Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au hotărât să reintroducă lectura obligatorie pentru clasele I – VIII, începând din această toamnă, după ce a aflat, dintr-un studiu realizat în 2006 de Comisia Europeană, că unul din doi tineri cu vârsta de 15 ani citeşte, dar nu înţelege nimic.
Un studiu al Uniunii Europene arată că 53% dintre tinerii cu vârsta de 15 ani din România nu înţeleg ceea ce citesc, fapt care a determinat conducerea MECTS să introducă metode noi de educare a tinerilor. Conducerea Ministerului Educaţiei a prezentat inspectorilor şcolari, la sfârşitul săptămânii trecute, un document care pleacă de la obiectivele Educaţia 2020. Inspectoratele şcolare îşi vor dezvolta planurile individuale, iar şcolile îşi vor schimba planurile de dezvoltare instituţională, pornind de la indicatorii acestui proiect. Conform secretarului de stat Oana Badea, obiectivele României pentru 2020 vizează reducerea abandonului şcolar la 11,3% şi cuprinderea în învăţământul obligatoriu a 95% dintre copiii din preşcolar, în prezent fiind 73,4%. Se urmăreşte şi îmbunătăţirea rezultatelor la testele internaţionale. După ce s-au analizat rezultatele de la bacalaureat, Ministerul Educaţiei şi-a stabilit ca obiectiv major pentru anul şcolar 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă, astfel încât nivelul de pregătire al elevilor conform programei şcolare să fie identificat de la începutul primului semestru. Tot de la începutul anului şcolar următor se va introduce şi controlul informatic al absenţelor. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au hotărât să reintroducă lectura obligatorie pentru clasele I – VIII, începând din această toamnă, după ce a aflat, dintr-un studiu realizat în 2006 de Comisia Europeană, că unul din doi tineri cu vârsta de 15 ani citeşte, dar nu înţelege nimic.
Un studiu al Uniunii Europene arată că 53% dintre tinerii cu vârsta d