31 mar. 2025 |
Preţurile alimentelor continuă să crească. Scumpiri aproape pe linie în 2025. Pot fi numărate pe degetele de la o mână produsele unde preţurile scad |
28 mar. 2025 |
Helen Doron English, o companie ce promovează învăţarea limbii engleze ca limbă maternă, a ajuns la 24 de centre în România şi mai vrea alte cinci în acest an |
28 mar. 2025 |
ZF 1.000 de motive pentru care businessul are încredere în România. Daniel Gross, Penny România: Economia locală are un grad de complexitate destul de mare şi are şanse serioase să-şi menţină trendul ascendent pe termen mediu |
27 mar. 2025 |
Retailul românesc se pregăteşte pentru o nouă tranzacţie de 50 mil. euro. Cumpărătorii interesaţi au depus ofertele neangajante pentru cele 87 de magazine Profi şi Mega Image scoase la vânzare de Ahold Delhaize |
27 mar. 2025 |
Fondul de investiţii SARMIS Capital face o tranzacţie de tip add-on pentru una dintre firmele din portofoliu |
27 mar. 2025 |
EXCLUSIV ZF: Smart ID Technology, companie din portofoliul SARMIS Capital, face o nouă achiziţie – o firmă din Cluj care produce etichete inteligente pentru clienţi de pe cinci continente |
27 mar. 2025 |
EXCLUSIV ZF. Smart ID Technology, companie din portofoliul SARMIS Capital, face o nouă achiziţie – o firmă din Cluj care produce etichete inteligente pentru clienţi de pe cinci continente |
26 mar. 2025 |
ZF 1.000 de motive pentru care businessul are încredere în România. Ionuţ Ardeleanu, Auchan România: Rolul regional al României va creşte. Producătorii locali au devenit tot mai puternici, dezvoltând capacitatea de a exporta în UE şi în afară |
26 mar. 2025 |
O nouă tranzacţie la orizont în retail: Au fost depuse ofertele neangajante pentru cele 87 de magazine Profi, o tranzacţie estimată la 50 mil. euro |
25 mar. 2025 |
Brandurile mari de fastfood se înghesuie să vină pe plan local, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos: Cel mai nou nume, Wendy’s, un pariu de 200 mil. dolari pe România. 1 din 4 lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fastfood. |
25 mar. 2025 |
Analiză ZF. Comerţul alimentar, oglinda fidelă a comportamentului de consum: Pentru unii clienţi contează banii, pentru alţii timpul, aşa că retailerii pariază mai ales pe discount şi proximitate modernă |
24 mar. 2025 |
Magazinele au devenit oglinda consumatorului: pentru unii clienţi contează banii, pentru alţii timpul. În acest context, canelele de discount, proximitate modernă şi online sunt cele care câştigă teren în România |
24 mar. 2025 |
Analiză ZF. Radiografia activităţii fondurilor de investiţii în România în ultimii cinci ani: Investitorii financiari au făcut 119 achiziţii şi 60 de exit-uri. În 2024, pentru prima dată, au fost mai multe exit-uri decât achiziţii |
24 mar. 2025 |
ZF 1.000 de motive pentru care businessul are încredere în România. Mircea Moga, Mega Image: În pofida climatului economic volatil, ne aşteptăm ca următorii ani să aducă perspective pozitive şi creştere economică pentru România |
23 mar. 2025 |
Business MAGAZIN. Cum au ajuns animalele de companie cel mai fierbinte sector din economie: sute de milioane de euro merg către noi fabrici de haine, iar clinicile şi spitalele pentru câini şi pisici sunt ţinte de achiziţii. Ce urmează |
23 mar. 2025 |
Se ascute lupta pe piaţa magazinelor de proximitate din Bucureşti: într-un an de zile, METRO a ajuns la 50 de magazine LaDoiPaşi Extra |
20 mar. 2025 |
Cum arată noile magazine H&M? Au o zonă de second-hand, cabine de probă inteligente şi extinse spaţii pentru beauty, inclusiv un salon de manichiură şi unul de conturare a sprâncenelor |
20 mar. 2025 |
Bucureştiul este unul dintre oraşele mari ale viitorului. Cum a ajuns Capitala pe locul 9 între „cele mai bune şi atrăgătoare destinaţii de investiţii“ din Europa? |
20 mar. 2025 |
Financial Times: Bucureştiul ocupă locul nouă în clasamentul oraşelor viitorului. Este între „cele mai bune şi atrăgătoare destinaţii de investiţii“ din Europa |
20 mar. 2025 |
