30 apr. 2025 |
Cine este fondul american Hellman & Friedman care e, alături de gigantul CVC, acţionar indirect în Regina Maria |
29 apr. 2025 |
INTERVIU. Szabolcs Nemes, Roland Berger: Fondurile de investiţii au între 500 mil. şi 1 mld. euro pentru România în următorii ani şi vor să facă mai multe tranzacţii decât până acum. Anul acesta, focusul va fi pe noi tranzacţii şi pe dezvoltarea companiilor din portofoliu |
28 apr. 2025 |
Analiză ZF. Comerţul tradiţional nu moare, se reinventează. Micile magazine autohtone rămân principalul canal de shopping în România. Vânzările cresc cu peste 10%, de două ori mai repede decât cele din supermarketurile moderne |
28 apr. 2025 |
Un nou fond de investiţii îşi face intrarea pe piaţa din România. Provectus Capital Partners din Croaţia deschide un birou la Bucureşti şi recrutează doi foşti executivi de la KPMG |
28 apr. 2025 |
Preţurile la raport. Datele statistice spun că o ciorbă care acum trei ani costa 20 de lei a ajuns la 30 de lei astăzi. Realitatea din piaţă arată că scumpirile sunt chiar mai mari. Creşterile accelerate de preţuri din HoReCa au făcut ca o masă la restaurant sau o cafea în oraş să fie mai scumpe în Bucureşti ori Cluj-Napoca decât la Roma, Atena sau chiar Paris |
28 apr. 2025 |
Preţurile, la raport: Cu cât s-au scumpit cosmeticele şi bunurile de îngrijire? Un deodorant care acum trei ani costa 10 lei e astăzi aproape 14 lei, iar preţurile tot cresc |
28 apr. 2025 |
Rezultate financiare 2024. Afacerile Selgros au bătut pasul pe loc în 2024, dar profitul s-a înjumătăţit în ultimii doi ani |
28 apr. 2025 |
INTERVIU. Szabolcs Nemes, Roland Berger: Fondurile de investiţii au între 500 mil. şi 1 mld. euro pentru România în următorii ani şi vor să facă mai multe tranzacţii decât până acum |
28 apr. 2025 |
Szabolcs Nemes, Roland Berger: Fondurile de investiţii au între 500 mil. şi 1 mld. euro pentru România în următorii ani. Contextul geopolitic şi situaţia economică le îngrijorează, dar tot vor să facă mai multe tranzacţii decât până acum |
27 apr. 2025 |
Cum a ajuns comerţul tradiţional de la declin prelungit ani în şir la al doilea canal din piaţă ca ritm de creştere în 2024? |
25 apr. 2025 |
Preţurile la raport: un detergent care acum trei ani costa 25 de lei se apropie de pragul de 40 de lei astăzi, după scumpiri ce sar de 50% |
24 apr. 2025 |
Pe o piaţă tot mai aglomerată, McDonald’s apasă pedala de acceleraţie şi vrea nouă restaurante noi în 2025. În fiecare zi, lanţul de fast-food e vizitat de 2% din populaţia ţării |
24 apr. 2025 |
Care e relaţia dintre nivelul de dezvoltare economică, presă şi piaţa de carte? Unu din cinci germani a cumpărat online în 2024 cărţi, ziare şi reviste. În România, doar 5% din populaţie a făcut astfel de achiziţii. Piaţa locală e codaşă la nivelul UE, alături de majoritatea ţărilor din zona de est a Europei |
24 apr. 2025 |
Cât de mult cântăreşte în rândul consumatorilor ideea de „made in Romania“? Ce altceva contează la cumpărături? Comportamentul de consum al oamenilor se schimbă periodic, influenţat de factori multipli, de la situaţia economică şi puterea de cumpărare la tendinţele din comerţ şi la scena socială |
23 apr. 2025 |
Nivelul de dezvoltare economică, direct proporţional cu vânzările de cărţi, ziare şi reviste. În România, doar 5% din populaţie a făcut astfel de achiziţii, în Germania 20% |
23 apr. 2025 |
