ale Unilever.“ |
30 ian. 2025 |
De la vânzări directe la retail clasic. Avon pariază pe dezvoltarea de magazine fizice în franciză după ce mai bine de două decenii a vândut cosmetice online sau prin reprezentanţi |
30 ian. 2025 |
Marco Hössl, CEO al Kaufland România, despre 2025: Am intrat în 2025 cu aceeaşi energie şi cu acelaşi angajament: să creştem |
30 ian. 2025 |
Unilever închide fabrica de îngheţată din Veliko Târnovo, Bulgaria, şi mută producţia. Cea mai apropiată unitate de profil ar fi fabrica Betty Ice din Suceava |
30 ian. 2025 |
Unilever închide fabrica de îngheţată din Veliko Târnovo, Bulgaria, şi mută producţia. Cea mai apropiată unitate de profil ar fi fabrica Betty Ice din Suceava. UPDATE: „Unilever a început relocarea producţiei în România încă de acum un an şi jumătate” |
29 ian. 2025 |
Analiză ZF. Afacerile româneşti prind curaj să treacă graniţele şi să facă achiziţii. În 2024, companiile autohtone au scos din buzunare 330 mil. dolari pentru a cumpăra 18 businessuri din regiune, dar şi din SUA, Italia sau Austria |
29 ian. 2025 |
Marco Hössl, CEO al Kaufland România: Strategiile noastre sunt planificate pe decade, nu doar pe ani, investim pe termen lung. Mediul de afaceri din România oferă provocări, dar şi numeroase oportunităţi |
28 ian. 2025 |
Analiză ZF. Fondurile de investiţii stau pe cash şi totuşi nu fac tranzacţii în România: Investitorii financiari au 4 mld. euro pentru investiţii în Europa Centrală şi de Est, însă importanţa lor în piaţa locală de M&A e la minim istoric |
28 ian. 2025 |
Harta de M&A a Europei Centrale şi de Est: România este a doua cea mai importantă piaţă din regiune, după Polonia. Una din şapte tranzacţii a vizat piaţa locală |
28 ian. 2025 |
Decathlon România: Folosim inteligenţa artificială în aprovizionare, iar asta a dus la reducerea stocurilor, a costurilor de transport şi a timpului de livrare. „Vom continua şi anul acesta, dar avem şi planuri de expansiune“ |
28 ian. 2025 |
Craiova, oraş de business şi centru cultural - proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Care e povestea Cesivo, un grup ce a pornit cu distribuţia de echipamente electrice pentru hidrocentrale şi termocentrale şi a ajuns să activeze şi în agrobusiness şi în servicii |
28 ian. 2025 |
Cel mai bun an din istorie. Companiile româneşti au scos din buzunare peste 330 mil. dolari în 2024 pentru a face 18 achiziţii în afara ţării, în SUA, Italia sau Austria. Cele mai multe mutări au fost realizate de antreprenori sau de firme antreprenoriale, o dovadă a maturităţii mediului de business autohton |
27 ian. 2025 |
Piaţa de M&A din Europa Emergentă a crescut cu 8% în volum, dar a scăzut cu 31% în valoare în 2024 din lipsă de mega-tranzacţii. Cum stă România în regiune? |
27 ian. 2025 |
Fondurile de investiţii au 4 mld. euro de cheltuit în regiune, dar sunt aproape invizibile pe piaţa de M&A din România. Într-o perioadă în care multiple voci spun că fondurile se uită către România şi către regiune, cifrele arată altceva |
27 ian. 2025 |
Hipermarketul La Cocoş din Braşov a avut vânzări de aproape 1 milion de lei în prima zi de funcţionare când i-au trecut pragul 11.200 de persoane. „A fost cu mult peste aşteptări”. GALERIE FOTO |
27 ian. 2025 |
Biroul de arhitectură Cumulus şi-a majorat businessul cu 20% în 2024, avansul fiind susţinut de gestionarea a 15 proiecte hoteliere. În 2025, Cumulus anticipează o uşoară scădere a pieţei, pe fondul dificultăţilor din sectorul imobiliar |
26 ian. 2025 |
ANALIZĂ ZF. Cum se văd în cifre investiţiile în producţie: România a ajuns al treilea exportator de aspiratoare al Europei, după Germania şi Austria, şi e în top 10 mondial. Acum un deceniu, era aproape invizibilă pe hartă |
26 ian. 2025 |
Analiza de luni. Unicornii autohtoni: Care sunt cele mai valoroase 25 de companii antreprenoriale româneşti? Pragul de intrare în acest club e de 1 mld. lei, mai mult decât dublu faţă de 2019, ultimul an de „normalitate“. România are trei companii evaluate la peste 25 mld. lei (5 mld. euro) fiecare |
26 ian. 2025 |
România a ajuns al treilea exportator de aspiratoare din Europa datorită investiţiilor în producţie ale nemţilor de la Kärcher. Grupul se pregăteşte să inaugureze cea de-a treia unitate de producţie de pe plan autohton |
24 ian. 2025 |
Antreprenorii români readuc la viaţă zone „amorţite“ din Bucureşti pentru a le transforma în destinaţii de shopping şi ieşit în oraş. În alte cazuri, mărcile locale iau locul unor nume internaţionale sau se poziţionează pe bulevarde de unde acestea din urmă s-au retras |
23 ian. 2025 |