Financial Times: Bucureştiul ocupă locul nouă în clasamentul oraşelor viitorului. Este între „cele mai bune şi atrăgătoare destinaţii de investiţii“ din Europa. În 2023 şi 2024, Capitala nu îşi găsea loc între metropolele viitorului dar în 2025 a ajuns pe locul nouă, înainte de Stockholm şi după Madrid. Ca stil de viaţă, e pe locul patru în Europa |
19 mar. 2025 |
Sphera Franchise Group: Principala provocare rămâne incertitudinea, însă economia este în expansiune, iar intrarea deplină în spaţiul Schengen ajută. În plus, avem fonduri europene |
19 mar. 2025 |
CVC, unul dintre cele mai mari zece fonduri de investiţii din lume, e pe ultima sută de metri în preluarea reţelei Regina Maria, un semnal puternic de încredere a capitalului vestic în economia românească |
18 mar. 2025 |
Andrei Gemeneanu, Morphosis Capital: 2025 va fi anul în care accelerăm ritmul investiţiilor. Oportunităţile oferite de România rămân puternice. Investitorul a ridicat recent un al doilea fond, de 100 mil. euro, din care a făcut trei tranzacţii |
17 mar. 2025 |
Cea mai veche prăjitorie de cafea din Italia, fondată acum 150 de ani şi ajunsă la cea de-a şasea generaţie, a intrat pe piaţa românească cu o cafenea. Urmează alte două |
17 mar. 2025 |
CITR: Numărul de insolvenţe a crescut cu 9%, în timp ce numărul de firme care au apelat în 2024 la concordat preventiv este mai mult decât dublu. De unde vine diferenţa? |
16 mar. 2025 |
Business Magazin. Care sunt cei 25 de unicorni româneşti, adică firmele evaluate la peste 1 miliard de euro fiecare. Împreună adună peste 150 de miliarde de lei, adică peste 30 de miliarde de euro |
14 mar. 2025 |
Nou înfiinţatul fond de investiţii Booster Capital semnează o primă tranzacţie în România. Fondul a primit 30 mil. euro din PNRR |
14 mar. 2025 |
Grupul olandezo-belgian care deţine în România reţeaua Mega Image a anunţat pe final de 2023 că va prelua Profi în schimbul sumei de 1,3 mld. euro (enterprise value, adică inclusiv datorii). Activele cuantificabile valorează 570 mil. euro, iar restul reprezintă potenţialul de business, sinergiile şi satul românesc |
14 mar. 2025 |
Analiză ZF. Radiografia pieţei de electro-IT în 2024: Toate segmentele au fost pe plus, dar în timp ce vânzările de aer condiţionat au explodat, segmentul foto a fost codaş. Piaţa sare de 5 mld. euro (25 mld. lei) anual, conform celor mai recente date ZF |
14 mar. 2025 |
Booster Capital, un fond de investiţii care a primit bani din PNRR, a făcut o primă tranzacţie: A preluat o participaţie semnificativă în producătorul de pungi şi ambalaje Bisbags din Bistriţa Năsăud. „Avem un plan de investiţii în valoare de 10 mil. euro” |
13 mar. 2025 |
INTERVIU Andrei Ursulescu, cofondator al Trinity Investments şi CEO al grupului Scandia: Companiile antreprenoriale româneşti pot sta la masă cu firme de talie similară de oriunde din Europa. Sunt afaceri construite pe principii sănătoase |
13 mar. 2025 |
Pentru ce a plătit Ahold Delhaize 1,3 mld. euro pe Profi: Activele cuantificabile sunt evaluate la 570 mil. euro, iar restul „goodwill“. Ce înseamnă asta? |
13 mar. 2025 |
Analiză ZF. Radiografia pieţei de electro-IT în 2024: Toate segmentele au fost pe plus, dar în timp ce vânzările de aer condiţionat au explodat, segmentul foto a fost codaş |
13 mar. 2025 |
Pentru ce a plătit grupul Ahold Delhaize 1,3 mld. euro când a preluat Profi? Activele cuantificabile valorează 570 mil. euro, iar restul reprezintă potenţialul de business, sinergiile şi satul românesc |
13 mar. 2025 |
Vânzările de electro-IT au crescut pe linie în 2024, însă ritmul pe segmente variază de la cer la pământ, de la 2% la 55%. În timp ce vânzările de aer condiţionat au explodat, segmentul foto a fost codaş |
12 mar. 2025 |
Analiză ZF. Curentele naţionaliste şi boicoturile din regiune nu îi sperie pe investitorii străini. Jucătorii internaţionali din comerţul alimentar anunţă „în cor“ investiţii de miliarde de euro în România |
12 mar. 2025 |
Un nou fond de private equity, care are drept investitor-ancoră grupul românesc Scandia, vrea să cumpere afaceri de familie din industria alimentară din Polonia şi România |
12 mar. 2025 |