Cum s-a simţit Paştele din 2025 în retailul autohton: Oamenii au fost mai dispuşi să cheltuiască, totuşi au stat cu ochii după promoţii. „E clar că există o prudenţă“ |
22 apr. 2025 |
Bihorul, în cărţi pentru o investiţie chineză de „înaltă tehnologie“. Lupta se dă cu localităţi din Ungaria |
22 apr. 2025 |
Primele date despre vânzările de Paşte: există un plus faţă de anul trecut |
22 apr. 2025 |
Dan Ostahie, fondatorul Altex, a primit acordul Consiliului Concurenţei să preia reţeaua de bricolaj Brico Dépôt. Tranzacţia include întreaga reţea Brico Dépôt, operaţiunile de distribuţie, precum şi sediul central din Bucureşti |
21 apr. 2025 |
Câte produse româneşti sunt pe rafturile hipermarketurilor şi supermarketurilor din România? |
17 apr. 2025 |
Analiză ZF. Cine sunt cei mai activi investitori străini din piaţa de M&A? În fiecare din ultimii cinci ani, cele mai multe tranzacţii locale au avut la cumpărare investitori americani |
16 apr. 2025 |
Cine spunea că americanii îşi reduc prezenţa în România? De fapt măresc miza. Investitorii americani au semnat cele mai multe achiziţii în România în fiecare din ultimii cinci ani |
15 apr. 2025 |
Producătorul conservelor Râureni: Am investit în sere şi livezi care ne asigură acum 40-50% din materia primă necesară producţiei. Compania controlată de familia de antreprenori locali Mutu deţine 660 de hectare cultivate cu fructe şi legume, de la roşii şi castraveţi la caise |
14 apr. 2025 |
Care este percepţia lumii asupra brandului de ţară „România“? România ocupă locul 55 la nivel mondial în clasamentul Global Soft Power Index, cu trei poziţii mai sus decât în 2024 |
14 apr. 2025 |
Analiza ZF. Firmele româneşti se înghesuie să deschidă fabrici de hrană pentru animale de companie ca să acopere deficitul de 350 mil. euro. Abatorul Periş, cel mai nou actor în „horă“ |
14 apr. 2025 |
A pariat pe un model de business integrat, din seră pe raftul propriului supermarket: Producătorul conservelor Râureni: Circa jumătate din materia primă necesară producţiei provine din propriile sere şi livezi |
11 apr. 2025 |
Care război comercial, care război la graniţă? România este ţara făgăduinţei pentru investitorii străini. Penny anunţă investiţii de 3 mld. euro pe piaţa locală în următorii zece ani. Problema este că vin investiţii mai mult în retail, deci consum, decât în producţie |
11 apr. 2025 |
Cel mai mare buget de investiţii anunţat până acum de un retailer. Discounterul german Penny anunţă investiţii de 3 mld. euro în România în următorii 10 ani. „Vrem să continuăm să creştem aici, ţara e în focusul nostru pentru investiţii“ |
10 apr. 2025 |
Cel mai ambiţios plan de expansiune: Retailerul Penny vrea să ajungă la 1.000 de magazine în 10 ani. Astăzi sunt circa 400 de unităţi, cu afaceri un pas de 2 mld. euro. „România e foarte importantă pentru grup” |
10 apr. 2025 |
Care război comercial, care război la graniţă? România este ţara făgăduinţei pentru investitorii străini. Penny anunţă investiţii de 3 mld. euro pe piaţa locală în următorii zece ani |
09 apr. 2025 |
ZF 1.000 de motive pentru care businessul are încredere în România. Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Vom asista la o mişcare în economia românească, cu accent pus pe producţia locală şi pe susţinerea micilor antreprenori |
08 apr. 2025 |
Fondul de investiţii MidEuropa Partners, care a vândut reţeaua Regina Maria pentru 1,3 mld. euro, are patru români în echipă, trei în biroul de la Bucureşti şi unul în Londra |
