Decizia Ministerului Educatiei de a demite conducerea Liceului Jean Monnet a generat luni proteste atat din partea unor profesori, cat si din partea unui grup de elevi. Ce spun cele doua parti implicate in "cazul Jean Monnet": ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat duminica faptul ca "relatia nefireasca intre profesor si eleva, indiferent de cat de emancipat este mediul de la 'Jean Monnet', a fost si rezultatul unor disfunctionalitati grave in conducerea liceului si gestionarea relatiei parinte - scoala". De cealalta parte, mai multi elevi si profesori de la Liceul Jean Monnet sustin ca directorul nu poate fi responsabil de actiunile tuturor elevilor si ca "elevele in discutie nu reprezinta liceul, precum nici profesorul de sport, venit ca suplinitor".
Argumentele Ministerului Educatiei
Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat duminica decizia luata in cazul Liceului Jean Monnet: conducerea liceului a fost demisa, iar Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti va monitoriza timp de un an activitatea unitatii de invatamant. Motivele acestei decizii:
"Controlul efectuat (de Corpul de control al MECTS - n.red) a aratat ca relatia nefireasca intre profesor si eleva, indiferent de cat de emancipat este mediul de la 'Jean Monnet', a fost si rezultatul unor disfunctionalitati grave in conducerea liceului si gestionarea relatiei parinte - scoala", a declarat ministrul Daniel Funeriu. Raportul Corpului de control al MECTS la Liceul "Jean Monnet" din Capitala indica multiple nereguli, incepand cu registrele privind evidentele sedintelor Consiliului de administratie, unde apar situatii in care cei care decid sunt diferiti de cei care au participat la intrunire, aprobarea de transfer a elevilor care se bazeaza pe decizii aleatorii, lipsa proiectelor privind combaterea violentei, gestionarea situatiei de criza.Rezultatele