Andrei Ursulescu, cofondator al Trinity Investments şi CEO al grupului Scandia: Cred cu tărie în piaţa din România şi sunt bucuros să văd cum evoluează antreprenoriatul autohton |
11 mar. 2025 |
Cum s-a schimbat comportamentul de consum în 2024: Oamenii au mers mai rar în magazine, au vânat promoţii şi şi-au făcut stocuri pentru „vremuri grele“ |
11 mar. 2025 |
Analiză ZF. Capitalul autohton începe să fie pus la lucru: Investitorii români au scos din buzunare 577 mil. euro în 2024 pentru a face achiziţii în regiune. Suma e de trei ori mai mare decât în 2023 |
11 mar. 2025 |
Curentele naţionaliste şi boicoturile nu îi sperie pe marii retaileri, care vin precum tancul cu investiţii de miliarde de euro în România. Peste 17% din toate investiţiile străine directe primite istoric de România au mers către comerţ |
10 mar. 2025 |
Electrolux România: În 2024, am investit 10 mil. lei în optimizarea producţiei şi lansarea de bunuri noi. Anul acesta, bugetul e semnificativ mai mare, vrem să creştem producţia locală |
10 mar. 2025 |
Horia Manda, preşedintele Asociaţiei de Investiţii Private din România (ROPEA): În economia României vor intra în perioada următoare 450-500 de milioane de euro de la fondurile de investiţii. Sunt bani care au fost deja alocaţi şi urmează a fi investiţi |
10 mar. 2025 |
Supliment Branduri româneşti. „Made in Ro“ – între naţionalism şi globalizare |
10 mar. 2025 |
Fondul de investiţii GED îşi încheie socotelile cu piaţa locală după ce vinde distribuitorul soluţiilor de diagnostic Diamedix către cehii de la Emma Capital |
10 mar. 2025 |
Supliment ZF Branduri româneşti. „Made in Ro“ – între naţionalism şi globalizare |
10 mar. 2025 |
Investitorii români au scos din buzunare 577 mil. euro în 2024 pentru a face achiziţii în regiune. Suma e de trei ori mai mare decât în 2023 |
09 mar. 2025 |
Horia Manda, Asociaţia de Investiţii Private din România: Fondurile de investiţii vor pompa în economia României în perioada următoare 450-500 de milioane de euro |
07 mar. 2025 |
Interviu ZF. Dragoş Sîrbu, Flanco: Ţinta e să ajungem la afaceri de 1 mld. euro în 2033. Retailerul electro-IT a ajuns la afaceri de 280 de milioane de euro anul trecut |
06 mar. 2025 |
Care sunt tendinţele care vor influenţa consumul în 2025: AI-ul, accentul pe sănătate şi prudenţa vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături |
06 mar. 2025 |
Dragoş Sîrbu, Flanco: Nu avem altă opţiune decât să creştem şi să privim înainte. Pentru 2025 sunt planificate 10-15 deschideri. |
04 mar. 2025 |
Unilever îşi consolidează independenţa diviziei de îngheţată, pe care vrea să o listeze la Bursă, prin numirea unui manager dedicat pentru România şi Moldova, Irina Urechean, care revine în ţară după un an la Amsterdam |
04 mar. 2025 |
Unele dintre cele mai mari branduri de lux din lume, în frunte cu Dior, Saint Laurent, Celine şi Loewe, vin în Bucureşti, în Palatul Ştirbey, „primul luxury department store din România” |
04 mar. 2025 |
Gilles Ballot, Carrefour România: Anul 2024 a fost unul cu investiţii record pentru noi. Vom continua şi în 2025, focusul fiind pe formatele mici, pe digitalizare şi pe strategia comercială |
03 mar. 2025 |
Interviu ZF. Mihai Ionescu, KingsRock Advisors: Finanţările au ajuns la un nivel superior de sofisticare, iar România nu accesează aşa cum ar trebui pieţele globale de capital. Spre comparaţie, Cehia şi Polonia o fac, chiar într-o formă avansată |
03 mar. 2025 |
Businessul merge înainte cu motoarele turate la maxim. Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Anul trecut a fost anul investiţiilor record pentru noi. Vom continua şi în 2025, România rămâne una dintre pieţele importante în grup |
02 mar. 2025 |
Mihai Ionescu, KingsRock Advisors: România are un grad redus de sofisticare financiară. Buzunarele investitorilor globali sunt infinite, dacă ar accesa capital, România ar fi departe |
02 mar. 2025 |
Business Magazin. Care este istoria, de 10 ani, a cafenelei 5togo, cine au fost fondatorii, cine a finanţat extinderea reţelei de cafenele şi cine este noul acţionar majoritar? |