27 iun. 2025 |
Analiză ZF. Victima colaterală a creşterii TVA la hoteluri şi restaurante: capitalul românesc care domină aceste domenii. „Oamenii nu vor mai ieşi în oraş, vor mânca de la supermarket. Dacă la marii retaileri TVA-ul rămâne la 9%, la noi de ce nu?“ |
27 iun. 2025 |
Care e povestea La Cocoş, retailerul local care a atras atenţia grupului german Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland? Businessul a pornit la drum acum 11 ani, cu un magazin în Ploieşti care vindea produse de import din Marea Britanie |
26 iun. 2025 |
Sfârşitul unei ere: Ultimul nume mare care pleacă - magazinul H&M de la parterul centrului comercial Unirea se închide după 14 ani. „E o decizie de business” |
26 iun. 2025 |
Victima colaterală a creşterii TVA la hoteluri şi restaurante: capitalul românesc care domină aceste domenii. „Dacă la marii retaileri TVA rămâne la 9%, la noi de ce nu?“. Decizia de a creşte TVA în HoReCa de la 9 la 19% va lovi în firmele şi grupurile româneşti care abia începuseră să acumuleze capital. |
25 iun. 2025 |
Ce zice gigantul EssilorLuxottica despre achiziţia magazinelor OPTIblu şi Optiplaza în România: E un pas important, pe o piaţă de 19 milioane de consumatori care se poate dezvolta. Compania a intrat în retailul de optică din România în 2024, când a preluat businessul de la fondul de investiţii Innova Capital |
25 iun. 2025 |
Din culisele unei tranzacţii de 100 de milioane de euro: Cum a ajuns un antreprenor român, fondatorul retailerului La Cocoş, să negocieze direct în Germania, cu oficialii de top ai celui mai mare retailer european, proprietarul Lidl şi Kaufland? |
25 iun. 2025 |
Cum a ajuns un brand românesc pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa. Grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, vrea să ducă retailerul român La Cocoş în Europa. „Devenim navetă spaţială, cu o viteză de scalare de 30 de ori mai mare!“. Nemţii intenţionează să preia 70% din acţiunile La Cocoş într-o tranzacţie estimată la 100 mil. euro |
25 iun. 2025 |
UPDATE: Grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland, preia 70% din businessul La Cocoş. Antreprenorul Iulian Nica păstează 30%. “Brandul La Cocoş va fi pus pe magazine din Europa şi va avea şansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland şi Schwarz Produktion. De la avion de linie, devenim navetă spaţială” |
24 iun. 2025 |
Unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie intră în premieră pe piaţa din România cu un magazin în Craiova |
24 iun. 2025 |
Interviu ZF. György Lakatos-Török, Boston Consulting Group: Românilor le plac brandurile mai mult decât altor europeni, dar ei vânează promoţiile şi abia apoi cumpără |
24 iun. 2025 |
Shalom Meckenzie, un miliardar israelian activ în zona de fitness, IT şi gambling, cumpără două hoteluri din inima Capitalei. El mai deţine câteva zeci de apartamente în Bucureşti |
24 iun. 2025 |
Primul hotel de cinci stele din staţiunea Olimp, de pe litoralul românesc, va fi deschis sub un brand românesc nou - Rivaz |
24 iun. 2025 |
Ce zice gigantul EssilorLuxottica despre achiziţia magazinelor OPTIblu şi Optiplaza în România. E un pas important, pe o piaţă de 19 milioane de consumatori care se poate dezvolta |
24 iun. 2025 |
Ce zice gigantul EssilorLuxottica despre achiziţia magazinelor OPTIblu şi Optiplaza în România: E un pas important, pe o piaţă de 19 milioane de consumatori care se poate dezvolta |
20 iun. 2025 |
Harta economiei subterane din Europa: Cu 13,1% pondere în PIB a economiei subterane, România este „lider“ în UE şi e depăşită în Europa de ţări precum Turcia şi Serbia |
19 iun. 2025 |