08 apr. 2025 |
Producătorul şi retailerul de modă Nissa investeşte 35 mil. lei pentru a-şi extinde fabrica din Dolj. Mai mult de jumătate din sumă reprezintă fonduri europene. Prin acest proiect, vor fi create 38 de locuri de muncă |
07 apr. 2025 |
În ce măsură s-au schimbat ideea de brand şi brandingul în ultimii 10-20 de ani? Brandul înseamnă mult mai mult decât un logo sau un nume |
07 apr. 2025 |
Producătorul şi retailerul de modă Nissa dezvoltă fabrica din Craiova cu o investiţie de 35 mil. lei |
07 apr. 2025 |
LPP a devenit al treilea retailer de modă din România care a atins pragul de 2 mld. lei cifră de afaceri. Grupul polonez a deschis 60 de magazine în 2024. Acum, grupul vrea o dublare a veniturilor până în 2027 |
06 apr. 2025 |
Polonezii de la LPP au ajuns la afaceri de 2 mld. lei în România. E al treilea grup de modă după proprietarul Zara şi după Pepco, care a atins acest prag |
04 apr. 2025 |
Olandezii de la Ahold Delhaize, care deţin Mega Image şi Profi, au angajat 100 de persoane în studioul de tehnologie de la Bucureşti. Ţinta grupului rămâne să ajungă la 250 de salariaţi |
04 apr. 2025 |
ZF 1.000 de motive pentru care businessul are încredere în România. Karan Khurana, CEO-ul METRO România: Anul acesta poate fi unul de răscruce pentru progresul României, însă suntem încrezători în maturitatea pieţei şi a economiei. În 2023, comerciantul a raportat afaceri de 10,5 mld. lei |
04 apr. 2025 |
Daniel Gross, Penny România: Aproape 70% din cifra noastră de afaceri vin din vânzarea de produse fabricate în România, însă doar 53% sunt tripluRO |
03 apr. 2025 |
Călin Costinaş, deputy CEO la Profi: Trebuie să dezvoltăm campioni locali, dar trebuie să aducem şi multinaţionalele să producă în România. La raft pui ce îţi cere consumatorul, nu doar ce produci intern |
02 apr. 2025 |
Călin Costinaş, Profi: Deficitul comercial al României a explodat pentru că puterea de cumpărare a crescut mai repede decât producţia internă. România produce puţin, ieftin şi fără brand, iar clientul nu mai vrea asta |
02 apr. 2025 |
Studioul de design şi arhitectură PickTwo intră în acţionariatul restaurantului Red Angus Steakhouse din Piaţa Amzei. Urmează o remodelare şi o extensie a conceptului |
01 apr. 2025 |
H&M pariază pe piaţa second-hand: creşte de trei ori mai repede decât moda în ansamblul său. În 2030, acest segment va ajunge să aibă 15-20% cotă de piaţă. Prin platforma online Sellpy, al cărei acţionar este, H&M are prezenţă pe piaţa second-hand din 24 de ţări, inclusiv România. |
01 apr. 2025 |
Ce se întâmplă cu preţurile la alimente în 2025? Pot fi numărate pe degetele de la o mână produsele unde preţurile scad. În rest, sunt scumpiri aproape pe linie, uneori chiar şi de 10% |
01 apr. 2025 |
Care e povestea Regina Maria, reţeaua de sănătate privată fondată de un medic cardiolog acum trei decenii şi vândută de trei ori, cel mai recent cumpărător plătind 1 mld. euro? |
01 apr. 2025 |
Cine e CVC, fondul de investiţie ce se află în spatele cumpărătorului Regina Maria? E unul dintre cele mai mari zece fonduri de investiţii din lume, cu active totale sub management în valoare de 200 mld. euro |
01 apr. 2025 |
Cine e CVC, fondul de investiţii ce se află în spatele cumpărătorului Regina Maria? E unul dintre cele mai mari zece fonduri de investiţii din lume, cu active totale sub management în valoare de 200 mld. euro |