Incepand cu data de 9 decembrie a.c., va intra in vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013, care va fi valabil pana la 14 decembrie 2013, se arata intr-un comunicat publicat joi de CFR. Zilnic se vor afla in circulatie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decat in planul de mers 2011-2012.
In traficul intern s-a implementat mersul de tren cadentat pe rutele unde conditiile de circulatie si exploatare au permis acest lucru si unde traficul de calatori este cu preponderenta de naveta: Bucuresti Nord- Rosiori, Rosiori - Craiova, Constanta - Mangalia, Bucuresti Nord - Ploiesti, Ploiesti Sud - Urziceni, Buzau - Marasesti, Iasi - Ungheni Prut.
Pentru asigurarea mobilitatii si pentru desfasurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesara realizarea unei retele de transport complet integrate, care sa puna in legatura diferitele moduri de transport. In acest sens, o solutie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadentat, care sa asigure legaturi frecvente intre marile orase ale tarii si capitalele de judet.
In traficul internatonal s-au introdus doua noi trenuri cu destinatia Budapesta, de la Bucuresti Nord si de la Sighetu Marmatiei.
Prin incheierea unui Contract de Colaborare intre operatorul national feroviar de pasageri din Romania ¬ CFR Calatori si MAV Trakcio - operatorul feroviar de tractiune din Ungaria, traficului feroviar cu Ungaria va fi fluidizat prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internationale, utilizand o singura locomotiva intre Bucuresti si Budapesta.
Mentionam faptul ca in anul 2013 vor continua, pe de o parte lucrarile de reabilitare a liniei pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea efect direct in diminuarea semnificativa a capacitatii de circulatie (pana la 50% pe zonele cu lucrari) si, pe de al