Harta economiei subterane din Europa: România e „lider“ în UE cu o pondere de 13,1% în PIB. În ultimele decenii se remarcă totuşi o scădere constantă a ponderii acestei economii în PIB, punctul de pornire în anul 2000 fiind de 31,3%. |
17 iun. 2025 |
Interviu ZF. Ce planuri are fondul de investiţii care a făcut unele dintre cele mai mari tranzacţii locale: Robert Knorr, managing partner MidEuropa: În ultimul an şi jumătate, din cele trei exituri realizate aici, am obţinut 2,5 mld. euro. Dar relaţia noastră cu România nu se încheie, suntem în discuţii avansate pentru o achiziţie |
17 iun. 2025 |
Ce arată rezultatele pe 2024 ale marilor reţele de comerţ modern: Lidl rămâne lider, dar rezultatele cumulate ale Profi şi Mega Image le depăşesc în premieră pe cele ale germanilor. Patru din zece reţele sunt pe pierdere, iar două au profit în scădere |
17 iun. 2025 |
Oleg Kalashnikov, un antreprenor din Ucraina, intră în businessul de optică Lensa alături de fraţii Marius şi Dan Ştefan de la Autonom. Oleg Kalashnikov a dezvoltat în Ucraina retailerul de optică Luxoptica, iar în 2020 a vândut pachetul majoritar către EssilorLuxottica, cel mai mare actor mondial din domeniu |
16 iun. 2025 |
Care este povestea Lensa, afacere care a pornit „într-un apartament, cu 500 de euro“ şi a ajuns la aproape 90 de magazine şi afaceri de 200 mil. lei. Compania i-a atras în acţionariat pe fondatorii Autonom. Recent, ei au transformat o serie de creanţe în acţiuni |
16 iun. 2025 |
Radiografia businessurilor celor mai mari dintre cei mari. Marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri adună într-un singur an afaceri de 115 mld. lei, dar profitul e aproape inexistent. Patru din zece jucători sunt pe pierdere. Cea mai mare marjă de profit net (de 5,1%) este cea raportată de liderul comerţului alimentar local, discounterul german Lidl |
16 iun. 2025 |
EXCLUSIV ZF. Robert Knorr, MidEuropa, după ce fondul a vândut toate companiile din România: Relaţia noastră cu România nu se încheie, suntem în discuţii avansate pentru o achiziţie |
15 iun. 2025 |
Business MAGAZIN. Cum a ajuns reţeaua privată de sănătate Regina Maria o tranzacţie de 1,3 mld. euro. De unde a început şi care au fost protagoniştii |
13 iun. 2025 |
Desantul polonezilor: CEO-ul grupului Zabka după ce a ajuns la 100 de magazine Froo în România: Ne uităm şi la magazinele pe care grupul Ahold Delhaize (cele 87 – n.red.) le vinde ca urmare a preluării Profi, dar facem şi achiziţii mai mici. Am preluat deja magazine individuale sau reţele de două-trei unităţi |
13 iun. 2025 |
Dana Radoveneanu, Cushman & Wakefield Echinox: Începe să se dezvolte comerţul stradal, mai ales în Bucureşti, iar brandurile de lux sunt interesate de spaţii |
13 iun. 2025 |
Care este povestea fondului de private equity MidEuropa în România: o istorie de mai bine de două decenii şi peste 750 de milioane de euro investiţii. În mai puţin de doi ani, MidEuropa a vândut toate cele trei companii pe care le avea în portofoliul din România – Profi, Regina Maria şi Cargus. Ce urmează? |
12 iun. 2025 |
EXCLUSIV ZF. Tranzacţie între antreprenori: Fondatorii grupului Autonom, fraţii Dan şi Marius Ştefan, au intrat în acţionariatul retailerului de optică Lensa, unul dintre cei mai mari jucători din piaţă |
10 iun. 2025 |
EXCLUSIV ZF. Sameday, companie controlată de grupul eMAG, a cumpărat Cargus în una dintre cele mai mari tranzacţii ale anului. Fondul MidEuropa vinde ultima companie pe care o avea în portofoliu în România |
10 iun. 2025 |
Ana Maria Popa, Vodafone: Am investit 5,8 milioane de euro în conceptul EasyTech şi vedem o creştere cu 20% a vânzărilor de smartphone-uri şi de 200% la gadgeturi |
09 iun. 2025 |
Analiză ZF. Concepte româneşti disruptive în business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează |
09 iun. 2025 |
ZF Cei mai mari jucători din economie 2025, 17 iunie. Ambasadorii mediului de business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează |
09 iun. 2025 |
Maricela Litcanu, BRD: Suntem o ţară de import. BRD are 30% cotă de piaţă la acreditivele de import şi vedem o creştere de peste 20% aici |
09 iun. 2025 |
De la croitor la creator. Poate România să folosească experienţa producţiei în sistem lohn pentru a-şi dezvolta propriile branduri de modă? Şansa industriei textile stă în producţia cu valoare adăugată |
09 iun. 2025 |
Brand românesc „made in străinătate“: napolitana Joe, crema Elmiplant, ciocolata Poiana şi detergentul Dero au ajuns să fie importate în ţara lor mamă. Cum? |
08 iun. 2025 |
Mai sunt napolitana Joe, crema Elmiplant, ciocolata Poiana şi detergentul Dero branduri româneşti dacă sunt produse în străinătate? |
08 iun. 2025 |
Cum poate România să ajungă de la croitor în lohn la creator de modă? Şansa stă în producţia cu valoare adăugată |
06 iun. 2025 |
Analiză ZF. De la planuri de dezvoltare la incapacitate de plată. De ce au ajuns în insolvenţă sau chiar în faliment afaceri profitabile preluate de multinaţionale şi fonduri de investiţii de la antreprenori locali. Ce branduri nu au funcţionat în ograda marilor grupuri? |
05 iun. 2025 |
Radiografia pieţei de FMCG în primele luni din 2025. Magazinele de tip discount câştigă teren, în timp ce hipermarketurile şi proximitatea modernă pierd cotă de piaţă într-o perioadă în care preţurile cresc accelerat |
05 iun. 2025 |
Actorii din HoReCa, despre o eventuală majorare a TVA de la 9 la 19%: Preţurile ar creşte şi, în final, nu am mai avea pe cine să servim în restaurante |
05 iun. 2025 |
Actorii din industria de restaurante şi din hotelărie: O majorare a TVA-ului va stinge lumina pentru mulţi dintre operatorii mici, cu afaceri de până în 100.000 de euro şi va crea efecte în lanţ în piaţă |
04 iun. 2025 |
Andrei Bădin, SAP România: Nimeni nu ar trebui să se teamă de AI, atât timp cât e folosit corect şi e integrat în activitatea angajaţilor, pentru a adăuga valoare proceselor zilnice |
04 iun. 2025 |
Un grup german cu o istorie de un secol îşi mută producţia în România invocând salariile prea mari din Germania şi concurenţa agresivă din China |
03 iun. 2025 |
Care este povestea grupului Stadio, cu 10 restaurante şi afaceri de 92 mil. lei? În ultimii ani a făcut trei preluări, cea mai recentă – cele trei localuri Raionul de Peşte. Fondatorul visa să devină gunoier, dar a ajuns unul dintre cei mai puternici antreprenori din HoReCa |
03 iun. 2025 |
Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Trebuie să investim tot timpul, şi în vremuri bune, dar şi mai puţin bune. România e o piaţă care are în continuare un potenţial de creştere foarte mare |
02 iun. 2025 |
INTERVIU. De unde provin puiul şi cartofii de la KFC? Bogdan Cheţa, Sphera Group: Peste 95% din carnea de pui vine din România, pe când cartofii sunt din import. Dezvoltăm însă un parteneriat local care ar putea să ne asigure 100% cantitatea necesară |
02 iun. 2025 |
Din faliment, în topul mondial, apoi în insolvenţă, iar acum din nou în faliment: Cum a ajuns businessul Te-Rox Prod din Paşcani dintr-o afacere antreprenorială cu exporturi în toată lumea în faliment sub acţionariat suedez? În ce mai bun moment erau 800 de salariaţi |
02 iun. 2025 |
Ştefan Toderiţă, Mastercard: În România există 20 de milioane de carduri, dar nu fiecare român are un card. Doar puţin mai bine de jumătate din populaţie are |
02 iun. 2025 |
Tendinţe. Piaţa de vin se reaşază: crame mai mari sau mai mici, dezvoltate cu fonduri europene, sunt scoase la vânzare sub presiunea încasărilor afectate de un consum anemic |