Sfârşitul unei ere: Polonezii de la Reserved iau locul magazinului Zara din unul dintre cele mai mari malluri bucureştene |
23 ian. 2025 |
Contra curentului: brandul românesc de modă Yokko merge cu un magazin în Piaţa Unirii, de unde au plecat cele mai multe branduri mari de fashion |
23 ian. 2025 |
În ce măsură influenţează megatranzacţiile o piaţă de M&A mică, precum cea din România: În 2024, fără acorduri de peste 1 mld. euro, piaţa a scăzut cu 6%. Dacă sunt excluse din calcul aceste deal-uri, industria de M&A are plus 50% |
22 ian. 2025 |
ANALIZĂ ZF. Cum a pierdut România zece proiecte industriale majore? Fabrici de peste 500 mil. euro s-au transformat din speranţe industriale în eşecuri-fulger. Mai bine de 5.000 de locuri de muncă au fost şterse cu buretele |
22 ian. 2025 |
La Cocoş, cel mai puternic retailer autohton, în acţionariatul căruia au intrat BERD şi două fonduri de investiţii, deschide cel de-al patrulea hipermarket, o investiţie de 6 mil. euro. „E doar primul pas dintr-un plan ambiţios de extindere” |
22 ian. 2025 |
La Cocoş, cel mai puternic retailer autohton, în acţionariatul căruia au intrat BERD şi două fonduri de investiţii, deschide cel de-al patrulea hipermarket, o investiţie de 6 mil. euro |
21 ian. 2025 |
ANALIZĂ ZF. Cinci multinaţionale gigantice din FMCG produc României un deficit comercial de 1 miliard de euro pe an. Nestlé, L’Oreal, Mars, Ferrero şi Colgate-Palmolive văd piaţa locală drept una de consum, mai degrabă decât una optimă pentru investiţii în fabrici |
21 ian. 2025 |
Eşecul începutului de an: Chinezii de la Haier închid fabrica din România, o investiţie de 70 mil. euro, şi mută producţia în altă ţară, invocând eficientizarea businessului. Investiţia a fost susţinuă de ajutor de stat |
21 ian. 2025 |
Zece proiecte greenfield în producţie care au eşuat: fabrici de peste 500 mil. euro au tras obloanele. De ce? |
21 ian. 2025 |
Analiză ZF. Cum văd marii retaileri 2025 şi ce planuri au: Va fi un an complex, dar România rămâne o ţară bună pentru investiţii. Continuăm să ne dezvoltăm, gândim bugetele cu ani sau chiar decenii în avans |
21 ian. 2025 |
Un brand românesc ia locul unei mărci internaţionale. Conceptul de restaurant-cofetărie Piaţa9 din Oradea vine pe Calea Victoriei, în Bucureşti, în locul Starbucks. Localul ar urma să fie deschis la final de mai, început de iunie |
20 ian. 2025 |
Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021 |
20 ian. 2025 |
Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021 |
20 ian. 2025 |
Haier Prahova, un hub care n-a fost: o investiţie greenfield de 70 mil. euro, susţinută de ajutor de stat, este închisă după nici patru ani. Este al doilea eşec major din ultimul an pentru proiectele susţinute de ajutor de stat |
20 ian. 2025 |
Antreprenorii din Oradea încearcă să cucerească Capitala: Brandul românesc Piaţa9 din Oradea, care are una dintre cele mai bune patiserii din ţară, se aşază în inima Bucureştiului, pe Calea Victoriei, luând locul Starbucks |
20 ian. 2025 |
Piaţa de electro-IT din România, la poli - între creşteri de 100% şi scăderi de 8%. Ce au cumpărat românii în 2024? |
20 ian. 2025 |
Burger King vrea să deschidă 12-15 noi restaurante în România în 2025 şi să se apropie de pragul de 50 de unităţi pe plan local. Investiţia într-un restaurant fast-food sub acest brand este, în medie, de peste 500.000 de euro. Compania menţine astfel ritmul expansiunii, după ce şi în 2024 au fost inaugurate 15 localuri |
20 ian. 2025 |
Ce se va întâmpla cu angajaţii fabricii Haier din Prahova, care se închide? „Avem astăzi 519 angajaţi care vor rămâne sub contract până la dezasamblarea completă a echipamentelor” |
19 ian. 2025 |
Ce au cumpărat românii în 2024? Anual, românii cheltuie circa 5 mld. euro pe electro-IT. Aici sunt incluse şi electrocasnicele mari şi mici, şi electronicele, produsele foto-video, dar şi imprimantele şi alte articole pentru birou |
13 ian. 2025 |
Analiza de luni. România este prezentă pe agenda de business a executivilor de top. „Sunt un mare fan al României. Există o mulţime de oportunităţi de business aici“ |
12 ian. 2025 |
România este prezentă pe agenda de business a executivilor de top. „Sunt un mare fan al României. Există o mulţime de oportunităţi de business aici“ |
08 ian. 2025 |
Previziuni 2025. Ce se va întâmpla cu consumul? Dar cu preţurile? Vor mai face marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri investiţii în România? |
07 ian. 2025 |
Tranzacţiile anului 2025: ce e pe masă, ce e în discuţie, ce se poate parafa într-un an 2025 marcat de incertitudine economică şi politică? |